  • 1. Data: 2007-08-22 15:28:24
    Temat: przeciw przedluzeniu waznosci dowodow
    Od: "niezadowolony" <n...@z...ie>

    Jestem przeciw wydłużaniu terminu ważności starych dowodów osobistych.
    Czasu było dość i każdy mógł wymienić dokument. Nowy termin spowoduje,
    że niezdyscyplinowane jednostki znów sobie go oleją i za rok znów będzie
    trzeba go przesuwać.
    Poza tym te stare dowody książeczkowe to raj dla przestępców, przecież
    każdy amator może tam wkleić inne zdjęcie, nie mówiąc o całkowitym
    sfałszowaniu. Dziwie się, że Unia zezwoliła na podróżowanie z tak
    badziewnie zabezpieczonym dokumentem, ciekawe ilu cwaniaków wyjechało na
    lewych dokumentach...

  • 2. Data: 2007-08-22 21:46:01
    Temat: Re: przeciw przedluzeniu waznosci dowodow
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 22-08-2007 o 17:28:24 niezadowolony <n...@z...ie> napisał(a):

> [...]
    > Czasu było dość i każdy mógł wymienić dokument. Nowy termin spowoduje,
    > że niezdyscyplinowane jednostki znów sobie go oleją i za rok znów będzie

    A ja jestem za :) Dzieki temu troszke sie poluzuje kolejka i razem z zona
    bedziemy mogli wymienic nasze DO.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 3. Data: 2007-08-23 09:54:12
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Jasko Bartnik pisze:

    > A ja jestem za :) Dzieki temu troszke sie poluzuje kolejka i razem z
    > zona bedziemy mogli wymienic nasze DO.

    Polak - człowiek, który patrzy na wszystko przez pryzmat swojego
    interesu. To już mamy zakorzenione historycznie ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2007-08-23 10:14:25
    Od: "niezadowolony" <n...@z...ie>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w
    wiadomości news:op.txhdezqdrgp2nr@sempron...

    > A ja jestem za :) Dzieki temu troszke sie poluzuje kolejka i razem z
    > zona bedziemy mogli wymienic nasze DO.

    Przez 6 lat nie miałeś czasu, to w przyszłym roku nagle znajdziesz?

  • 5. Data: 2007-08-23 11:00:11
    Od: "mk" <n...@l...pl>

    > Przez 6 lat nie miałeś czasu, to w przyszłym roku nagle znajdziesz?

    Dokładnie !!! Cały ten okres był wyraźnie podzielony na przedziały
    rocznikowe, które powinny wymienić DO w danym roku !! Nie powinno być
    żadnego przedłurzania. Tylko, że podejrzewam, że ci, którzy od stycznia
    nagle by się zdziwili jak nie mogliby załatwić czegokolwiek zze starym DO to
    wtedy winnym byłby rząd, prezydent, biskup i wszyscy święci...a czasu było
    wystarczająco dużo !!!

  • 6. Data: 2007-08-23 12:50:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "niezadowolony" <n...@z...ie> napisał w wiadomości

    Z tego co wyjaśniał Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji problem
    polega na tym, że wytwórnia nie ma mocy przerobowych pozwalających na
    wyprodukowanie odpowiedniej ilości dowodów. Boi taką wymianę trzeba było od
    razu ustawić tak, by w każdym roku to ludzie wymieniali. Załóżmy
    wprowadzając utratę ważności dowodu osobistego w dniu kolejnych urodzin z
    okrągłą datą 10 lat. Po 10 latach mamy wymienione dowody.

  • 7. Data: 2007-08-23 12:59:47
    Od: "niezadowolony" <n...@z...ie>

    Użytkownik "mk" <n...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > DO to
    > wtedy winnym byłby rząd, prezydent, biskup i wszyscy święci...a czasu

    Można też było, tak jak zrobiłem to ja, chcąc uniknąć ostatniego
    terminu, wymienić DO nawet rok wcześniej, poszło szybko i gładko.

  • 8. Data: 2007-08-23 13:02:14
    Od: "niezadowolony" <n...@z...ie>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:fak04n$2oi$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > wymieniali. Załóżmy wprowadzając utratę ważności dowodu osobistego w
    > dniu kolejnych urodzin z okrągłą datą 10 lat. Po 10 latach mamy

    Ależ dokładnie tak było, 7 lat z podziałem na roczniki wydania
    dokumentów.
    Po prostu się nie chciało, "a bo co tam".
    Jesteśmy trochę za dużym krajem na to i sporo by to kosztowało, mogliby
    też wysyłać list do każdego z informacją z podanym miesiącym, w którym
    powinno się wymienić DO ;)

  • 9. Data: 2007-08-23 13:06:38
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 23-08-2007 o 12:14:25 niezadowolony <n...@z...ie> napisał(a):

    > Przez 6 lat nie miałeś czasu, to w przyszłym roku nagle znajdziesz?

    Slub w pazdzierniku mam. Zona nazwisko zmienia, ja adres zameldowania.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 10. Data: 2007-08-23 13:07:16
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 23-08-2007 o 11:54:12 Sebcio <s...@n...com> napisał(a):

    > Polak - człowiek, który patrzy na wszystko przez pryzmat swojego
    > interesu. To już mamy zakorzenione historycznie ;)

    I ani odrobiny sie tego nie wstydze :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.