  • 11. Data: 2007-09-13 18:08:50
    Temat: Re: Office 2007 - do czego go wykorzystywać?
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> writes:

    > Policja nie - ale prawnikom producenta softu już się opłaci Cię
    > pozwać. Nie opłaca im się tylko ścigać szaraczków bo prawnik im
    > weźmie więcej za godzinę niż zedrą z Ciebie za jedną kopię.

    ...co nie zmienia faktu, że z piratem nikt poważny nie nawiąże
    współpracy.

  • 12. Data: 2007-09-13 18:25:51
    Od: "chiroproktolog" <c...@o...eu>

    "Piotr Dembiński" wrote:
    > Procesy w sprawach cywilnych o naruszenie licencji są wytaczane
    > i zasądza się w nich całkiem spore kary (o tu na przykład jest
    > artykuł: http://miasta.gazeta.pl/opole/1,35114,919122.html).

    Wniosek : nie kupować 10 000 sztuk Office :)

  • 13. Data: 2007-09-13 19:07:01
    Od: webNet <w...@w...katowice.pl>

    Piotr Dembiński pisze:

    > Procesy w sprawach cywilnych o naruszenie licencji są wytaczane
    > i zasądza się w nich całkiem spore kary (o tu na przykład jest
    > artykuł: http://miasta.gazeta.pl/opole/1,35114,919122.html).

    No ale tam raczej pisza o pirackich kopiach i 2 legalnych softach.

    Jak przegrasz sobie orginał na inny CD i zaczniesz z niego instalowac to
    w tym momencie masz pirata, z tego co wiem to kopie tylko mozna zrobic
    jako "kopie bezpieczenstwa" i używac w przypadku uszkodzenia (nie
    nadajacego sie do uzytku) orginalnego nosnika.

  • 14. Data: 2007-09-13 20:45:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Beer" <b...@a...pocztowy.pl> napisał w wiadomości

    > "Oprogramowanie nie jest licencjonowane do użytku związanego z
    > prowadzeniem działalności komercyjnej, nienastawionej na zyski lub
    > przynoszącej zyski."

    Przede wszystkim uważam, ze to jest jakiś błąd tłumaczenia. O ile w tej
    licencji nie określono, co to działalność komercyjna, to nie widzę sposoby,
    by MS dowiodło, że prowadzona działalność gospodarcza jest komercyjna.
    Zwłaszcza w sytuacji, gdy pisze o "nienastawiionej na zysk działalności
    komercyjnej", to już daje do zrozumienia, ze chyba nie chodzi o działalność
    gospodarczą, która z samej natury jest czymś na zysk nastawionym.

  • 15. Data: 2007-09-14 08:53:26
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 13 Sep 2007 20:04:58 +0200, Piotr Dembiński napisał(a):

    > Procesy w sprawach cywilnych o naruszenie licencji są wytaczane
    > i zasądza się w nich całkiem spore kary (o tu na przykład jest
    > artykuł: http://miasta.gazeta.pl/opole/1,35114,919122.html).

    Nadal sądzę że to ilość spowodowała reakcję producentów - dla takiej
    kasy warto.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 16. Data: 2007-09-14 08:58:15
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 13 Sep 2007 20:08:50 +0200, Piotr Dembiński napisał(a):

    > ...co nie zmienia faktu, że z piratem nikt poważny nie nawiąże
    > współpracy.

    Myślisz że jak zlecę jakiemuś studentowi zaprogramowanie czegoś
    to będę wiedział że był kiedyś ścigany za piractwo? W przypadku
    firmy to może się to utrwali gdzieś, ale przy drobnych
    zleceniobiorcach niekoniecznie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 17. Data: 2007-09-14 09:13:28
    Od: "Beer" <b...@a...pocztowy.pl>

    "Henry (k)" napisał:
    > Myślisz że jak zlecę jakiemuś studentowi zaprogramowanie czegoś
    > to będę wiedział że był kiedyś ścigany za piractwo? W przypadku
    > firmy to może się to utrwali gdzieś, ale przy drobnych
    > zleceniobiorcach niekoniecznie.

    Odbiegamy nieco od tematu :-)
    Nie rozpatruję tu 'piracenia' oprogramowania.
    Obecenie pracuję na legalnym, lecz starym.
    Owszem - wystarcza mi, ale chciałem nieco odświeżyć software. No i po
    przyjrzeniu się treści umowy licencyjnej raczej średnio się zapaliłem do
    zakupu...
    Krótko: wydając 199 zł na Office 2007 kupuję de facto 'zabawkę', z której
    nie mogę mieć żadnego pozytku. Czy tak?
    KAŻDY grosz "zarobiony" na tym pakiecie to łamanie licencji?. Tak należy to
    rozumieć, prawda?

    A taki przypadek: treść napisana w notepadzie ;) (we Writerze, Wordpadzie,
    czymkolwiek innym...) i do tego osobno dołączone pliki graficzne stanowiące
    "zrzut ekranu" i przedstawiające elementy pakietu Office 2007. Złamanie
    warunków umowy, czy nie?

  • 18. Data: 2007-09-14 09:27:31
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 14 Sep 2007 11:13:28 +0200, Beer napisał(a):

> [...]
    > nie mogę mieć żadnego pozytku. Czy tak?
    > KAŻDY grosz "zarobiony" na tym pakiecie to łamanie licencji?. Tak należy to

    Intencja producenta wydaje się być taka - kupujesz tanio i używasz dla
    siebie do pisania listów do ukochanej. A jak chcesz zarabiać to kupujesz
    droższą wersję. Po prostu chcą mieć swoją działkę z tego co zarobisz.
    Tak w ogóle to OpenOffice Ci nie wystarczy?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 19. Data: 2007-09-14 11:35:42
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > w tej licencji nie określono, co to działalność komercyjna, to nie
    > widzę sposoby, by MS dowiodło, że prowadzona działalność gospodarcza

    Pewnie chodziło im o działalność gospodarczą. Działalność komercyjna
    nie będąca działalnością gospodarczą to może być np. opracowanie na
    domowym komputerze ulotki dla harcerzy sprzedających ciasteczka :)

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 20. Data: 2007-09-14 11:41:26
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> wrote in message

    > Pewnie chodziło im o działalność gospodarczą.

    Na pudełku jest napisane:

    "Produkt licencjonowany dla 3 komputerów osobistych: nie do użytku w
    jakiejkolwiek zorganizowanej działalności komercyjnej, działalności
    gospodarczej przynoszącej dochód lub niedochodowej ani w jakimkolwiek
    organie administracji publicznej"

    Autentycznie nie rozumiem co tu może być niejasne.

    A.