  • Data: 2003-08-23 11:58:09
    Temat: Odp: nazwisko dziecka - matki czy ojca? (OT)
    Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Wiewióra. <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bi7jca$3eg$...@k...man.lodz.pl...

    > Skoro konkubinat jest w Polsce legalny i osobom żyjącym w konkubinacie
    > najczęściej przysługują takie prawa jak małżonkom /prawa do mieszkania, do
    > dziecka itp - nie jestem prawnikiem/ to zatajenie faktu życia w
    konkubinacie
    > przed ZUS-em powinno być traktowane jako łamanie prawa.

    Pomyłka. Konkubinat w Polsce jest legalny, ale nie daje takich samych praw
    jak małżeństwo (były takie pomysły, ale część społeczeństwa się oburzyła) -
    nie daje prawa do zachowku, opieki nad osobą bliską, nie daje praw do
    dziecka (nie wiem skąd masz takie informacje).
    A ZUS pyta o stan formalny, a nie faktyczny. Więc miejcie żal do ZUS'u i
    polskich nierzeczywistych przepisów.

    pozdrawiam

    Idiom