  • 1. Data: 2011-10-30 19:59:47
    Temat: Odszkodowanie z OC dla sprawcy
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Po przeczytaniu tego artykułu

    -
    http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,10557256,Odszko
    dowanie_od_PZU_musial_sciagac_komornik.html

    wyszukałem i to

    -
    http://www.rzu.gov.pl/skargi/najczestsze-pytania-i-o
    dpowiedzi/Odpowiedzialnosc_za_szkody_osobowe_z_ubezp
    ieczenia_OC_posiadaczy_pojazdow_mechanicznych_wyrzad
    zone_osobom_bliskim_lub_ws__6#ad1

    Czy działa to tak samo dla żony / męża jak współmałżonek przyciśnie go
    np. do drzwi garażu czy tylko dla własnych dzieci? A jak teściową? ;-)

    I z formalnego punktu widzenia, ta kobieta pozwała samą siebie, czy może
    to mąż ją pozwał za wyrządzenie krzywdy jego dzieciom?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2011-10-31 08:36:49
    Temat: Re: Odszkodowanie z OC dla sprawcy
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Czy działa to tak samo dla żony / męża jak współmałżonek
    > przyciśnie go np. do drzwi garażu czy tylko dla własnych
    > dzieci? A jak teściową? ;-)

    Tak, działa. Są już nawet firmy specjalizujące się w tego
    typów sprawach. Polisa OC sprawcy pokrywa wszystkie szkody,
    nawet związanych z utratą zdrowia pasażerów jadących ze
    sprawcą. Czyli jak Ty spowodujesz wypadek jadąc z żoną (czy
    z kimkolwiek innym), a ona (odpukać) zostanie poszkodowana,
    to Twoje TU ma pokryć wszelkie straty z tym związane. Nawet
    utratę jej dochodów w okresie rekonwalescencji.

  • 3. Data: 2011-11-01 09:18:07
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Karol Y napisa?(a):

    > Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem, jak auto się np. w zimę zsunie do
    > garażu i mnie przytuli, to koszty tego przytulania mam szanse wywalczyć
    > z mojego ubezpieczenia na auto OC?

    Masz na myśli swoje auto? Wydaje mi się, że ty też będzie mógł działać
    regres jeśli ubezpieczyciel udowodni, że auto było źle zabezpieczone
    przed takim zsunięciem się.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 4. Data: 2011-11-01 09:33:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Oct 2011, Karol Y wrote:

    > http://www.rzu.gov.pl/skargi/najczestsze-pytania-i-o
    dpowiedzi/Odpowiedzialnosc_za_szkody_osobowe_z_ubezp
    ieczenia_OC_posiadaczy_pojazdow_mechanicznych_wyrzad
    zone_osobom_bliskim_lub_ws__6#ad1

    [...]
    > I z formalnego punktu widzenia, ta kobieta pozwała samą siebie

    Nie do końca.
    "Nielogiczność" bierze się stąd, że sposób ubezpieczenia jest trochę
    kuriozalny, mianowicie ubezpieczony jest 'samochód'[1], a jedynie
    odpowiedzialność za ubezpieczenie spoczywa na właścicielu.
    [1] Przekłada się to na ubezpieczenie "każdoczesnego posiadacza
    pojazdu" (znaczy każdego kto nim kieruje, poza wyłączeniami
    w rodzaju jazdy po pijaku, dla których też działa ale dochodzi
    regres).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-11-01 10:12:58
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

  • 6. Data: 2011-11-01 12:17:00
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Gotfryd Smolik news

> [...]
    > każdego kto nim kieruje, poza wyłączeniami w rodzaju jazdy po pijaku,
    > dla których też działa ale dochodzi regres).

    Moja interpretacja jest taka, że obowiązkowe OC to żadne tam
    ubezpieczenie od "odpowiedzialności cywilnej" tylko po prostu
    ubezpieczenie od szkód wyrządzonych za pomocą tego samochodu przez
    dowolne osoby. Jak ubezpieczasz swoje mieszkanie, to też nikt nie wnika,
    kto ostatni spuścił wodę w sedesie, tylko ważne jest, że sąsiad ma mokry
    sufit. Podobnie jest z samochodem. Nic dziwnego tu nie widzę.

  • 7. Data: 2011-11-01 14:44:23
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-11-01 13:17, to pisze:
> [...]
    > kto ostatni spuścił wodę w sedesie, tylko ważne jest, że sąsiad ma mokry
    > sufit. Podobnie jest z samochodem. Nic dziwnego tu nie widzę.

    Nie. OC to po prostu kolejny podatek ściągany za pośrednictwem TU.
    Dowód pośredni: OC na przyczepę.
    Jeśli przyczepa się urwie i spowoduje szkodę tocząc się jeszcze, to
    wypłata jest z OC samochodu holującego. Czyli jedyny przypadek, gdy
    mogłoby zadziałać OC przyczepy "itself", to podobny, do opisanego
    wcześniej ("zsunięcie"). Ale takąż-samą szkodę może spowodować przecież
    przyczepa wycofana z ruchu (wyrejestrowana), która wcale nie musi być
    OC-ubiezpieczona.

    No więc po co OC na przyczepę? Odpowiedź jest w pierwszym zdaniu mojego
    postu.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 8. Data: 2011-11-01 15:01:04
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Masz na myśli swoje auto? Wydaje mi się, że ty też będzie mógł działać
    > regres jeśli ubezpieczyciel udowodni, że auto było źle zabezpieczone
    > przed takim zsunięciem się.

    Oj, no to w takim razie ocieramy się bardzo blisko o, to że matka tak
    samo przekraczając dozwoloną prędkość, nie spełniła wszystkich
    przesłanek uniemożliwiających ubezpieczycielowi ciągnięcie regresu.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2011-11-01 15:55:42
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 01/11/2011 14:44, Maruda wrote:

> [...]
    > wcześniej ("zsunięcie"). Ale takąż-samą szkodę może spowodować przecież
    > przyczepa wycofana z ruchu (wyrejestrowana), która wcale nie musi być

    Przyczepa wycofana z ruchu nie ma prawa stać na drodze publicznej i
    raczej trudno jej będzie stoczyć się na cokolwiek poruszającego się po
    takiej drodze.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 10. Data: 2011-11-01 16:23:38
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-11-01 16:55, kamil pisze:

    > Przyczepa wycofana z ruchu nie ma prawa stać na drodze publicznej i
    > raczej trudno jej będzie stoczyć się na cokolwiek poruszającego się po
    > takiej drodze.

    A na terenie publicznie dostępnym nie będącym drogą? Np w lesie? Albo
    prywatnym, ogólnodostępnym parkingu? Ma prawo?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.