  • 1. Data: 2007-03-14 22:50:53
    Temat: Ograniczenie wolności i powiadczenie nieprawdy przez kanarów
    Od: "I.T." <n...@n...pl>

    Sytuacja niestety jakich wiele, muszę rozwiązać pewne wątpliwości.

    Jechałem spokojnie, bilet posiadałem. Gdy chciałem wysiąść nagle pojawił
    się przede mną kanar i odmówił wypuszczenia z tramwaju. Sytuacja trwała
    dosłownie kilka sekund, bilet miałem gdzieś schowany wiec nie zdąrzyłem
    znaleźć i okazać. Ważne, że kontrola została wszczęta w momencie gdy
    wysiadałem i ograniczono moją wolność. Regulamin przewoźnika nawet
    wyraźnie mówi o zakazie kontroli w czasie postojów:
    http://www.ztm.gda.pl/kontrola_biletowa.html
    "31. Zabrania się kontrolerom uniemożliwiania wyjścia z pojazdu na
    przystanku pasażerom, wobec których nie rozpoczęto lub nie zdążono
    przeprowadzić czynności kontroli biletów."

    W moim przypadku nie wypuszczono mnie na moim przystanku i kanarzy nie
    wysiedli razem ze mną dokończyć kontrolę. Skończyło się tym, że mnie
    przetrzymano, wezwałem policję (która zgodnie z przewidywaniami nie
    przyjechała, brawa dla Miejskiej Komendy Zlewania Zawiadomień w
    Gdańsku). W końcu gdy tramwaj po prawie 20 minutach jazdy znalazł się
    pod komendą udałem się tam złożyć zawiadomienie o powyższym (napaści
    i/lub ograniczeniu wolności). No i zonk, pomimo posiadania biletów
    zostałem potraktowany jak gapowicz, spisany do notanika i sprawdzony w
    bazie, po czym udostępniono moje dane kanarom. Zawiadomienie o
    przekroczeniu uprawnień przez kanarów zignorowano.

    Proszę o poradę w dwóch sprawach:
    - czy policjant (nieprzypadkowy, na komendzie sprawę załatwiał jakiś
    wezwany przez dyżurnego) mógł po prostu zignorować zawiadomienie o
    przekroczeniu uprawnień przez kanarów?
    _Czy_niedopełnił_swoich_obowiązków? Generalnie choć był miły i rzeczowy
    to zlekceważył sprawę i poszedł na rękę kanarom. Nie będę dorabiał
    teorii spiskowych, ale poufałość kanarów w stosunku do tego policjanta
    trochę mnie zastanawia.

    - kanarzy okazali identyfikatory dopiero na komendzie, wcześniej
    odmówili, więc ja nie okazałem biletu osobnikom, którzy ograniczyli de
    facto moją wolność. I na komendzie de facto _nie_sprawdzili_biletów_ (z
    daleka zerknęli), _nie_obejrzeli_dokumentów_uprawniających_do_zniżki_ i
    insynuowali, że i tak wypiszą wezwanie do zapłaty z racji nieokazania
    biletów do kontroli. _Czy_to_będzie_poświadczenie_nieprawdy_?

    Przy okazji pozdrowienia dla gdańskiej Renomy. Wielu ich buców już
    widziałem w kacji i mało który potrafił zachować się jak człowiek.
    Świadek sytuacji, ktora zgłosiła się z chęcią pomocy (świadkowania) sama
    przyznała, że robi to bo już była obecna przy podobnych kanarskich
    wyczynach.

    pzdr
    z góry dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2007-03-14 23:32:49
    Od: "I.T." <n...@n...pl>

    A przy okazji jeśli jest szansa na odszkodowanie/zadośćuczynienie to
    jestem zainteresowany pomocą prawną. Najchętniej w Trójmieście.

    Proponuję dwa rozwiązania:
    - pracę pro publico bono, satysfakcję i chwałę :D
    lub
    - udział w odszkodowaniu/zadośćuczynieniu;
    Swoją część wywalczonego odszkodowania/zadośćuczynienia przekarzę na cel
    społeczny, zapewne dom dziecka. Krew się we mnie zagotowała i chciałbym
    zakończyć takie zagrywki kanarskie, gdzie ograniczanie, szamotanie i
    wyzywanie pasażerów to rzecz normalna.

    Mam dwoje świadków zdarzenia, zdjęcia kanarów, numery służbowe z ich
    legitymacji spisane na komendzie. Zainteresowanych proszę o dopisanie
    się do wątku lub kontakt na piv:
    mail: kanary(a.t)creatt.pl

    pzdr

  • 3. Data: 2007-03-15 08:29:40
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "I.T." <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    pierwsze pytanie o czy byles na tyle bystry aby spisac dane legitymujacego
    cie psa i kanarow?

    oczywiscie biletu nie wywalaj trzymaj go na wszelki wypadek i pisz skarge
    na psa i na kanarowdo ich zwierzchnikow, im szybciej tym lepiej

  • 4. Data: 2007-03-15 09:16:53
    Od: Pawel Andziak <g...@g...pl>

    I.T. napisał(a):
    > Sytuacja niestety jakich wiele, muszę rozwiązać pewne wątpliwości.

    Raczej nie pomoge, ale moge potwierdzic, ze takie sytuacje wystepuja
    dosyc czesto. Kiedys na trasie Piaseczno-Warszawa wsiadla do autobusu
    miejskiego (linii 727 albo 709) starsza pani, zaczela isc w strone
    kierowcy, zeby kupic bilet, ale droge zagrodzili jej mili panowie z
    legitymacjami (ktorzy stali z nia na przystanku) i zarzadali biletu.
    Pani wyjasnila im, ze przeciez wlasnie wsiadla i idzie do kierowcy kupic
    bilet i ze ja przeciez widzieli na przystanku. Panowie nie chcieli
    sluchac, zagrodzili jej droge i zaczeli sie z nia szarpac, zeby dala im
    dokumenty i mogli wypisac mandat. Final byl taki, ze dostali wpierdol od
    kilku innych pasazerow i wywalono ich z autobusu na nastepnym
    przystanku ;]

    Nie jechalem akurat tym autobusem, ale slyszalem od znajomych i czytalem
    w prasie lokalnej artykul na ten temat.

    --
    ganda

  • 5. Data: 2007-03-15 09:28:59
    Od: "I.T." <n...@n...pl>

    szerszen napisał(a):
    > pierwsze pytanie o czy byles na tyle bystry aby spisac dane
    > legitymujacego cie psa

    Tak, policjant prawidłowo przedstawił na żądanie legitymację i mam pełne
    dane.

    > i kanarow?

    Danych nie podali, posiadam tylko numery identyfikatorów i zdjęcia
    twarzy, które jak sądzę są dość istotne w tej sytuacji.

    Policjant odmówił wylegitymowania ich i podania mi danych. Czy postąpił
    prawidłowo?

    > oczywiscie biletu nie wywalaj trzymaj go na wszelki wypadek i pisz
    > skarge na psa

    Właśnie chcę się upewnić czy mam podstawy.

    > i na kanarowdo ich zwierzchnikow, im szybciej tym lepiej

    Kanarzy są z prywatnej, zewnętrznej firmy, w Trójmieście tak to jest
    rozwiązane. Więc ze zwierzchnikami nie bardzo jest sens się kontaktować
    (wszak widzieli wcześniej kogo przyjmują o pracy), za to zamierzam
    skontaktować się z ZTM jako przewoźnikiem. Oraz oczywiście złożyć
    zawiadomienia popełnienia przestępstwa przez kanarów.

  • 6. Data: 2007-03-15 10:34:32
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Danych nie podali, posiadam tylko numery identyfikatorów i zdjęcia
    > twarzy, które jak sądzę są dość istotne w tej sytuacji.

    sam numer wystarczy, choc powinni co kazac do wgladu identyfikatory na
    ktorych sa ich imiona i nazwiska

    > Właśnie chcę się upewnić czy mam podstawy.

    masz, nie przyjecie zgloszenia o wykroczeniu

    > skontaktować się z ZTM jako przewoźnikiem. Oraz oczywiście złożyć
    > zawiadomienia popełnienia przestępstwa przez kanarów.

    wyslij pismo do ztm i do wlasciciela firmy rownolegle, w kazdym zawzyj
    informacje kto to pismo dostaje

  • 7. Data: 2007-03-15 10:46:10
    Od: "I.T." <n...@n...pl>

    szerszen napisał(a):
    > sam numer wystarczy, choc powinni co kazac do wgladu identyfikatory na
    > ktorych sa ich imiona i nazwiska

    Nie okazali identyfikatorów ze zdjęciem ani nazwiskiem, sam
    identyfikator z numerem.

    > masz, nie przyjecie zgloszenia o wykroczeniu

    Wykroczeniu? A nie przestępstwie?

    Co dokładnie zostało popełnione przez kanarów:
    - przekroczenie uprawnień;
    - ograniczenie wolności;
    Będę wdzięczny za wyłożenie tego łopatologicznie, bo pisma napiszę
    zapewne samodzielnie. Rozumiem, że najważniejszy jest opis faktyczny,
    ale jakie przestępstwa/wykroczenia w grę wchodzą?

    Fakty:
    - kanary przystąpili do kontroli bez okazania dokumentów, nie okazali na
    żądanie;
    - żądano ode mnie biletów
    - nie wypuszczono z pojazdu; przetrzymano kilkadziesiąt minut;

    Być może także poświadczono nieprawdę jeśli w kanary raporcie stwierdzą,
    że nie okazałem biletów. Jak to ugryźć?
    1. czekać na wezwanie z ZTM lub wyrok upominawczy?
    2. dowiedzieć się w ZTM jak kanary to opisali i wg. tego podjąć dalsze
    kroki?
    3. od razu w ciemno złożyć zawiadomienie o podejrzeniu poświadczenia
    nieprawdy?

    pzdr

  • 8. Data: 2007-03-15 11:04:48
    Od: "I.T." <n...@n...pl>

    I.T. napisał(a):
> [...]
    > żądanie;
    > - żądano ode mnie biletów
    > - nie wypuszczono z pojazdu; przetrzymano kilkadziesiąt minut;

    Zapomniałem o:
    - znieważeniu, nazwanie 'pedałem', potem 'gejem'; (ot) nie jestem. :)
    - szarpanie gdy chciałem obejrzeć identyfikator przypięty reversem;
    rzucenie na siedzenia przez dwóch z kanarów;

    pzdr

  • 9. Data: 2007-03-15 11:21:26
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Zapomniałem o:
    > - znieważeniu, nazwanie 'pedałem', potem 'gejem'; (ot) nie jestem. :)
    > - szarpanie gdy chciałem obejrzeć identyfikator przypięty reversem;
    > rzucenie na siedzenia przez dwóch z kanarów;

    tu jakis prawnik powinien paragrafami sypnac, ale z tego co piszesz to
    ograniczenie wolnosci/swobody, naruszenie nietykalnosci cielesnej,
    publiczne zniewaznie, pod takimi haslami szukaj powinienes sam cos
    znalezc, oprocz tego jeszcze zlamanie pewnie kilku punktow regulaminu
    przewoznika

  • 10. Data: 2007-03-15 13:31:19
    Od: "Andrzej Wróblewski" <a...@b...pl>

    > Nie jechalem akurat tym autobusem, ale slyszalem od znajomych i czytalem w
    > prasie lokalnej artykul na ten temat.

    Szkoda, ze tacy pasazerowie nie przytrafili sie zonie mojego znajomego,
    ktora w widocznej ciazy wsiadla przy kierowcy i postawiwszy torbe na
    siedzeniu za kierowca odwrocila sie, zeby kupic bilet. Juz nie mogla... A
    kilka dni temu znajomy dostal odmowe uznania reklamacji mimo dosc
    kompletnego udokumentowania zdarzenia zeznaniami swiadkow i nawet zdjeciem
    (sic!).

    Chyba czas zaczac tepic kanarow metodami strajku wloskiego... Jezdze zawsze
    z biletem miesiecznym, ale teraz bede go bardzo dlugo szukal...

    Pozdrawiam,

    Andrzej