  • 1. Data: 2009-03-26 10:58:16
    Temat: Odzyskanie należności
    Od: "aro1979" <a...@n...o2.pl>

    Witam
    W jaki sposób odzyskać, przeterminową o ponad 250 dni, należność? Chodzi o
    prawne sposoby odzyskania długu! Wysłaliśmy dwa wezwania do zapłaty listem
    poleconym no i oczywiście cisza. Firma windykacyjna czy sprawa w sądzie?
    Oprócz tego chcemy zgłosić "gdzieś" nieuczciwego kontrahenta, aby nawet nie
    mógł wziąć nic na raty/kredyt!

  • 2. Data: 2009-03-26 11:06:20
    Temat: Re: Odzyskanie należności
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    aro1979 pisze:
> [...]
    > poleconym no i oczywiście cisza. Firma windykacyjna czy sprawa w sądzie?

    Jak chcesz. Możesz sam napisać pozew, możesz wynająć prawnika, czy
    inną firmę. Samo wygranie sprawy nie gwarantuje, że dłużnik zapłaci,
    nieraz trzeba poszukać jeszcze jakiegoś majątku do egzekucji, i
    podobnie: możesz go szukać samemu, albo zrobić za czyimś pośrednictwem.

    > Oprócz tego chcemy zgłosić "gdzieś" nieuczciwego kontrahenta, aby nawet nie
    > mógł wziąć nic na raty/kredyt!

    Można zgłaszać, na przykład do KRD, ale po pierwsze: to kosztuje i
    właściwie nic Ci nie daje (efektem odstraszającym ma być groźba
    wpisania, a nie wpisanie jako takie), po drugie: nie możesz zakazać
    komuś udzielenia takiemu dłużnikowi kredytu.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-03-26 11:14:06
    Od: "aro1979" <a...@n...o2.pl>

> [...]
    > a nie wpisanie jako takie), po drugie: nie możesz zakazać komuś udzielenia

    A co z BIK?

  • 4. Data: 2009-03-26 11:21:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    aro1979 pisze:

    > A co z BIK?

    Wejdź na stronę www.bik.pl i poczytaj co to jest biuro informacji
    *kredytowej* oraz kogo i czego dotyczy.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-03-26 11:29:34
    Od: "aro1979" <a...@n...o2.pl>

    > Wejdź na stronę www.bik.pl i poczytaj co to jest biuro informacji
    > *kredytowej* oraz kogo i czego dotyczy.
    >
    > --
    > Liwiusz

    No to nie ma sposobu na uprzykrzenie życia niesolidnemu dłużnikowi?

  • 6. Data: 2009-03-26 11:30:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    aro1979 pisze:

    > No to nie ma sposobu na uprzykrzenie życia niesolidnemu dłużnikowi?

    A w jakim celu to robić?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-03-26 11:32:13
    Od: "aro1979" <a...@n...o2.pl>

    > A w jakim celu to robić?
    >
    > --
    > Liwiusz

    Skoro dług się robi nieściągalny to przynajmniej niech ma później problem z
    dostaniem rat/.kredytu!

  • 8. Data: 2009-03-26 11:33:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    aro1979 pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Skoro dług się robi nieściągalny to przynajmniej niech ma później problem z
    > dostaniem rat/.kredytu!

    A po co? Ja bym był bardzo zadowolony, gdyby mój dłużnik dostał
    kredyt i kupił sobie coś drogiego, albo rozpoczął nowy, dochodowy biznes.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-03-26 11:35:17
    Od: "aro1979" <a...@n...o2.pl>

    > A po co? Ja bym był bardzo zadowolony, gdyby mój dłużnik dostał kredyt i
    > kupił sobie coś drogiego, albo rozpoczął nowy, dochodowy biznes.
    >
    > --
    > Liwiusz

    A gdyby zgłosić na Policji wyłudzenie towarów?

  • 10. Data: 2009-03-26 11:36:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    aro1979 pisze:

    > A gdyby zgłosić na Policji wyłudzenie towarów?

    To się nazywa oszustwo. Musiałabyś udowodnić, że kontrahent brał od
    Ciebie towary, obiecał zapłacić, a już w momencie brania nie miał
    takiego zamiaru. I oczywiście udowodnić to w sądzie.

    --
    Liwiusz