  • 1. Data: 2002-12-07 12:50:35
    Temat: Zabezpieczenie
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    W grudniu uzyskałem nakaz zapłaty w postepowaniu upominawczym.Dłużnik
    stosuje różne fortele,aby wymigać się zapłaty.Sprawa wróciła na wokandę
    w postępowaniu zwyczajnym.Odbyć się miały już dwie rozprawy,ale na
    żadnej z nich pozwany nie stawił się (chory podobnież).Wkurza mnie to,bo
    muszę jeździć do Sądu prawie 150 km i tam się dowiaduję,że dzisiaj rano
    wpłynęło jakieś pisemko z prośbą o odroczenie z powodu choroby
    pozwanego.Ot uprawiam sobie turystykę.Skierowałem sprawę do komornika w
    celu zabezpieczenia należności wynikającej z nakazu zapłaty.Komornik
    przystąpił do dziaałania i otrzymałem od niego pismo informujące o
    zajęciu rachunku bankowego dłużnika,ale na kwotę zupełnie inną (znacznie
    niższą ) niż wynika z nakazu.Czy tak to ma wyglądać?
    I jeszcze jedno pytanie-zakładam że sprawa kiedyś się zakończy na moją
    korzyść-co trzeba zrobić aby uzyskać odsetki od zasądzonej nakazem
    zapłaty kwoty? Dodam jeszcze że zasądzona kwota to też odsetki od
    nieterminowo uregulowanej należności.
    Jak zmusić dłużnika do stawienia się w Sądzie?
    Jacek

  • 2. Data: 2002-12-07 14:38:09
    Temat: Odp: Zabezpieczenie
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Jacek <c...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:assqqp$iv8$...@n...tpi.pl...
    > Jak zmusić dłużnika do stawienia się w Sądzie?

    na zwolnieniu lekarskim nikt nie może zmusić...sąd nie będzie się narażał
    na pożniejsze odszkodowania z tyt. utraty przez strone zdrowia...nie ma
    takiej możliwości ,chyba ,ze byloby podejrzenie ale to jest bardzo trudne do
    udowodnienia ,ze zwolnienie jest lewe ...

    w innym przypadku gdy strona bedzie uchylała sie od stawiennictwa ...sad
    może zlecić doprowadzenie strony na sprawę ...

    Sandra

  • 3. Data: 2002-12-07 15:33:28
    Temat: Re: Zabezpieczenie
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Sandra wrote:
    > Użytkownik Jacek <c...@p...pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:assqqp$iv8$...@n...tpi.pl...
    Dzięki Ci Sandra.Tu już mam jasną odpowiedź,niestety nie jestem z
    takiego stanu rzeczy zadowolony.Brak mi jeszcze wyjaśnienia dlaczego
    komornik na zabezpieczenie zablokował konto "klienta" na kwotę niższą
    niż wynika z nakazu.Może znasz wyjaśnienie.
    Jacek

  • 4. Data: 2002-12-07 16:15:18
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Jacek <c...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ast4ca$nka$...@n...tpi.pl...
    > niż wynika z nakazu.Może znasz wyjaśnienie.

    przeczytaj sobie art. 889 §1.1 on daje odpowiedz na taką ewentualność ,że
    nie będzię zajęcia do wysokości należności ...i o tym fakcie komornik
    zostaje powiadomiony przez bank ale i również zgodnie z §2 art. powinien cię
    informować o sytuacji...
    i polecam dalsze art. w tym rozdz.

    Sandra

  • 5. Data: 2002-12-07 18:26:27
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Sandra wrote:
> [...]
    > komornik zostaje powiadomiony przez bank ale i również zgodnie z §2
    > art. powinien cię informować o sytuacji...

    Przeczytałem i wyczytałem że zajęcie wierzytelności winno obejmować całą
    kwotę będącą przedmiotem sporu.
    W moim przypadku jest to około 20% kwoty widniejącej na nakazie.Jeśli
    twierdzisz że jest wszystko w porządku to domyślam się że więcej tam nie
    było.Czy dobrze kombinuję? Zajęte konto bankowe jest związane z
    działalnością gospodarczą i należy domniemywać ,że jakieś pieniądze tam
    wpłyną i co wtedy? Czy komornik dokonuje zajęcia na raty?Czy bank
    dostaje polecenie zablokowania środków pieniężnych do kwoty
    wierzytelności czy tylko do wysokości salda?
    Dłużnik posiada też cenne ruchomości (samochody) i nieruchomości,czy w
    tej sytuacji komornik mógł dokonać zabezpieczenia na nich? Odnośnie §2
    to jest on realizowany i stąd wiem ile pieniędzy komornik
    zabezpieczył,tylko nie wiem co się będzie działo dalej lub dziać
    powinno.

    Jacek

  • 6. Data: 2002-12-07 20:52:26
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Jacek <c...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:astegh$24t$...@n...tpi.pl...
    > Przeczytałem i wyczytałem że zajęcie wierzytelności winno obejmować całą
    > kwotę będącą przedmiotem sporu.
    winno ale ? albo zawiadomił komornika w terminie siedmiu dni o przeszkodzie
    do przekazania zajętej kwoty; zawiadomienie jest skuteczne także w wypadku
    niewskazania rachunku bankowego, w tym rachunku bankowego obejmującego wkład
    oszczędnościowy;

    > W moim przypadku jest to około 20% kwoty widniejącej na nakazie.Jeśli
    > twierdzisz że jest wszystko w porządku to domyślam się że więcej tam nie
    > było.

    prawdopodobnie...

    Czy dobrze kombinuję? Zajęte konto bankowe jest związane z
    > działalnością gospodarczą i należy domniemywać ,że jakieś pieniądze tam
    > wpłyną i co wtedy?
    Art. 890.

    § 1. Zajęcie wierzytelności z rachunku bankowego, w tym rachunku bankowego
    obejmującego wkład oszczędnościowy dłużnika, jest dokonane z chwilą
    doręczenia bankowi zawiadomienia o zakazie wypłat z tego rachunku i obejmuje
    również kwoty, które nie były na rachunku bankowym, w tym rachunku bankowym
    obejmujący wkład oszczędnościowy w chwili jego zajęcia, a zostały wpłacone
    na ten rachunek po dokonaniu zajęcia.

    Czy komornik dokonuje zajęcia na raty?Czy bank
    > dostaje polecenie zablokowania środków pieniężnych do kwoty
    > wierzytelności czy tylko do wysokości salda?

    1). w tym rachunku bankowego obejmującego wkład
    oszczędnościowy, do wysokości należności będącej przedmiotem egzekucji wraz
    z kosztami egzekucyjnymi

    > Dłużnik posiada też cenne ruchomości (samochody) i nieruchomości,czy w
    > tej sytuacji komornik mógł dokonać zabezpieczenia na nich?
    Art. 844.

    Egzekucja z ruchomości należy do komornika tego sądu, w którego okręgu
    znajdują się ruchomości, chyba że wierzyciel wybierze innego komornika.

    § 2. Komornik, który wszczął egzekucję z niektórych ruchomości dłużnika,
    jest właściwy do przeprowadzenia egzekucji z pozostałych ruchomości
    dłużnika, chociażby znajdowały się w okręgu innego sądu.

    Art. 845.

    § 1. Do egzekucji z ruchomości komornik przystępuje przez ich zajęcie.

    § 2. Zająć można ruchomości dłużnika będące bądź w jego władaniu, bądź we
    władaniu samego wierzyciela, który do nich skierował egzekucję. Ruchomości
    dłużnika będące we władaniu osoby trzeciej można zająć tylko wówczas, gdy
    osoba ta zgadza się na ich zajęcie albo przyznaje, że stanowią one własność
    dłużnika, oraz w wypadkach wskazanych w ustawie. Jednakże w razie zbiegu
    egzekucji sądowej i administracyjnej dopuszczalne jest zajęcie ruchomości na
    zasadach przewidzianych w przepisach o egzekucji administracyjnej.

    § 3. Nie należy zajmować więcej ruchomości ponad te, które są potrzebne do
    zaspokojenia należności i kosztów egzekucyjnych.

    Odnośnie §2
    > to jest on realizowany i stąd wiem ile pieniędzy komornik
    > zabezpieczył,tylko nie wiem co się będzie działo dalej lub dziać
    > powinno.

    patrz art.845 § 2 a szczególnie na "który do nich skierował egzekucję "

    Sandra

  • 7. Data: 2002-12-08 12:47:18
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Sandra wrote:
> [...]
    > bankowym, w tym rachunku bankowym obejmujący wkład oszczędnościowy w
    > chwili jego zajęcia, a zostały wpłacone na ten rachunek po dokonaniu

    Dzięki Ci bardzo.Muszę się nauczyć czytać-:)) Niby napisane po
    polsku.Jednak język polski łatwy nie jest.Ty widzę trudną sztukę
    czytania opanowałaś na perfect,co widać w każdym Twoim poście na tej
    grupie.
    Pozostało mi tylko czekać na następną informację od komornika.
    Pozdrawiam
    Jacek

    --
    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów

  • 8. Data: 2002-12-08 13:05:31
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Sandra wrote:
    Jeśli byłabyś tak uprzejma to wyjaśnij mi jeszcze sprawę odsetek od
    należności wynikającej z nakazu (to są właściwie też odsetki od
    przeterminowanej płatności).
    Nakaz wydany był w grudniu 2001 i do tej pory sprawa jest w toku,a końca
    nie widać.Czy w sytuacji zakończenia jej po mojej myśli dłużnik jest
    zobowiązany z mocy prawa do ich zapłaty,czy też ja muszę czynić jakieś
    specjalne kroki w celu ich uzyskania, i czy wogóle są należne?
    Jacek

    --
    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów

  • 9. Data: 2002-12-08 15:02:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Sąd wyda nakaz (wyrok) na te kwoty, o które wnosiłeś. Jeśli w pozwie
    napisałeś, że "wnosisz o odsetki ustawowe za okres od chwili wniesienia
    niniejszego pozwu do chwili zapłaty", to i w nakazie zapłaty będą zasądzone.
    Jeśli nie napisałeś, to na nakazie ich nie będzie i będzie zmusiła pisać o
    wydanie osobnego nakazu zapłaty. Ale w większości standardowych wzorów pism
    procesowych zwracają na to uwagę, więc pewnie wniosłeś i o te odsetki, więc
    zostaną ujęte w nakazie zapłaty.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 10. Data: 2002-12-08 21:06:59
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Jacek <c...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:asvg2p$irr$...@n...tpi.pl...
    > Sandra wrote:
    > Jeśli byłabyś tak uprzejma to wyjaśnij mi jeszcze sprawę odsetek od
    > należności wynikającej z nakazu (to są właściwie też odsetki od
    > przeterminowanej płatności).

    art.492 k.p.c

    Sandra