    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: poczta polska
    Date: Mon, 9 Dec 2002 18:32:47 +0100

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@n...onet.pl...
    > to ja zadam w takim razie pytanie. a z czego to wynika?jakie przepisy
    reguluja
    > to co powiedzialas? dlaczego wiec, gdy zadalam dalam przyklad z
    pieniedzmi,
    > ktore sa przeslane na twoj byly adres - powiedzialas, ze, w taki wypadku
    > nastapi zwrot ?czym tamta sytuacja sie rozni od tej?to ze inny adresat
    przyjal
    > paczke - zgadza sie, nie powinien tego uczynic. ale poczta ma chyba
    obowiazek
    > sprawdzenia - komu dostarcza przesylke?

    jesli został wprowadzony w błąd a tak może się tłumaczyć wiec to jest firma
    i to jest logiczne gdy poczta zapuka do moich drzwi z przesyłką do pana X to
    poinformuje ,że taki nie mieszka lub okłamie a pozniej odeśle go do adresata
    z informacją ,ze taki tu nie mieszka /tylko ,że tu złamałam prawo dot.
    prywatnej korespondencji/.

    przeciez to wynika nawet z ich
    > regulaminu. zacytuje go jeszcze raz:
    >

    > Przesyłka rejestrowana lub przekaz pocztowy podlegają doręczeniu lub
    wydaniu w
    > placówce oddawczej po uprzednim:
    > - ustaleniu przez pracownika pocztowego osoby odbiorcy, uprawnionej do
    odbioru,

    > § 44.

    i ustalił to, odbiorca nie poinformował ,że nie jest właściwą firmą...
    przyjął przesyłkę ...
    a osoba odbierająca w firmie ma umocowanie do obioru przesyłek i powinna
    poinformować ,że nie jest tą firmą...

> [...]
    byleby
    > tylko adres sie zgadzal, a ze adresat jest inny - to juz nie wazne. wezmy
    > chociazby taka sytuacje, ze kilka osob wynajmuje mieszkanie, jest w nim
    > zameldowane, na jednego z nich przychodzi przesylka, przekaz pieniezny i w
    mysl
    > tego co mowisz, to doreczyciel przyszedlby do tego mieszkania i zostawilby
    te
    > paczke komukolwiek? nie chce mi sie w to za bardzo uwierzyc. chyba
    zasiegne
    > porady prawnej. dzieki serdeczne za pomoc, ale to chyba co zaproponowalas,

    to o czym piszesz mogłoby wyjść w drodze dochodzenia kto naraził cię na
    koszty ...

    zgodze się z tobą adwokat pewnie pomoże ...

    pozdrawiam