  • 1. Data: 2009-11-11 12:30:41
    Temat: Rozwód-adwokatem żony jest jej bliski przyjaciel
    Od: "pieroo@@ooop.pl" <p...@v...pl>

    Witam
    Sprawa rozwodowa.Adwokatem żony-powódki jest jej bardzo bliski
    przyjaciel,dawna sympatia.Bywał w domu obu stron-znają sie dośc dobrze,bywali
    razem na imprezach.Czy w takim przypadku można żądać w sądzie aby zmieniła
    adwokata ze względu na brak obiektywności z jego strony?Takowa niestety
    zaistniała na pierwszej rozprawie.Słyszałem że w takich sytuacjach taka osoba
    nie powinna reprezentować stron.Jeżeli to fakt to na jaki przepis sie powołać?

    Pozdrawiam Arek

  • 2. Data: 2009-11-11 12:34:48
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "pieroo@@ooop.pl" <p...@v...pl> napisał
> [...]
    > taka osoba
    > nie powinna reprezentować stron.Jeżeli to fakt to na jaki przepis

    Z definicji pełnomocnik *strony* jest *stronniczy*.
    Obiektywny ma być sąd.

  • 3. Data: 2009-11-11 12:35:43
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    pieroo@@ooop.pl napisal:
> [...]
    > nie powinna reprezentować stron.Jeżeli to fakt to na jaki przepis sie powołać?

    Hm, adwokat ma byc obiektywny? Adwokat dziala w interesie klienta,
    a nie przeciwnika. O ile klientowi on pasuje, to przeciwnik nie ma
    nic do gadania.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-11-11 12:47:14
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Jacek_P pisze:

    > Hm, adwokat ma byc obiektywny? Adwokat dziala w interesie klienta,
    > a nie przeciwnika. O ile klientowi on pasuje, to przeciwnik nie ma
    > nic do gadania.

    Ew. jeszcze kwestia etyki zawodowej - ale przeciez kazdy adwokat z
    definicji jest etyczny - wiec o co chodzi :D

    --
    Filcowisko
    http://daffodilum.blogspot.com/

  • 5. Data: 2009-11-11 13:01:29
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał

    > Ew. jeszcze kwestia etyki zawodowej - ale przeciez kazdy adwokat z
    > definicji jest etyczny - wiec o co chodzi :D

    Nie każdy. Znam przypadek gdy adwokat pobrał wynagrodzenie poniżej
    stawki minimalnej ustalonej przez korporację. Będzie smażył się w
    piekle.

  • 6. Data: 2009-11-11 13:03:03
    Temat: Re: RozwĂłd-adwokatem Ĺźony jest jej bliski przyjaciel
    Od: p...@v...pl

    OK wiec ten adwokat jest stronniczy,doskonale zna /znal NASZA sytuacje a momo
    wszystko podjal sie sprawy i stronniczo ja przedstawia.Poza tym oszukal pare
    lat temu NAS w pewnej sprawie.Wzial pieniadze ,nie wystawil faktury ,nie
    pojawil sie na rozprawie.Ale to inna kwestia.Czy moge zatem odmowic skladania
    wyjasnien w jego obecnosci czy nie? Czy moge przedstawic sadowi swoje
    argumenty czy nie?
    > Ew. jeszcze kwestia etyki zawodowej - ale przeciez kazdy adwokat z
    > definicji jest etyczny - wiec o co chodzi :D
    Z definicji tak....

    Arek

  • 7. Data: 2009-11-11 16:30:54
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 11 Lis, 14:03, p...@v...pl wrote:

> [...]
    > argumenty czy nie?> Ew. jeszcze kwestia etyki zawodowej - ale przeciez kazdy

    Ale to jesli oszukal meza i zona i reprezentuje zone to znaczy ze
    zonie to nie przeszkadzala. Opowiedziales te historie swojemu papudze?
    Jesli tak to powinien umiejetnie je wykorzystac. Jesli uznal je za
    niewazne, zmien adwokata.

  • 8. Data: 2009-11-11 17:03:47
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał

    > Ale to jesli oszukal meza i zona i reprezentuje zone to znaczy ze
    > zonie to nie przeszkadzala. Opowiedziales te historie swojemu
    > papudze?
    > Jesli tak to powinien umiejetnie je wykorzystac.

    Na przykład jak?

  • 9. Data: 2009-11-11 18:05:54
    Od: "p...@w...op.pl" <p...@v...pl>

> [...]
    >zonie to nie przeszkadzala. Opowiedziales te historie swojemu papudze?
    >Jesli tak to powinien umiejetnie je wykorzystac. Jesli uznal je za

    Wystepuje sam,nie stac mnie na adwokata.Czy warto to powiedziec w sadzie?
    Uwazam i z takim zdaniem sie spotykam ze powinien byc odsuniety a zona powinna
    zmienic adwokata.Czy jest jakis paragrf?.
    Tak,zonie to tez przeszkadzalo i byla zbulwersowana,nusielismy wtedy
    skorzystac z innego.Teraz cos jej sie pozmienialo.

  • 10. Data: 2009-11-11 18:46:52
    Od: wombi <w...@o...eu>

    p...@w...op.pl pisze:

> [...]
    > Tak,zonie to tez przeszkadzalo i byla zbulwersowana,nusielismy wtedy
    > skorzystac z innego.Teraz cos jej sie pozmienialo.

    Moze tutaj coś znajdziesz:
    http://www.nra.pl/nra.php?id=249