  • 1. Data: 2011-01-01 08:39:34
    Temat: podwójnie przelana dotacja - jak odzyskać
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Witam. Urzędnik przez pomyłkę dwukrotnie przelał na konto przedsiębiorcy
    kwotę dotacji. Przedsiębiorce kręci, że odda ale kiedyś. Termin wyznaczony w
    oficjalnym
    piśmie minął a pięniędzy nie ma. Ponieważ rok się skończył a trzeba było się
    rozliczyć
    to pracownik który się pomylił musiał dopłacić z własnych. Chodzi o około 2
    tys. Oczywiście
    wiadomo ile tych pieniędzy powinno być i przedsiębiorca najprawdopodobniej
    wiedział, że
    dostał za dużo.

    Jak te pieniądze odzyskać ? Czy w gre wchodzi e-sąd ? Kwota jest niewielka i
    raczej
    nie ma szans żeby nie dało się jej ściągnąć. Czy fakt, że pieniądze zostały
    zwrócone
    przez pracownika ma jakieś znaczenie ? Ktoś mi przytaczał przepis który ma
    niby
    oznaczać, że w takiej sytuacji świadczenie zostało uznane jako prawidłowe.
    Dla mnie
    to totalnie bez sensu.

    I zupełnie inne pytanie : czy pracownik musiał te pieniądze oddać ? Czy jest
    prawna
    możliwość żeby wstrzymać coś takiego na przykład do rozstrzygnięcia sprawy
    przez sąd ?

  • 2. Data: 2011-01-01 10:23:08
    Temat: Re: podwójnie przelana dotacja - jak odzyskać
    Od: Rysio <t...@o...pl>

    Sie pomylil to niech placi urzedas zajebany ze swoich.

  • 3. Data: 2011-01-01 13:25:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ma niby
    > oznaczać, że w takiej sytuacji świadczenie zostało uznane jako

    Skoro przedsiębiorca się przyznał i osiadczył, że zwróci, tylko kiedyś, to
    rzecz ma się dobrze. Pracownik wpłącając pieniądze nabyłwierzytelność.
    Trzebaby było jedynie zadbać o odpowiednie udokumentowanie.

> [...]
    > jest prawna
    > możliwość żeby wstrzymać coś takiego na przykład do rozstrzygnięcia

    Szczegóły masz w Kodeksie Pracy. Co do zasady, jeśli pracodawca poniósł
    straty w wyniku zawinionego nieumyślnego działania pracownika, to do 3
    pensji może od niego dochodzić odszkodowania.

  • 4. Data: 2011-01-01 23:48:38
    Od: "Ula" <s...@s...fashioncorner.pl>

    Użytkownik "Rysio" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Sie pomylil to niech placi urzedas zajebany ze swoich.

    Skąd w tym gówniarstwie tyle agresji
    i brak elementarnych zasad kultury???

  • 5. Data: 2011-01-02 17:03:48
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    > Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Skoro przedsiębiorca się przyznał i osiadczył, że zwróci, tylko kiedyś, to
    > rzecz ma się dobrze. Pracownik wpłącając pieniądze nabyłwierzytelność.

    Ale co on ma do przyznawania ? Wiadomo ile miał mieć, wiadomo ile
    dostał. Jedyne co się mógł przyznać to to, że wiedział o pomyłce a
    postanowił
    nie oddawać. Nie powiedział chyba czegoś takiego.

    > Trzebaby było jedynie zadbać o odpowiednie udokumentowanie.

    Ale jakie udokumentowanie ? W tym urzędzie na każdą wypłate jest tona
    papierów. Wszystko jest udokumentowane.

    I dalej nie wiem gdzie z tym iść. Ma sens płacić prawnikowi ? Jest szans
    potem te pieniądze odzyskać ?

    > Szczegóły masz w Kodeksie Pracy. Co do zasady, jeśli pracodawca poniósł
    > straty w wyniku zawinionego nieumyślnego działania pracownika, to do 3
    > pensji może od niego dochodzić odszkodowania.

    No ok. Czyli nie trzeba udowadniać jakichś szczególnych zaniedbań ani nic
    takiego ?

  • 6. Data: 2011-01-02 17:05:05
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Rysio" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Sie pomylil to niech placi urzedas zajebany ze swoich.

    Idź dziecko się utop

  • 7. Data: 2011-01-02 17:14:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale jakie udokumentowanie ? W tym urzędzie na każdą wypłate jest tona
    > papierów. Wszystko jest udokumentowane.

    Udokumentowana jest wypłata. Czy udokumentowana jest wpłata urzędniika?

    > I dalej nie wiem gdzie z tym iść. Ma sens płacić prawnikowi ? Jest szans
    > potem te pieniądze odzyskać ?

    Na raziemmoim zdaniem prawnik nie jest potrzebny. Należałoby skierować do
    przedsiębiorcy pismo wzywajace do zwrotu należności urzędniczce, która
    nabyła jego dług. Do tego jest potrzebne odpowiednie pismo z Urzędu -
    cesja.

    > No ok. Czyli nie trzeba udowadniać jakichś szczególnych zaniedbań ani nic
    > takiego ?

    Zakładając, że dokonała wypłaty nienależnej, to już nic więcej nie trzeba.

  • 8. Data: 2011-01-02 17:31:04
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    > Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Udokumentowana jest wypłata. Czy udokumentowana jest wpłata urzędniika?

    Hm. I to jest dobre pytanie. W sumie nie wydaje mi się żeby mógł przejść
    taki numer, że wypłacono pieniądze a potem ktoś je po cichu podłożył
    spowrotem
    i sprawy nie ma. Zwłaszcza, że informacje o tym problemie poszły już do
    przełożonych. Muszę się dowiedzieć jak to zostało załatwione i jak jest to
> [...]

    > przedsiębiorcy pismo wzywajace do zwrotu należności urzędniczce, która
    > nabyła jego dług. Do tego jest potrzebne odpowiednie pismo z Urzędu -

    Ok. Przekaże i zobaczymy co da się zrobić.

    > Zakładając, że dokonała wypłaty nienależnej, to już nic więcej nie trzeba.

    No tak. Druga wypłata nie była należna.

    To na razie dzięki.