  • 11. Data: 2009-11-13 06:22:16
    Temat: Re: Office na firmę, ale niekomercyjnie (lub na komputerze firmowym)
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Inne relaksy (panienki, pizza, telewizor, Cyfrowy Polsat itepe) też

    panienki to w reprezentacyjne, polsat tv i pizze tez da sie upchnac jesli
    bedziesz potrafil to uzasadnic
    to wlasciciel firmy decyduje o celowosci lub nie wrzuycenia czegos w kup -
    ale musi umiec to uzasadnic

  • 12. Data: 2009-11-13 07:09:21
    Od: spp <s...@o...pl>

    Smok Eustachy pisze:
    > Dnia Thu, 12 Nov 2009 19:23:59 +0100, Michał Gut napisał(a):
    > /.../
    > A powinno być jak wół, że jak wyślesz notkę do gazetki i dostaniesz 20 zł
    > to już gwałcisz licencje. Zamiast nic nie znaczącego terminu
    > "komercyjnego" konkretne objaśnienie.

    Rozumienia tekstu pisanego uczy szkoła, to nie zadanie MS.

    --
    spp

  • 13. Data: 2009-11-13 07:56:04
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Michał Gut pisze:

> [...]
    > bedziesz potrafil to uzasadnic
    > to wlasciciel firmy decyduje o celowosci lub nie wrzuycenia czegos w kup -

    I US przyjmuje uzasadnienie ,,się relaksuję, dzięki temu jestem
    wydajniejszy w pracy''?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2009-11-13 08:04:31
    Od: spp <s...@o...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > I US przyjmuje uzasadnienie ,,się relaksuję, dzięki temu jestem
    > wydajniejszy w pracy''?

    Nie.
    Ale jeżeli profil działalności firmy wymaga oglądania panienek na
    Cyfrowy Polsacie to US jak najbardziej uzna takie wydatki jako uzasadnione.

    --
    spp

  • 15. Data: 2009-11-13 09:08:03
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    spp pisze:

    > Nie.
    > Ale jeżeli profil działalności firmy wymaga oglądania panienek na
    > Cyfrowy Polsacie to US jak najbardziej uzna takie wydatki jako uzasadnione.

    Ale nie o tym była mowa. Mowa była o ozasadnieniu: ,,Relaksuję się przy
    domowym Office, dzięki czemu nie muszę wydawać kasy na coś innego!''

    Ja nie twierdzę, że Cyfrowego Polsatu się nie da wliczyć w KUP. Ja
    protestuję przeciwko wliczaniu relaksów.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2009-11-13 09:18:43
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    spp pisze:

    > Rozumienia tekstu pisanego uczy szkoła, to nie zadanie MS.

    Tylko, ze słowo ,,komercyjny'' jest naprawdę trudne do zrozumienia i
    może mieć 100 interpretacji.

    Spróbuj rozstrzygnąć następujące zdania:

    Użytek komercyjny to:

    a) instaluję na kompie stacjonarnym w przedsiębiorstwie i zarabiam
    wykonując prace w profilu przedsiębiorstwa.

    b) instaluję na kompie stacjonarnym w przedsiębiorstwie, ale używam w
    przerwie na lunch do relaksu lub osobistych rzeczy

    c) instaluję na kompie w domu, ale wykonuję prace związane z moją pracą
    zawodową

    d) instaluję na kompie w domu, wykonuję prace dostępne za darmo, ale
    przynoszące mi zysk (np. reklama na moim WWW gdzie zamieszczam te prace)

    e) instaluję na kompie w domu, wykonuję prace dostępne za darmo, ale
    przynoszące mi sławę, która kiedyś przyniesie kasę, bo jestem specjalistą.

    f) instaluję na kompie w domu, ale generalnie jestem przedsiębiorcą i
    kompa używam również do prowadzenia DG. Tylko, że programu używam do
    zadań nie związanych z przedsiębiorstwem.

    g) instaluję na laptopie używanym przeze mnie w działalności
    gospodarczej, a po godzinach do prywatnego relaksu. Programu używam
    wyłącznie do relaksu.

    h) nie jestem przedsiębiorcą, tylko jestem zatrudniony na etat. Mam
    jednak laptopa firmowego. Chcę na nim w domu się porelaksować przy
    programie X. Instaluję, ale on nada zostaje zainstalowany w czasie jak
    jestem w pracy.

    pewnie przypadków można wymyślić jeszcze kilka różnych, ale na razie
    tyle. Które z nich są komercyjne, a które niekomercyjne? Oraz jak
    udowodnić niekomercyjność np. przypadku h, zakładając, że jest on
    niekomercyjny...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2009-11-13 09:32:43
    Od: spp <s...@o...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Ale nie o tym była mowa. Mowa była o ozasadnieniu: ,,Relaksuję się przy
    > domowym Office, dzięki czemu nie muszę wydawać kasy na coś innego!''

    No to masz rację - takie uzasadnienie nie powinno przejść. :)

    > Ja nie twierdzę, że Cyfrowego Polsatu się nie da wliczyć w KUP. Ja
    > protestuję przeciwko wliczaniu relaksów.

    Z punktu widzenia DG jest to bez znaczenia - im więcej przedsiębiorca
    wliczy tym mniej konkurencyjny na rynku - jego problem. Gorzej to
    podatkowo wygląda od strony Skarbu Państwa.

    --
    spp

  • 18. Data: 2009-11-13 15:09:09
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Fri, 13 Nov 2009 10:18:43 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):
    /..../

    > Tylko, ze słowo ,,komercyjny'' jest naprawdę trudne do zrozumienia i
    > może mieć 100 interpretacji.

    Tristan się rozpisał i nie ma odpowiedzi do tej pory. Mnie ciekawi też
    interpretacja "3 komputerów"
    1. Czy chodzi o to że jednocześnie może być zainstalowany na 3
    komputerach.
    2. Czy może w ogóle na 3 komputerach.
    3. Czy chodzi o 3 aktywacje. Np reinstalujesz system, instalujesz
    ponownie Office i to jest już 2 komputer.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 19. Data: 2009-11-13 16:10:40
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Smok Eustachy wrote:

> [...]
    20 zł
    > to już gwałcisz licencje. Zamiast nic nie znaczącego terminu

    Wzmianka o komercyjności jest z przodu pudełka ale za to z gwiazdką
    wyjaśnioną z tyłu opakowania: "Produkt licencjonowany dla 3 komputerów
    osobistych: nie do użytku w jakiejkolwiek zorganizowanej działalności
    komercyjnej, działalności gospodarczej przynoszącej dochód lub
    niedochodowej ani w jakimkolwiek organie administracji publicznej."

    Może to coś wyjaśni (a może nie).

    JaromirD

  • 20. Data: 2009-11-13 16:12:23
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Fri, 13 Nov 2009 17:10:40 +0100, JaromirD napisał(a):
    /..../
    > Wzmianka o komercyjności jest z przodu pudełka ale za to z gwiazdką
    > wyjaśnioną z tyłu opakowania: "Produkt licencjonowany dla 3 komputerów
    > osobistych:

    To jest słabe.

> [...]
    > komercyjnej, działalności gospodarczej przynoszącej dochód lub
    > niedochodowej ani w jakimkolwiek organie administracji publicznej."

    Niestety też słabe. Konkretne przykłady.

    http://pclinuxos.org.pl/