  • 21. Data: 2007-09-14 11:48:50
    Temat: Re: Office 2007 - do czego go wykorzystywać?
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> writes:

    > ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> wrote in message

    > Na pudełku jest napisane:
    >
    > "Produkt licencjonowany dla 3 komputerów osobistych: nie do użytku
    > w jakiejkolwiek zorganizowanej działalności komercyjnej,
    > działalności gospodarczej przynoszącej dochód lub niedochodowej
    > ani w jakimkolwiek organie administracji publicznej"
    >
    > Autentycznie nie rozumiem co tu może być niejasne.

    Przypadki brzegowe: czy osoba, która prywatnie inwestuje na giełdzie
    i ma w Excelu jakieś tam obliczenia giełdowe na własny użytek prowadzi
    zorganizowaną działalność komercyjną, czy jeszcze nie?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 22. Data: 2007-09-14 11:58:27
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    napisał

    > Intencja producenta wydaje się być taka - kupujesz tanio i używasz dla
    > siebie do pisania listów do ukochanej.

    Akurat te wypada pisać ręcznie.

    > A jak chcesz zarabiać to kupujesz
    > droższą wersję. Po prostu chcą mieć swoją działkę z tego co zarobisz.

    Wydaje im się, że są fiskusem?

  • 23. Data: 2007-09-14 12:31:44
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    > Przypadki brzegowe: czy osoba, która prywatnie inwestuje na giełdzie
    > i ma w Excelu jakieś tam obliczenia giełdowe na własny użytek prowadzi
    > zorganizowaną działalność komercyjną, czy jeszcze nie?

    Nie - służę odpowiedzią również w innych przypadkach ;)

    A.

  • 24. Data: 2007-09-14 12:40:47
    Od: "Beer" <b...@a...pocztowy.pl>

    "Gruby Jendrek" napisał:
> [...]
    > organie administracji publicznej"
    >
    > Autentycznie nie rozumiem co tu może być niejasne.

    Nie widziałem pudełka...
    No cóż - pewnie "dziwny" jestem, ale jednak dla mnie nie jest wszystko
    jasne.
    Co znaczy "zorganizowana działalność komercyjna"?

    Wkleję też pytania z poprzednich postów:

    Czy 'działalność komercyjna' znaczy tyle, co 'działalność gospodarcza'?
    Czy nie mając zarejestrowanej działalności, ale wykonując sporadycznie na
    umowę-zlecenie różnorakie prace (np. pisanie artykułów do gazet)
    automatycznie ŁAMIĘ zapisy umowy licencyjnej?
    A co np. z Allegro? Przygotowując opis aukcji w Wordzie automatycznie ŁAMIĘ
    zapisy umowy?
    Bo przecież wystawienie aukcji to jednoznaczne działanie 'nastawione na
    zysk'.

    A taki przypadek: treść napisana w notepadzie ;) (we Writerze, Wordpadzie,
    czymkolwiek innym...) i do tego osobno dołączone pliki graficzne stanowiące
    "zrzut ekranu" i przedstawiające elementy pakietu Office 2007. Złamanie
    warunków umowy, czy nie?

  • 25. Data: 2007-09-14 13:04:17
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    "Beer" <b...@a...pocztowy.pl> wrote in message

> [...]
    > umowę-zlecenie różnorakie prace (np. pisanie artykułów do gazet)
    > automatycznie ŁAMIĘ zapisy umowy licencyjnej?

    Nie, to osobne kwestie - tak, łamiesz.

    > A co np. z Allegro? Przygotowując opis aukcji w Wordzie automatycznie
    > ŁAMIĘ zapisy umowy?

    Jeżli sprzedajesz jako osoba prywatna to nie łamiesz.

    > Bo przecież wystawienie aukcji to jednoznaczne działanie 'nastawione na
    > zysk'.

    Bez znaczenia.

> [...]
    > stanowiące
    > "zrzut ekranu" i przedstawiające elementy pakietu Office 2007. Złamanie

    A to zalezy do czego je wykorzystasz.

    A.

  • 26. Data: 2007-09-14 13:12:30
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 14 Sep 2007 13:58:27 +0200, Alek napisał(a):

    > Akurat te wypada pisać ręcznie.

    Zmień "do ukochanej" na "do kochanki" - tych nie należy pisać ręcznie ;-)
    Poza tym ludzie teraz są tak rozpuszczeni że listę zakupów piszą
    w Wordzie bo nawet nie widzą że jest coś takiego jak notatnik (o WordPadzie
    już nie wspomnę bo nie widziałem nikogo kto by go używał od lat)

    > Wydaje im się, że są fiskusem?

    Ten to chce swoją działkę bez względu czy zarobisz czy nie ;-)
    A oni po prostu patrzą kto jest skłonny wydać ile pieniędzy. Ci
    co zarabiają nie patrzą tak na kasę więc mogą wydać więcej zanim
    zaczną się zastanawiać co jest u konkurencji tańszego.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 27. Data: 2007-09-14 17:33:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > organie administracji publicznej"
    >
    > Autentycznie nie rozumiem co tu może być niejasne.

    Tylko, czy mówisz o tym samym pudełku, co pytający, bo on inny tekst
    cytował.

  • 28. Data: 2007-09-14 21:13:38
    Od: "Beer" <b...@n...gazecie.pl>

    "Robert Tomasik" napisał:
    > Tylko, czy mówisz o tym samym pudełku, co pytający, bo on inny tekst
    > cytował.

    Ja cytowałem tekst licencji znaleziony w sieci. Pudełka jeszcze na oczy nie
    widziałem.

  • 29. Data: 2007-09-15 13:29:23
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> writes:

    > ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> wrote in message

    > Nie - służę odpowiedzią również w innych przypadkach ;)

    A co twoim zdaniem jak ktoś zabiera ze sobą pracę do domu? Czy na
    swoim domowym komputerze może używać tej wersji Office czy musi kupić
    wersję z licencją dla zastosowań komercyjnych?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 30. Data: 2007-09-17 07:57:51
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    > A co twoim zdaniem jak ktoś zabiera ze sobą pracę do domu? Czy na
    > swoim domowym komputerze może używać tej wersji Office czy musi kupić
    > wersję z licencją dla zastosowań komercyjnych?

    Alez oczywiście że nie może używać tego pakietu. Czasami trafiają się
    zawile sformułowane licencje ale IMHO ta naprawde do nich nie należy.

    A.