  • 1. Data: 2004-07-01 07:38:44
    Temat: Zmiana nazwiska!!!Proszę o pomoc
    Od: "Ania" <a...@w...pl>

    Chciałam się zapytać ile może kosztować zmiana nazwiska. Jest taka sprawa:
    Mam 22 lat, mój brat jest o 2 lata młodszy, wychowuje nas tylko mama,
    chcielismy zmienić cała trójka nazwisko (panieńskie matki). Ile kosztuje
    taka zmiana nazwiska??, czy taka zmiana moze być pozytywnie rozpatrzona
    przez Starostę ??
    Z góry dziękuje za odpowiedź! Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-07-01 07:44:06
    Temat: Re: Zmiana nazwiska!!!Proszę o pomoc
    Od: "hania" <o...@v...pl>

    tak jest we Wrocławiu - opłata skarbowa może ulegać nieznacznym wahaniom ale
    generalnie nie powinna się zbytnio różnić:

    (kazde w was płaci i składa wniosek osobno)

    W celu zmiany imienia lub nazwiska należy złożyć następujące dokumenty:

    Podanie zawierające:

    nazwisko i imiona wnioskodawców
    miejsce zamieszkania
    nazwisko i imię o które ubiega się wnioskodawca
    uzasadnienie zmiany
    Odpis zupełny aktu urodzenia wnioskodawcy

    Odpis skrócony (stosownie do sytuacji)

    akty małżeństw dokumentujące wszystkie zawarte związki małżeńskie
    akt nieżyjącego małżonka
    Oświadczenie drugiego rodzica na zmianę imienia lub nazwiska dziecka

    Jeżeli zmiana nazwiska dotyczy obojga małżonków, każdy składa odrębne podanie

    Dowody potwierdzające posługiwanie się wnioskowanym imieniem lub nazwiskiem

    Termin załatwienia sprawy - do 30 dni

    Opłata skarbowa wynosi:

    podanie 5 zł
    decyzja 30 zł
    załącznik 0,50 zł
    potwierdzenie kserokopii za każdą stronę 3 zł
    potwierdzenie własnoręczności podpisu 4 zł

  • 3. Data: 2004-07-01 08:15:33
    Od: "Ania" <a...@w...pl>

    A jesli rodzice wzieli rozwód i nie utrzymuja kontaktu, co wtedy z
    oświadczeniem drugiego rodzica o zmianie nazwiska???, poza tym dzieci są
    osobami pełnoletnimi i nie musza chyba miec zgody rodziców??
    Pozdrawiam:)

  • 4. Data: 2004-07-01 09:09:22
    Od: "hania" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > oświadczeniem drugiego rodzica o zmianie nazwiska???, poza tym dzieci są
    > osobami pełnoletnimi i nie musza chyba miec zgody rodziców??

    nie muszą
    pozdr :-)