  • 1. Data: 2007-09-13 09:00:37
    Temat: Office 2007 - do czego go wykorzystywać?
    Od: "Beer" <b...@a...pocztowy.pl>

    Witam

    Znalazłem pełną treść umowy licencyjnej dla taniego (jak na Microsoft)
    Office'a 2007 (199 zł)
    Dla zainteresowanych tu jest link: http://tiny.pl/1qr7

    I mam pytanie.
    W treści licencji jest taki zapis:
    "Oprogramowanie nie jest licencjonowane do użytku związanego z prowadzeniem
    działalności komercyjnej, nienastawionej na zyski lub przynoszącej zyski."
    I chyba nic więcej w temacie: kto może korzystać.
    Jak rozumieć ten zapis?
    Czy 'działalność komercyjna' znaczy tyle, co 'działalność gospodarcza'?
    Czy nie mając zarejestrowanej działalności, ale wykonując na umowę-zlecenie
    różnorakie prace (np. pisanie artykułów do gazet) automatycznie ŁAMIĘ zapisy
    umowy licencyjnej?
    A co np. z Allegro? Przygotowując opis aukcji w Wordzie automatycznie ŁAMIĘ
    zapisy umowy?
    Bo przecież wystawioenie aukcji to jednoznacze działanie 'nastawione na
    zysk'.
    Krótko: do czego można LEGALNIE wykorzystać ten pakiet?

  • 2. Data: 2007-09-13 09:15:20
    Temat: Re: Office 2007 - do czego go wykorzystywać?
    Od: "chiroproktolog" <c...@o...eu>

    Beer wrote:
> [...]
    > Jak rozumieć ten zapis?
    > Czy 'działalność komercyjna' znaczy tyle, co 'działalność

    IMO działalność gospodarcza przynosząca straty pozwala na korzystanie :)))

  • 3. Data: 2007-09-13 09:22:11
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Beer pisze:
> [...]
    > zysk'.
    > Krótko: do czego można LEGALNIE wykorzystać ten pakiet?

    Jeśli chodzi o legalność od strony karnej, do możesz go wykorzystywać
    do DG bez obaw. Masz bowiem oryginalny program, używasz go wbrew
    warunkom licencji, co jednak nie oznacza odpowiedzialności z kodeksu
    karnego.

    Jedynie Microsoft może wytoczyć Ci sprawę cywilną w związku ze
    złamaniem warunków licencji. Jednakże - o ile kontrole oprogramowania od
    strony karnej są czasem prowadzone - o tyle o tego typu sprawie cywilnej
    w internecie jeszcze nie czytałem.

    Zatem: w praktyce możesz używać bez obaw.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2007-09-13 10:49:51
    Od: "Beer" <b...@a...pocztowy.pl>

    "Liwiusz" napisał:
> [...]
    > karnej są czasem prowadzone - o tyle o tego typu sprawie cywilnej w
    > internecie jeszcze nie czytałem.
    >
    > Zatem: w praktyce możesz używać bez obaw.

    Aha...
    No zawsze to coś :-)
    Czyli będę nielegalny, ale 'nieścigalny', hehe, tak? :)

  • 5. Data: 2007-09-13 12:04:35
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> wrote in message

    > Jeśli chodzi o legalność od strony karnej, do możesz go wykorzystywać do
    > DG bez obaw. Masz bowiem oryginalny program, używasz go wbrew warunkom
    > licencji,

    To w takim razie jak w firmie mam 20 komputerów to wystarczy kupić jeden
    legalny program i zainstalować go na wszystkich - policja nic mi nie może
    zrobić bo przeciez mam legalny program a tylko używam go wbrew warunkom
    licencji. Albo kupię sam standalone upgrade w promocji za koszt nośnika bez
    posiadania produktu kwalifikującego i też go zainstaluję - przeciez mam
    legalny program a o licencję to już się niech się inni martwią :D

    A.

  • 6. Data: 2007-09-13 12:48:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Beer napisał(a):

> [...]
    > różnorakie prace (np. pisanie artykułów do gazet) automatycznie ŁAMIĘ zapisy

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2564011 :)

    j.

  • 7. Data: 2007-09-13 13:05:33
    Od: webNet <w...@w...katowice.pl>

    Gruby Jendrek pisze:

> [...]
    > nośnika bez posiadania produktu kwalifikującego i też go zainstaluję -
    > przeciez mam legalny program a o licencję to już się niech się inni

    Chyba tak, bo z tego co wiem to jest scigane tylko posiadanie lewych
    kopi (pirackich). A łamanie warunków umowy (bo licencja jest umową) nie
    podlega przepisom karnym lecz cywilnym.

    Nie jestem prawnikiem ale tak to rozmumie, wsumie jest to ciekawe i moze
    ktos kto sie zna niech sie wypowie.

  • 8. Data: 2007-09-13 16:19:13
    Od: "Beer" <b...@n...gazecie.pl>

    "januszek" napisał:

    > http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2564011 :)

    Hmmmm...
    Definicja:
    "działalność nastawiona jedynie na osiągnięcie zysku; też: produkty takiej
    działalności"

    Ciekawe jest to "jedynie" :-)
    Czyli jeśli oprócz zysku jest jeszcze.... np. satysfakcja :-) to już nie
    jest komercja ;)

  • 9. Data: 2007-09-13 16:20:22
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 13 Sep 2007 14:04:35 +0200, Gruby Jendrek napisał(a):

> [...]
    > legalny program i zainstalować go na wszystkich - policja nic mi nie może
    > zrobić bo przeciez mam legalny program a tylko używam go wbrew warunkom

    Policja nie - ale prawnikom producenta softu już się opłaci Cię pozwać.
    Nie opłaca im się tylko ścigać szaraczków bo prawnik im weźmie więcej za
    godzinę niż zedrą z Ciebie za jedną kopię.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 10. Data: 2007-09-13 18:04:58
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    webNet <w...@w...katowice.pl> writes:

    > Chyba tak, bo z tego co wiem to jest scigane tylko posiadanie lewych
    > kopi (pirackich). A łamanie warunków umowy (bo licencja jest umową)
    > nie podlega przepisom karnym lecz cywilnym.

    Procesy w sprawach cywilnych o naruszenie licencji są wytaczane
    i zasądza się w nich całkiem spore kary (o tu na przykład jest
    artykuł: http://miasta.gazeta.pl/opole/1,35114,919122.html).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl