  • 11. Data: 2002-12-09 17:32:47
    Temat: Odp: poczta polska
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@n...onet.pl...
    > to ja zadam w takim razie pytanie. a z czego to wynika?jakie przepisy
    reguluja
    > to co powiedzialas? dlaczego wiec, gdy zadalam dalam przyklad z
    pieniedzmi,
    > ktore sa przeslane na twoj byly adres - powiedzialas, ze, w taki wypadku
    > nastapi zwrot ?czym tamta sytuacja sie rozni od tej?to ze inny adresat
    przyjal
    > paczke - zgadza sie, nie powinien tego uczynic. ale poczta ma chyba
    obowiazek
    > sprawdzenia - komu dostarcza przesylke?

    jesli został wprowadzony w błąd a tak może się tłumaczyć wiec to jest firma
    i to jest logiczne gdy poczta zapuka do moich drzwi z przesyłką do pana X to
    poinformuje ,że taki nie mieszka lub okłamie a pozniej odeśle go do adresata
    z informacją ,ze taki tu nie mieszka /tylko ,że tu złamałam prawo dot.
    prywatnej korespondencji/.

    przeciez to wynika nawet z ich
    > regulaminu. zacytuje go jeszcze raz:
    >

    > Przesyłka rejestrowana lub przekaz pocztowy podlegają doręczeniu lub
    wydaniu w
    > placówce oddawczej po uprzednim:
    > - ustaleniu przez pracownika pocztowego osoby odbiorcy, uprawnionej do
    odbioru,

    > § 44.

    i ustalił to, odbiorca nie poinformował ,że nie jest właściwą firmą...
    przyjął przesyłkę ...
    a osoba odbierająca w firmie ma umocowanie do obioru przesyłek i powinna
    poinformować ,że nie jest tą firmą...

> [...]
    byleby
    > tylko adres sie zgadzal, a ze adresat jest inny - to juz nie wazne. wezmy
    > chociazby taka sytuacje, ze kilka osob wynajmuje mieszkanie, jest w nim
    > zameldowane, na jednego z nich przychodzi przesylka, przekaz pieniezny i w
    mysl
    > tego co mowisz, to doreczyciel przyszedlby do tego mieszkania i zostawilby
    te
    > paczke komukolwiek? nie chce mi sie w to za bardzo uwierzyc. chyba
    zasiegne
    > porady prawnej. dzieki serdeczne za pomoc, ale to chyba co zaproponowalas,

    to o czym piszesz mogłoby wyjść w drodze dochodzenia kto naraził cię na
    koszty ...

    zgodze się z tobą adwokat pewnie pomoże ...

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2002-12-09 17:47:09
    Temat: Re: poczta polska
    Od: s...@p...onet.pl

    > i  ustalił to, odbiorca nie poinformował ,że nie jest właściwą firmą...
    > przyjął przesyłkę ...

    wszystko sie prawie zgadza, tylko to doreczyciel winien ustalic, czy oddaje
    przesylke uprawnionemu odbiorcy. tak odczytuje ich regulamin.a doreczyciel nie
    ustalil, czy dorecza uprawnionemu.jeszcze raz wiec zapytam, dlaczego gdy dalam
    przyklad z przesylka do ciebie, powiedzialas, ze powinni zwrocic? przeciez to
    byl identyczny przyklad jaki zaistnial u mnie.

    > to o czym piszesz mogłoby wyjść w drodze dochodzenia kto naraził cię na
    > koszty ...

    przepraszam, o jakim dochodzeniu mowisz? przeciez tu nie bedzie chyba zadnej
    sprawy karnej, tylko cywilna - ewentualnie, jesli zdecyduje sie.

    magda

  • 13. Data: 2002-12-09 17:58:37
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    dalam
    > przyklad z przesylka do ciebie, powiedzialas, ze powinni zwrocic?

    bo ja znam prawo i wiem co mi grozi za przyjecie przesyłki nie kierowanej do
    mnie

    Sandra

> [...]
    zadnej
    > sprawy karnej, tylko cywilna - ewentualnie, jesli zdecyduje sie.

    dobrze postępowanie a to zebranie materiału dowodowego nim wyda sie
    orzeczenie

    Sandra

  • 14. Data: 2002-12-09 18:01:54
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@n...onet.pl...
    jesli zdecyduje sie.

    a w ostateczności sąd jako niezawisły moze obciązyć obie winne strony winne
    w tej sprawie...

    Sandra