  • 1. Data: 2002-06-22 18:12:29
    Temat: Współwłasność lokalu mieszkalnego.
    Od: "holm" <h...@i...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów. Chciałbym prosić o poradę.
    Od jakiegoś czasu jestem jednym ze współwłaścicieli mieszkania, które to
    mieszkanie otrzymaliśmy na mocy spadku. Początkowo podjęliśmy decyzję ( bez
    podpisywania żadnych papierów ) o jego sprzedaży i podziale pieniędzy.
    Tymczasem jeden ze współwłaścicieli który już wcześniej był tam zameldowany
    zamieszkał tam wraz z żoną i nie zgadza się na sprzedaż, nie stać go również
    ( jak twierdzi ) na spłatę gotówkową.
    W tej chwili moja sytuacja wygląda następująco :
    - jestem zobowiązany do opłacenia podatku spadkowego ( zameldowana tam osoba
    jest od tego podatku zwolniona :-((( )
    - muszę płacić "swoją" część podatków gruntowych i innych obciążeń wobec
    gminy
    - z posiadania części mieszkania nie mam żadnych korzyści a tylko dodatkowe
    obciążenia.

    Proszę o radę w jaki sposób skłonić osobę zajmującą obecnie mieszkanie do
    jego sprzedaży lub gotowkowej splaty mojej części współwłasności ?

    Adam

    h...@i...pl

  • 2. Data: 2002-06-22 19:02:43
    Temat: Odp: Współwłasność lokalu mieszkalnego.
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Domyślam się,że spadku jeszcze nie przejęliscie sądownie.Twoj
    wspólwłasciciel jest głupio cwany.Musisz iść po poradę do adwokata
    i sądzę ,że namówi Cię do złożenia pozwu przeciwko cwaniakowi.
    Podatek spadkowy musisz już zapłacić bo po 2 tygodniach zaczynają lecieć
    odsetki.Myślę,ze adwokat najpierw wystosuje do cwaniaka pismo o wydanie Ci
    Twojej części nieruchomości i jak sądzę tutaj zacznie mu mięknąć rura.
    Sądownie napewno wygrasz ale podatek opłać natychmiast.Jeżeli już upłynoł
    termin płatności to możesz próbować ciąć głupa ,że nie wiedziałeś bo
    coś....
    i proś naczelnika Urzędu Skarbowego o "przywrucenie terminu"-tak się to
    nazywa.
    Jeśli trzeba to pytaj.
    jk.

  • 3. Data: 2002-06-23 14:34:49
    Temat: Re: Współwłasność lokalu mieszkalnego.
    Od: "holm" <h...@i...pl>

    Dzięki za rady.
    Garść nowych informacji:
    - spadek jest w 100 % przejęty sądownie ( mam na to wszelkie papiery)
    - z powodu opłacenia podatku spadkowego cierpię na nagły brak gotówki
    :-(((

    Współwłaściciel zarzeka się że spłaci całość w ratach, jednak początku
    spłaty nie można się spodziewać wcześniej niż za pięć ( !!! ) lat , jednak
    dla mnie mogło by to być i sto lat , ponieważ gotówka jest mi potrzebna
    najpóźniej do stycznia przyszłego roku.
    Proponowałem żeby na część mieszkania zaciągnąć kredyt hipoteczny który
    współwłaściciel mógłby spłacać nawet do 15 lat , i sprawa pomiędzy nami
    byłaby załatwiona, a ja pomimo że straciłbym na tym ( ponieważ hipotekę
    można zaciągnąć do 60 % wartości nieruchomości) uważałbym sprawę za
    załatwioną, jednak o takim rozwiązaniu ów delikwent nie chce nawet słyszeć.

    Jakie może być rozwiązanie tego problemu ???

    pozdro.
    Adam

    h...@i...pl

  • 4. Data: 2002-06-23 16:35:24