  • 1. Data: 2005-02-17 18:00:53
    Temat: Odpowiedzialność materialna pracownika
    Od: "macho" <l...@p...onet.pl>

    Jestem handlowcem. Pracodawca wyplaca mi prowizje w wysokosci 0,1% wartosci
    zaplaconej faktury. Jednak gdy z jakiegos powodu klient przez 10 miesiecy
    nie zaplaci, z mojej prowizji potracana jest kwota w wysokosci 15 zl za
    kazdy zafakturowany wyrob. Czy takie postepowanie jest zgodne z prawem
    (pracodawca powoluje sie na artykul kp mowiacy o odpowiedzialnosci
    pracownika za powierzone mu mienie)

    Ada

  • 2. Data: 2005-02-17 18:51:36
    Temat: Re: Odpowiedzialność materialna pracownika
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "macho" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kazdy zafakturowany wyrob. Czy takie postepowanie jest zgodne z prawem
    > (pracodawca powoluje sie na artykul kp mowiacy o odpowiedzialnosci

    Jeśli takiego zastrzeżenia nie ma w Waszej umowie, to na podstawie kp moim
    zdaniem tego gość robić nie może. Nie może, bowiem przepisy te dotyczą
    powietrznego TOBIE mienia. A przecież on sprzedał to mienie, więc nie jest
    jego właścicielem, a zatem nie może go nikomu powierzyć.