  • Data: 2008-02-09 11:03:17
    Temat: Odszkodowanie za nieodwracalne fuszerki budowlane
    Od: "ribbon" <s...@z...nic> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Pozwoliłem sobie zrobić crossposta na budowanie i prawo gdyż problem dotyczy
    obu dziedzin.

    Ostatnimi czasy nasilają się dyskusje o złym, niezgodnym ze sztuką,
    wybudowaniu obiektu budowlanego np. domu.
    Czasem okazuje się, że popełniono karygodne błędy, nie wykonano budowy
    zgodnie z projektem, zmieniono, zmodyfikowano projekt w taki sposób, że
    popękały ścuiany, stropy, słupy, urywają się balkony czy nadwiesia.
    Są to w części usterki niekorygowalne gdyż zwykle zapomniano czegoś tam
    wykonać lub wykonano na opak.

    Pytanie jest następujące: komu wytoczyć proces i o co?

    Np. O zmniejszenie wartości rynkowej nieruchomości? O ile? O połowę, 1/3/
    czy 2/3. Ja wiem, że można mieszkać w popękanych ścianach ale wszystko da
    się wycenić. Kwoty są niebagatelne w dzisiejszych czasach. Nawet w przypadku
    remontu kapitalnego czy uda się w sądzie wywalczyć opłacenie kosztów
    mieszkania zastępczego, koszty za uciązliwość, stres i wydłużone dojazdy?

    Mamy do pozwania zwykle ekipę budowlaną lub kierownika budowy. Kogo z nich ?
    A może wszystkich?