  • 1. Data: 2009-11-12 09:46:31
    Temat: darowizna od ojca nieruchomości a wspólnota majątkowa w małzeństwie
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam taki problem.
    Znajomej zmarł mąż i w dokumentach działki na której mieszkali znalazła akt
    darowizny tej działki od ojca zmarłego męża.
    Akt jest z 1988 roku.
    W tym czasie juz byli małżeństwem.
    Ale w którymś punkcie, jest takie zdanie ,że ojciec darowuje działke synowi,
    syn przyjmuje i wyjasnia ,ze umów majatkowych małzeńskich nie zawierał.
    W zwiazku z czym mam pytanie do osób bardziej zorientowanych.
    Czy ta działka jest własnością odrebną męża czy tez normalnie
    współwłasnością małżeńską i do masy spadkowej wchodzi pól działki czy
    całość?

    Pozdrawiam

    mareK

  • 2. Data: 2009-11-12 10:06:21
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    mareK pisze:

    > Czy ta działka jest własnością odrebną męża

    Tak.

    > czy tez normalnie
    > współwłasnością małżeńską i do masy spadkowej wchodzi pól działki czy
    > całość?

    Całość.