  • 1. Data: 2011-04-27 18:35:36
    Temat: Odp: Re: gazownictwo nie chce rozlozyc na raty wysokiego rachunku
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    W dniu środa, 27 kwietnia 2011, 17:01:38 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > [...]
    > Fakt, postępujesz nieco idiotycznie - zamiast z góry wydawać te
    > pieniądze należałoby je po prostu odkładać na jakąś lokatę. Byłbyś
    > przynajmniej do przodu o odsetki. No i miałbyś awaryjną rezerwę na
    > wypadek wypadku (to się nazywa "płynność finansowa").

    Ha! Biorąc pod uwagę Twoje wcześniejsze wypowiedzi na temat kształtowania się cen
    gazu, już wiem, czemu tak popierasz lokaty;p
    Bo podatek od nich jest największy!
    Przykład? Ależ proszę bardzo;)
    Założyłam "se" w jednym banku konto, skuszona bezpłatnym korzystaniem z wszystkich
    bankomatów i bezpłatnych przelewów. No i doczytałam się, że mogę mieć subkonto pt.
    "konto oszczędnościowe". Szybko przelałam część kwoty (bo co ma tak na bezdurno
    leżeć)i otrzymałam prezent - w pierwszym miesiącu Kapitalizacja odsetek wyniosła 2,80
    zł - w drugim 3,10. Ale Podatek od odsetek w obydwu przypadkach wyniósł po 1 zł.
    Czyli na 5,90 przychodu zapłaciłam 2 zł podatku. Czyli promocje są lepszą lokatą
    kapitału niż lokata w banku.

    PS
    Cu zamen do kupy to i tak opłaciła mi się ta nowa usługa bankowa.

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 2. Data: 2011-04-27 18:48:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.04.2011 20:35, JaMyszka pisze:

    > Ha! Biorąc pod uwagę Twoje wcześniejsze wypowiedzi na temat
    > kształtowania się cen gazu,

    Niby które?

    > już wiem, czemu tak popierasz lokaty;p
    > Bo podatek od nich jest największy!

    Bzdura.

> [...]
    > po 1 zł. Czyli na 5,90 przychodu zapłaciłam 2 zł podatku. Czyli
    > promocje są lepszą lokatą kapitału niż lokata w banku.

    I ten wywód ma dowodzić teorii, że lepiej jest wszystko przeputać potem
    szukać w panice kilku tysięcy (metoda inicjatorki wątku) czy że lepiej
    zapłacić z góry i niech sobie dostawca mediów więcej zarobi (metoda
    jednego z uczestników wątku)?

  • 3. Data: 2011-04-27 19:59:14
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-04-27 20:35, JaMyszka pisze:

> [...]
    kapitału niż lokata w banku.

    > PS
    > Cu zamen do kupy to i tak opłaciła mi się ta nowa usługa bankowa.

    Mysza, czytaj pl.biznes.banki. Tam szczegółowo tłumaczą jak
    optymalizować kwoty rzędu pół grosza (tak, i jest się o co szarpać! -
    np. jeśli rozbijasz 17tała na blisko 30 lokat zamiast dać na jedną i z
    tego masz "z nieba" codziennie 15gr więcej przez pół roku...), a nie
    tylko złotówkę w tę-czy-w-tę na Belce.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.