  • 1. Data: 2011-10-30 16:48:21
    Temat: wyroby z kości słoniowej - Norwegia i Szwajcaria
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    Witam,

    Czy legalne jest przywożenie do Polski wyrobów z kości słoniowej -
    konkretnie chodzi o Norwegię i Szwajcarię, które nie należą do Unii ale
    należą do strefy Schengen. Znalazłem informacje, że zabrania się jedynie
    handlowania kością i wyrobami pochodnymi. Na stronie ->
    http://www.mos.gov.pl/artykul/327_przyroda/330_kosc_
    sloniowa.html
    czytam, że :

    " ... wymaga uzyskania zezwolenia wydanego przez organ administracyjny
    Konwencji Waszyngtońskiej ... pozwolenia takie jest wydawane po
    spełnieniu warunków określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 338/97 z
    dnia 9 grudnia 1996 r. w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory
    w drodze regulacji handlu nimi, na wniosek zainteresowanego"

    Czytam dalej -> Natomiast działalność komercyjna w stosunku do ww.
    okazów gatunków wymienionych w załączniku A, zgodnie z art. 8 ust. 1
    rozporządzenia Rady (WE) nr 338/97, jest zabroniona.

    Konkretnie chodzi mi o fortepiany i pianina. Niektóre instrumenty
    posiadają nakładkę klawiszową (biały klawisz) wykonaną oryginalnie z
    kości słoniowej. Czy legalne jest sprowadzanie do Polski takiego starego
    fortepianu w celu przeprowadzenia remontu , w tym również renowacji
    nakładek klawiszy. Firma która przeprowadza owe remonty, nie handluje
    tym instrumentem, czerpie korzyści materialne tylko za serwis. Później
    instrument wraca do właściciela (który de facto może go nalej sprzedać)

    W powyższym artykule, jest jeszcze wzmianka o : "Jednak podejmowanie
    działań komercyjnych jest możliwe jedynie w przypadku posiadania
    dokumentu potwierdzającego pozyskanie i przetworzenie okazu przed 1947 r."

    Dla osób, które są laikami należy się krótkie wyjaśnienie. Otóż jest
    wiele instrumentów wyprodukowanych przed rokiem 1947. Zdarzają się
    instrumenty z końca XIX wieku. Istnieje również sposób oznaczenia
    instrumentu, poprzez nadanie numeru seryjnego, z którego można ujawnić
    datę produkcji. Czy taka informacja jest wystarczająca aby obejść ten
    problem? W tym artykule wzmianka jest konkretnie o dokumencie.

    Moje zasadnicze pytanie brzmi: czy sprowadzanie fortepianu z klawiszami
    z kości słoniowej z krajów takich jak Norwegia i Szwajcaria dla
    przeprowadzenia remontu jest legalne?

    Za jakiekolwiek informacje, będę bardzo wdzięczny.

    Pozdrawiam

    V.

  • 2. Data: 2011-10-30 18:07:59
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "valdoozz" <v...@o...pl> wrote in message news:j8k2ms$ke9$1@news.onet.pl...
> [...]
    > informacja jest wystarczająca aby obejść ten problem? W tym artykule wzmianka

    moze poprostu papier od rzeczoznawcy?

  • 3. Data: 2011-10-30 18:20:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "valdoozz" napisał w wiadomości grup
    > Moje zasadnicze pytanie brzmi: czy sprowadzanie fortepianu z klawiszami z
    > kości słoniowej z krajów takich jak Norwegia i Szwajcaria dla przeprowadzenia
    > remontu jest legalne?

    Z tego co wiem to musisz mieć odpowiedni papier, że fortepian jest antykiem.
    Śmiechem żartem, ale UE to wielka pomyłka.
    Nie możesz przywieść z ameryki południowej skóry boa dusiciela mimo, że na
    rodzinnym kontynencie jest udawany za szkodnika (nie jest tam nawet pod
    ochroną).

  • 4. Data: 2011-10-30 18:59:54
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2011-10-30 19:20, qwerty pisze:
    > Śmiechem żartem, ale UE to wielka pomyłka.

    Tylko że z tego co się orientuje to z innych krajów strefy Schengen
    można. Chyba z wszystkich krajów Unii. Mówię tutaj o kości, bo nie wiem
    jak sprawa się ma z innymi.

  • 5. Data: 2011-10-30 23:20:59
    Od: "Agall" <a...@m...ru>

    Po co Ci kłopoty i rady pseudoznawców?

    Temat CITES jest ślizki więc... pytaj u źródeł !

    Gdzie informacje dotyczące CITES?

    Izba Celna w Warszawie tel. (22) 650 33 02
    Ministerstwo Finansów - Departament Ceł tel. (22) 694 36 99
    Ministerstwo Środowiska - Departament Ochrony Przyrody tel. (22) 579 24 07

  • 6. Data: 2011-10-31 00:09:03
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 31 Oct 2011 00:20:59 +0100, Agall napisał(a):

    > Po co Ci kłopoty

    Ludzie handlujący takimi rzeczami zasługują na kłopoty

    --
    marcin

  • 7. Data: 2011-10-31 05:20:22
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-10-31 01:09, zly pisze:

    > Ludzie handlujący takimi rzeczami zasługują na kłopoty

    Fortepianami?

    --
    spp

  • 8. Data: 2011-10-31 13:20:42
    Od: "Agall" <a...@m...ru>

    > Fortepianami?

    albo nie miałeś kontaktu z urzędem celnym albo udajesz..
    Jak zechcą to przypną się do Ciebie za każdy sprowadzany towar i to o wiele
    gorzej od US, czy policji. Tym bardziej, że jak pisze wątkotwórca występują
    tu elementy z CITES!
    Dla przykładu, z nowymi ciągnikami rolniczymi też jest kłopot, bo mają klimę
    i mogą zubażać warstwę ozonową...
    Nie wierzysz, poczytaj:
    http://celnicy.pl/showthread.php?8290-Import-ci%B1gn
    ika-rolniczego-z-Bia%B3orusi

  • 9. Data: 2011-10-31 15:37:08
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 31 Oct 2011 06:20:22 +0100, spp napisał(a):

    > Fortepianami?

    Z klawiszami z kości słoniowej? Owszem.

    --
    marcin

  • 10. Data: 2011-11-01 12:05:18
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2011-10-31 16:37, zly pisze:

    > Z klawiszami z kości słoniowej? Owszem.

    Wiec uważasz, że niezależnie od tego czy przeprowadzam remont w celach
    zarobkowych czy też handluje gotowym instrumentem, zasługuje na ew.
    kare. Przypominam, że wiele z tych instrumentów wyprodukowano w
    'zamierzchłych czasach', na pewno jest wiele sprzed 1947r.