  • 1. Data: 2007-08-22 14:51:00
    Temat: Alkohol i alkomat
    Od: "Ciekawski" <N...@c...pl>

    Po obejrzeniu kolejnego odcinka Uwaga Pirat zastanawiam się nad pewnym
    faktem. Po dokonaniu pomiaru wynik był "na granicy" - norma nie została
    przekroczona. odczekano kilkanaście minut i ponowiono pomiar - granica 0,2
    została przekroczona.

    Zastanawiam się jak to jest, przecież w momencie gdy kierowca prowadził
    samochód ilość alkoholu we krwi nie została przekroczona. Po 15 minutach
    przeprowadzono kolejne badanie, ale przecież zatrzymany nie prowadził
    samochodu od 15 minut. Inaczej, podam to na przykładzie - jeśli do domu miał
    5 minut drogi, to po 15 minutach byłby już w domu i nie prowadziłby już
    samochodu. Jak myślicie jak wyglądałaby sprawa, gdyby pomiędzy pierwszym a
    drugim badaniem kierowca "pociągnął z gwinta"? Dla mnie jest to trochę
    dziwne, ponieważ nie był pijany w czasie prowadzenia samochodu.

    Czy ktoś sie nad tym zastanawiał? Jak wyglądałoby to z prawnego punktu
    widzenia?

    Pzdr

  • 2. Data: 2007-08-22 15:02:33
    Temat: Re: Alkohol i alkomat
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 22 Aug
    2007 16:51:00 +0200, Ciekawski zeznał(a):

> [...]
    > dziwne, ponieważ nie był pijany w czasie prowadzenia samochodu.
    >
    > Czy ktoś sie nad tym zastanawiał? Jak wyglądałoby to z prawnego punktu

    gdybys zechcial napisac o co Ci chodzi byłoby łatwiej.

    Uwazasz, ze nie mieli prawa robić drugiego badania czy jak?

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 3. Data: 2007-08-22 15:22:26
    Od: "Ciekawski" <N...@c...pl>

    Użytkownik "stern" <s...@n...to> napisał w wiadomości

    > gdybys zechcial napisac o co Ci chodzi byłoby łatwiej.

    Chodzi mi o to, że w czasie kiedy kierowca prowadził samochód nie miał
    przekroczonego stężenia alkoholu we krwi.

  • 4. Data: 2007-08-22 15:25:09
    Od: "Rajmund Wrotek" <r...@i...pl>

> [...]
    >
    > gdybys zechcial napisac o co Ci chodzi byłoby łatwiej.
    >
    > Uwazasz, ze nie mieli prawa robić drugiego badania czy jak?

    Jemu zapewne chodzi o to, że jak policja zatrzymała kierowcę to z badania
    wyszło, że "dawka karalna" nie została przekroczona. Policja jednak nie
    wiedziała, czy stężenie alkoholu spada, czy rośnie więc potrzymali gościa i
    zrobili badanie raz jeszcze.
    Ponowne badanie wykazało, że W TEJ CHWILI kierowca ma za dużo alkoholu, ale
    ... on nie prowadził od 15 minut samochodu a w chwili zatrzymania zawartość
    alkoholu był ok.
    Co policjant napisał w protokole - że zatrzymał kierowcę na bani, jednak
    kierowca na bani JESZCZE nie był :-)

  • 5. Data: 2007-08-22 15:35:10
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 22 Aug
    2007 17:25:09 +0200, Rajmund Wrotek zeznał(a):

    > Co policjant napisał w protokole - że zatrzymał kierowcę na bani, jednak
    > kierowca na bani JESZCZE nie był :-)

    nie sądze, aby był sporządzany protokół z tej czynności. ;)

    Jest protokół badania alkomatem, ale tam się wpisuje wartości i odpowiedż
    na pytanie: "co pan spożywał".

    NIe uwierzylibyście jakie stężenia wychodzą po dwóch piwach. :D

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 6. Data: 2007-08-22 15:35:42
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 22 Aug
    2007 17:22:26 +0200, Ciekawski zeznał(a):

    > Chodzi mi o to, że w czasie kiedy kierowca prowadził samochód nie miał
    > przekroczonego stężenia alkoholu we krwi.

    no prawdopodobne nie miał.

    Ale co w związku z tym?
    Dostał mandat? raczej nie :)

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 7. Data: 2007-08-22 15:43:21
    Od: "Ciekawski" <N...@c...pl>

    Użytkownik "Rajmund Wrotek" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zawartość alkoholu był ok.
    > Co policjant napisał w protokole - że zatrzymał kierowcę na bani, jednak

    Dokładnie o to mi chodzi. Jestem przeciwnikiem prowadzenia pojazdu po
    spożyciu alkoholu, ale temat wydaje mi się ciekawy. Na jakiej podstawie
    kierowca został ukarany?

  • 8. Data: 2007-08-22 15:58:07
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 22 Aug
    2007 17:43:21 +0200, Ciekawski zeznał(a):

    > Dokładnie o to mi chodzi. Jestem przeciwnikiem prowadzenia pojazdu po
    > spożyciu alkoholu, ale temat wydaje mi się ciekawy. Na jakiej podstawie
    > kierowca został ukarany?

    a został ukarany ?

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 9. Data: 2007-08-22 16:34:33
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Na jakiej podstawie kierowca został ukarany?

    Zamiast bajdurzyć jak baby w maglu znaleźlibyście definicję stanu po użyciu
    alkoholu.
    Znajduje się ona w ustawie o wych. w trzeźwości i p.działaniu alkoholizmowi.
    46. 1. Napojem alkoholowym w rozumieniu niniejszej ustawy jest produkt
    przeznaczony do spożycia zawierający alkohol etylowy pochodzenia rolniczego
    w stężeniu przekraczającym 0,5 % objętościowych alkoholu.

    2. Stan po użyciu alkoholu zachodzi, gdy zawartość alkoholu w organizmie
    wynosi lub prowadzi do: A

    1) stężenia we krwi od 0,2 ? do 0,5 ? alkoholu albo

    2) obecności w wydychanym powietrzu od 0,1 mg do 0,25 mg alkoholu w 1 dm3.

    3. Stan nietrzeźwości zachodzi, gdy zawartość alkoholu w organizmie wynosi
    lub prowadzi do:

    1) stężenia we krwi powyżej 0,5 ? alkoholu albo

    2) obecności w wydychanym powietrzu powyżej 0,25 mg alkoholu w 1 dm3.

    Zwacam uwagę na słowo " PROWADZI".

    --
    Pzdr
    Leszek