    From: "Padre" <s...@e...wroc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ograniczenie predkosci
    Date: Sun, 25 Dec 2005 14:40:06 +0100

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał...

    > Tak, ale popatrz sobie na par.85, ust.1 a zwłaszcza 2 (wg. 2 znaki
    > poziome mogą być wyłącznie białe lub żółte - pomijając odblaskowe 'kocie
    > oczka' oznaczające prawą krawędź).

    Racja - tu się mozna czepić, choć te znaki które widziałem były
    białe, podobnie jak wymienione przez Ciebie poniżej odpowiedniki.
    (nb słowo "wyłącznie" nie jest użyte w tym przepisie).

    > Par.2 ust.6 odnosi się do znaków typu P-15 (odpowiednik znaku
    > ostrzegawczego A-7 'ustąp pierwszeństwa') oraz P-16 (odpowiednik znaku
    > zakazu B-20 'STOP').

    Niekoniecznie tylko do nich, jest jeszcze par 1. p.4.
    "Oprócz znaków, o których mowa w ust. 3 pkt 1, stosuje
    się znaki związane z oznaczeniem pasa drogowego, obiektów
    drogowych i oznaczenia w postaci urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
    w szczególności w związku z zamknięciem drogi lub jej części
    dla ruchu, a w razie potrzeby - znaki z napisami wskazującymi
    sposób korzystania z drogi, jeżeli nie może on być wyrażony
    znakami określonymi w załączniku do niniejszego rozporządzenia."

    Oprócz odpowiedników znaków ograniczenia prędkości w formie
    poziomej spotyka się jeszcze świetlne (jednokolorowe).

    Sławek