  • 1. Data: 2011-10-29 09:47:42
    Temat: Jak ustalic NIP osoby zmarlej
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    Witam

    Odziedziczylem spadek droga sadowa i chciabym wypelnic papiery do US,
    niestety nie mam NIP-u zmarlego, a mieszal on kilkadziesiat km ode mnie. Jak
    ustalic NIP? Wystarczy podejsc do dowolnego US?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 2. Data: 2011-10-29 10:03:30
    Temat: Re: Jak ustalic NIP osoby zmarlej
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-10-29, Dysiek <b...@b...pl> wrote:

    [...]

    > Odziedziczylem spadek droga sadowa i chciabym wypelnic papiery do US,
    > niestety nie mam NIP-u zmarlego, a mieszal on kilkadziesiat km ode mnie. Jak
    > ustalic NIP? Wystarczy podejsc do dowolnego US?

    NIP jest na sporej ilości dokumentów - PIT-11, zeznaniach podatkowych,
    dokumentach założycielskich firmy, czasem różnego rodzaju umowach.
    Jeśli mimo wszystko nie umiesz żadnego dokumentu znaleźć, to ja bym zwyczajnie
    zadzwonił do Urzędu Skarbowego (właściwego dla osoby zmarłej) i zapytał
    ich jak postąpić by NIP uzyskać.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2011-10-29 10:14:34
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > NIP jest na sporej ilości dokumentów - PIT-11, zeznaniach podatkowych,
    > dokumentach założycielskich firmy, czasem różnego rodzaju umowach.

    Nie dysponuje takimi rzeczami niestety - spadek jest po dalekiej rodzinie.

    > Jeśli mimo wszystko nie umiesz żadnego dokumentu znaleźć, to ja bym
    > zwyczajnie
    > zadzwonił do Urzędu Skarbowego (właściwego dla osoby zmarłej) i zapytał
    > ich jak postąpić by NIP uzyskać.

    Chyba tak zrobie, ale myslalem, ze moze ktos bedzie umial cos podpowiedziec
    :-)

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 4. Data: 2011-10-29 11:08:43
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-10-29 12:14, Dysiek pisze:
    > Nie dysponuje takimi rzeczami niestety - spadek jest po dalekiej rodzinie.
    > Chyba tak zrobie, ale myslalem, ze moze ktos bedzie umial cos podpowiedziec
    > :-)

    Pamiętaj, że UoODO nie dotyczy zmarłych, więc na pyskówki z
    tępym urzędnikami przygotuj się w wyciąg z tejże :)

    --
    Czas na odważne decyzje:

    =>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

  • 5. Data: 2011-10-31 10:30:58
    Od: "HatMan" <h...@h...man.com>

    > On 2011-10-29, Dysiek <b...@b...pl> wrote:
    >
    > [...]
    (..)
    > Jeśli mimo wszystko nie umiesz żadnego dokumentu znaleźć, to ja bym
    zwyczajnie
    > zadzwonił do Urzędu Skarbowego (właściwego dla osoby zmarłej)

    [OT]
    ??? To one - owe osoby zmarłe - też mają tam USy ???
    Sformułowanie hm...

    --
    HatMan

  • 6. Data: 2011-10-31 18:44:09
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    NA pewno znasz ostatnie miejsce zamieszkania zmarłego, jego inne dane, IMHO
    bez NIP-u Cię nie rozstrzelają, sami sobie ustalą.