    From: to <t...@x...abc>
    Subject: Re: Odszkodowanie z OC dla sprawcy
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Date: 01 Nov 2011 12:17:00 GMT

    begin Gotfryd Smolik news

    > Nie do końca.
    > "Nielogiczność" bierze się stąd, że sposób ubezpieczenia jest trochę
    > kuriozalny, mianowicie ubezpieczony jest 'samochód'[1], a jedynie
    > odpowiedzialność za ubezpieczenie spoczywa na właścicielu. [1] Przekłada
    > się to na ubezpieczenie "każdoczesnego posiadacza pojazdu" (znaczy
    > każdego kto nim kieruje, poza wyłączeniami w rodzaju jazdy po pijaku,
    > dla których też działa ale dochodzi regres).

    Moja interpretacja jest taka, że obowiązkowe OC to żadne tam
    ubezpieczenie od "odpowiedzialności cywilnej" tylko po prostu
    ubezpieczenie od szkód wyrządzonych za pomocą tego samochodu przez
    dowolne osoby. Jak ubezpieczasz swoje mieszkanie, to też nikt nie wnika,
    kto ostatni spuścił wodę w sedesie, tylko ważne jest, że sąsiad ma mokry
    sufit. Podobnie jest z samochodem. Nic dziwnego tu nie widzę.