  • 1. Data: 2013-09-29 19:45:34
    Temat: Smieci
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    No to teraz sie smiejcie i czekajcie na lepsze u was

    http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,14685692,Ni
    e_chcial_segregowac__ale_musi__I_za_kare_placi_wiece
    j.html

    "Wszyscy bez wyjątku - bez względu na rodzaj złożonej deklaracji
    śmieciowej - muszą we Wrocławiu segregować śmieci. W przeciwnym razie
    grozi im mandat za łamanie prawa. Podobne regulaminy obowiązują także w
    Warszawie, Katowicach i innych miastach"

  • 2. Data: 2013-09-29 20:58:04
    Temat: Re: Smieci
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 września 2013 19:45:34 UTC+2 użytkownik witek napisał:
    > No to teraz sie smiejcie i czekajcie na lepsze u was
    Wrocłąw od poczatku jakies cuda wymyślał(segregacja na siedem frakcji czy to co teraz
    np podałeś)
    Jednak pamiętajmy że to jakieś chore wymysły lokalnych urzedników.
    Jak czytam takie kwiatki to się zastanawiam jak mocno musi być chora glowa
    wymyslająca takie bzdury
    W Nowym śączy urzędasy wymyśliły że drukują kody paskowe i mieszkańcy mają je na
    worki naklejać.
    Ale to na szczęśćie tylko taka lokalna twórczość.
    W mojej gminie ani w żadnej sąsiednij nikt takich głupot na szczęście nie wymyśłi. Za
    25zł miesięcznie odbieraja WSZYSTKI smieci od mojej rodziny. Terminowo zgodnie z
    harmonogramem, nikt nie kaze naklejek z butelek zrywac itp. Przyjezdza ekipa od
    "plastyków" np i śmieci z pojemnika czy worków do śmieciarki. Następna ekipa szkło a
    kolejna niesegregowalne. Firma wywożąca zakupiła już kilka smieciarek dwukomorowych
    więc za jedna wizyta odbiora szkło i plastyk.

  • 3. Data: 2013-09-30 00:16:13
    Temat: Odp: Smieci
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > grozi im mandat za łamanie prawa. Podobne regulaminy obowiązują także w
    > Warszawie, Katowicach i innych miastach"

    Teoretycznie inaczej jest w Lubinie, gdzie prezydentem jest pan deklarujący
    się jako przyjaciel Prezydenta Wrocławia.
    W Lubinie pan R.R. robi od samego początku wszystko, żeby zablokować
    segregowanie śmieci. Zablokować rękami mieszkańców. Różnice między stawkami
    za śmieci segregowane i niesegregowane są śmiesznie małe. Stawki za śmieci
    podniesiono o 100 procent. Deklaracje które mieszkańcy złożyli za
    pośrednictwem spółdzielni mieszkaniowych zdaniem pana prezydenta "nie
    zasługują na uwzględnienie". Do dzisiaj w ogólnie dostępnych boksach
    śmietnikowych na osiedlach są jedynie kontenery na śmieci, których nie da
    się przypisać do którejkolwiek z grup śmieci posegregowanych. Do dzisiaj
    mieszkańcy zamieszkali w blokach zarządzanych przez spółdzielnie
    mieszkaniowe nie otrzymali decyzji o wysokości opłat śmieciowych.
    Z trenu Lubina, wg informacji na www.odpady.lubin.pl zajmuje się firma
    A.S.A. Eko Polska Sp. z o. o. z Zabrza. Szkoda, że nie z Wołosatego.

    Jurek W.

  • 4. Data: 2013-09-30 02:48:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kris wrote:
> [...]
    kolejna niesegregowalne. Firma wywożąca zakupiła już kilka smieciarek dwukomorowych
    więc za jedna wizyta odbiora szkło i plastyk.

    wszedzie jest lokalna twórczość bo nikt centralnie tym nie steruje.
    Natomiast nie spodziewaj się że z czasem będziesz miał lepiej. To jest
    nawet teoretycznie niemożliwe. Wiec narazie sie ciesz, że u ciebie
    degradacja umyslowa urzednikow postepuje wolniej niz we wroclawiu.

  • 5. Data: 2013-09-30 08:39:06
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > No to teraz sie smiejcie i czekajcie na lepsze u was

    U mnie w Krakowie (jak pamietacie z dyskusji) na osiedlu z wysokimi blokami
    na którym mieszkam, w każdym takim bloku są zsypy na śmieci. W każdym zsypie
    były dwa duże kontenery, opróżniane dwa razy w tygodniu. W lipcu jeden
    kontener został pomalowany na żółto i do niego mieszkańcy potulnie znoszą
    posortowane plastyki, papier itd. Pozostały kontener służy do śmieci
    "mokrych" i korzystamy z niego przez zsyp. Zawartość tego kontenera jest
    wywożona dwa razy w tygodniu, a żółtego jeden raz w tygodniu. Jak z tego
    widać ilość wywożonych śmieci zmiejszyła się (o dziwo). To że żółty kontener
    już po 4 dniach jest całkowicie pełny nikomu nie przeszkadza.
    W połowie września dostawiono na trawnik z tyłu za trzema blokami jeden
    zielony kontener na szkło (na te trzy bloki). Z każdego bloku do tego
    kontenera jest daleko, więc większość szkła dalej idzie do czarnego
    kontenera z "mokrą" frakcją.
    Najciekawsze są rozliczenia. Spółdzielnia płaci za każdy wywieziony kontener
    śmieci, a nie ryczałtowo jak wynikało z ducha ustawy. Śmietniki znajdujące
    sie na zewnątrz 4-piętrowych bloków mają być ogrodzone i zamykane na kłódkę,
    aby mieszkańcy domów jednorodzinnych nie przynosili tu swoich śmieci (bo
    płatność ilościowa).

    Nie chcę już tego komentować, wystarczą fakty.

    pozdr

  • 6. Data: 2013-09-30 09:01:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 września 2013 02:48:45 UTC+2 użytkownik witek napisał:
    > wszedzie jest lokalna twórczość bo nikt centralnie tym nie steruje.

    Jednej rzeczy nie moge zrozumieć:
    Chyba Ty podawałes linka do jakiegos "ekoporadnika" z Wrocławia bodajże.
    Pisali tam ze butelki i pojemniki po jogurtach myc, naklejki zrywac itp bzdury
    To ze ktoś napisał takie bzdury to rozumie: idioci trafiaja się wszędzie
    Ale kurcze ten idiota ma jakiegoś przełożonego który to zaakceptował, ktoś
    zaakceptował koszty wydruku tego, inne osoby to czytały przed wydrukiem zapewne i
    pomimo tego taki "poradnik" ujrzał swiatło dzienne.
    Ktoś ewidentnie czegos nie dopilnował ale odpowiedzialności pewnie za to nie poniesie
    nikt

  • 7. Data: 2013-09-30 09:52:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Sep 2013, witek wrote:

    > wszedzie jest lokalna twórczość bo nikt centralnie tym nie steruje.

    Obawiam się ze steruje - gminy mają AFAIR narzucony (coś do 2020 czy
    jakoś tak) ten sam wymóg, co cała Polska ma (pod groźbą sankcji)
    narzucony przez UE.

    > Natomiast nie spodziewaj się że z czasem będziesz miał lepiej.

    W świetle powższego to prawda.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2013-09-30 09:57:09
    Temat: Re: Odp: Smieci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Sep 2013, Jurek W wrote:

    > Deklaracje które mieszkańcy złożyli za
    > pośrednictwem spółdzielni mieszkaniowych zdaniem pana prezydenta "nie
    > zasługują na uwzględnienie".

    Dla porządku - to są deklaracje PODATKOWE.
    A z tym AFAIR jakiś przebój już był, właśnie w kwestii skuteczności
    działania przez pełnomocnika.
    Ostatecznych wniosków nie pamiętam, dla jasności, ale nie wykluczam
    śladów "racji prawnej" prezydenta :)

    > Z trenu Lubina, wg informacji na www.odpady.lubin.pl zajmuje się firma A.S.A.
    > Eko Polska Sp. z o. o. z Zabrza. Szkoda, że nie z Wołosatego.

    W sprawie formalnej - wykonawca robi to za co mu płacą, a nie to, czego
    oczekują ci co nie płacą ;)
    A.S.A. w Zabrzu zbiera m.in. z pojemników segregowanych z podziałem
    na plastik, metale+szkło (tak, RAZEM), nie pamiętam czy papier też
    (bo i "zmieszane" oczywiście).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2013-09-30 10:19:16
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-09-30 08:39, Danusia pisze:

    > Nie chcę już tego komentować, wystarczą fakty.

    Podsumowując.
    Za kilka miesięcy (może lat) okaże się to co wiadomo już dziś że
    segregacja przez mieszkańców jest droga (materialnie i społecznie)
    Że jak segragować to tylko na "mokre" i "suche".
    Że profesjonalne firmy robią to wydajniej i taniej.
    Że geniusz tkwi w prostocie a prostota zapobiega korupcji.
    Że...... cała ta "reforma o kant d...potłuc.

  • 10. Data: 2013-09-30 10:59:42
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-09-30 10:19, z wrote:
    > Podsumowując.
    > Za kilka miesięcy (może lat) okaże się to co wiadomo już dziś że
    > segregacja przez mieszkańców jest droga (materialnie i społecznie)

    Droga jest tylko ta debilnie zaprojektowana (co to trzeba sortować na
    "pińćset" frakcji).

    Jak sortujesz na suche i mokre to kosztuje to tyle co nic, a sporo
    surowców da się odzyskać. Wtedy koszty społeczne i materialne są
    pomijalne. Natomiast zyski - zwłaszcza społeczne - są IMHO niebagatelne.

    > Że jak segragować to tylko na "mokre" i "suche".

    Ototo!

    > Że profesjonalne firmy robią to wydajniej i taniej.

    Oczywiście. Ale sortowanie zmieszanych to IMHO nie miałoby zbyt
    wielkiego (ekonomicznego) sensu. Dlatego wstępna segregacja w miejscu
    produkcji śmieci jest niezbędna.

    > Że geniusz tkwi w prostocie a prostota zapobiega korupcji.
    > Że...... cała ta "reforma o kant d...potłuc.

    Ale czep się swoich (samorządowych) wybrańców.

    Zauważ, że *ustawowy* wymóg sortowania dotyczy *gmin*, które przeniosły
    sobie to automagicznie do *regulaminów* utrzymania porządku w gminie
    (czy jak tam te kwity się nazywają).

    BTW, dalej nie oznacza to zakazu sortowania wyłącznie na suche i mokre.
    Plus zatrudnienia w spółdzielniach czy innych wspólnotach "miśków",
    którzy rozsortują suche na tyle frakcji ile to sobie lokalni włodarze
    wymyślili.

    Piotrek