  • 1. Data: 2011-10-30 21:14:17
    Temat: Podatek od transakcji bankowej
    Od: justyna <j...@g...com>

    Mam pytanie czy od opisanej poniżej transakcji bankowej będzie trzeba
    zapłacić podatek? Brat przebywa za granicą. Na jego konto w banku, co
    miesiąc przelewana jest z ZUSu emerytura. Konto, które posiada jest
    bardzo nisko oprocentowane. Brat chce przez Internet przelać pewną kwotę
    pieniędzy na moje konto ROR w innym banku, a ja założyłabym na moje
    nazwisko lokaty terminowe dużo wyżej oprocentowane.

  • 2. Data: 2011-11-01 09:38:39
    Temat: Re: Podatek od transakcji bankowej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Oct 2011, justyna wrote:

    > Mam pytanie czy od opisanej poniżej transakcji bankowej będzie trzeba
    > zapłacić podatek?

    Z przezorności procesowej zastosowałbym liczbę mnogą :|

> [...]
    > konto ROR w innym banku, a ja założyłabym na moje nazwisko lokaty terminowe

    Na moje oko brat Ciebie chce potraktować jak bank.
    Czyli złożyć pieniądze w depozyt(1), bez prawa rozporządzania, ale ze
    zleceniem zarobienia(2) odsetek. Jeśli za to nie zapłaci, dodatkowo
    uzyska dochód z nieodpłatnego(3) zarządzania jego majątkiem.
    Coś pominąłem? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-11-02 07:35:26
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "justyna" <j...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > pieniędzy na moje konto ROR w innym banku, a ja założyłabym na moje
    > nazwisko lokaty terminowe dużo wyżej oprocentowane.

    Przecież brat może mieć 10 różnych kont w 10 różnych bankach. Najlepsze są
    konta z dostepem do internetu. Brat może przyjechać na 1 dzień do Polski
    (lub przy okazji), pójść do banku, założyć sobie wysoko oprocentowane konto
    z dostepem do internetu. Następnie w dotychczasowym banku dać stałe zlecenie
    przelewu wszystkiej gotówki w określonym dniu każdego miesiąca na nowe konto
    otwarte w innym banku.
    Takie rozwiązanie stosuje wielu ludzi którzy otrzymują emerytury (renty) z
    ZUS.

    pozdr

  • 4. Data: 2011-11-02 12:20:43
    Od: "Robert Winkler" <w...@N...co>

> [...]
    > pieniędzy na moje konto ROR w innym banku, a ja założyłabym na moje
    > nazwisko lokaty terminowe dużo wyżej oprocentowane.

    Nie jest to przypadkiem tak zwany depozyt nieprawidłowy?
    Jeśli zgłosicie to do urzędu skarbowego to będzie was to kosztować 2%
    przekazanej sumy,
    jeśli tego nie zgłosicie, a urząd w jakiś sposób dowie się o tym
    to będzie cie to kosztować 20% powierzonej kwoty.
    --
    Pozdrawiam