    From: Maruda <m...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Odszkodowanie z OC dla sprawcy
    Date: Tue, 01 Nov 2011 15:44:23 +0100

    W dniu 2011-11-01 13:17, to pisze:
    > begin Gotfryd Smolik news

    > Moja interpretacja jest taka, że obowiązkowe OC to żadne tam
    > ubezpieczenie od "odpowiedzialności cywilnej" tylko po prostu
    > ubezpieczenie od szkód wyrządzonych za pomocą tego samochodu przez
    > dowolne osoby. Jak ubezpieczasz swoje mieszkanie, to też nikt nie wnika,
    > kto ostatni spuścił wodę w sedesie, tylko ważne jest, że sąsiad ma mokry
    > sufit. Podobnie jest z samochodem. Nic dziwnego tu nie widzę.

    Nie. OC to po prostu kolejny podatek ściągany za pośrednictwem TU.
    Dowód pośredni: OC na przyczepę.
    Jeśli przyczepa się urwie i spowoduje szkodę tocząc się jeszcze, to
    wypłata jest z OC samochodu holującego. Czyli jedyny przypadek, gdy
    mogłoby zadziałać OC przyczepy "itself", to podobny, do opisanego
    wcześniej ("zsunięcie"). Ale takąż-samą szkodę może spowodować przecież
    przyczepa wycofana z ruchu (wyrejestrowana), która wcale nie musi być
    OC-ubiezpieczona.

    No więc po co OC na przyczepę? Odpowiedź jest w pierwszym zdaniu mojego
    postu.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.