  • 1. Data: 2011-06-13 07:52:05
    Temat: Odp: Re: Odp: Re: Zawód adwokat.
    Od: BK <b...@g...com>

    1. Tak na aplikacje trzeba sie zapisac i zdac egzamin :)
    2. Nie trzeba szukac kogos - tzn. trzeba miec patrona
    ale patron moze byc z przydzialu, jego rola ogranicza sie do
    podbicia pieczatki raz w roku (przynajmniej u radcow)
    3. Aplikantom nie placa, patronom placa (samorzad im placi, grosze)
    4. Nie aplikacja nie jest nauka praktyczna to fikcja
    Musisz po prostu swoje odpekac 3-4 lata na aplikacji
    5. Studia jak studia - wszystko zalezy jaki wydzial,
    jaki wykladowca, jaki student. Ale prawo mozna skonczyc
    tez prywatnie. To nie sa jakies studia, ktore wymagaja
    rycia non-stop. Ogromny % absolwentow konczy te studia
    bez wiekszego wysilku.

    Rozumiem, ze boli Cie, ze znasz jakiegos imprezowicza
    co dal rade skonczyc prawo i dostac sie na aplikacje?

    Coz, ani to nie jest wielkie wyzwanie... ani nie problem
    wyobrazic sobie kogos kto ma farta na testach albo
    tym razem poswiecil te 2 tyg. na nauke do testu wstepnego ;)

    6. Najwyrazniej na prawie jest duzo duzo latwiej niz na
    Polibudzie. Do obrony niespecjalnie trzeba cos ryc.

  • 2. Data: 2011-06-13 10:09:06
    Temat: Re: Zawód adwokat.
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Na politechnice to raczej pierwsze dwa lata są zaporowe (matematyka,
    wytrzymałość materiałów, mechanika, czasem fizyka).
    Choć i później trafia się jakiś nielubiany zaporowy egzamin, kwestia liczby
    podejść do niego.
    Generalnie absolwenta dobrej politechniki znajdziesz na absolutnie każdym
    stanowisku, poza stricte kierunkowym wykształceniem (medycyna, prawo).
    W tyma na quasi-prawniczych (jak komornicy czy syndycy), gdzie są znacznie
    skuteczniejsi od prawników (co pokazują nawet badania Min.Sp.).
    W sumie moim zdaniem szkoda, że niedawno zlikwidowano studia uzupełniające 3 -
    3,5 letnie dla kierunku prawo, gdzie mogli skończyć jako drugi kierunek
    absolwenci przykładowo zarządzania, ekonomii czy inżynierowie.

    -----

  • 3. Data: 2011-06-13 18:25:09
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    ąćęłńóśźż wrote:

    > Na politechnice to raczej pierwsze dwa lata są zaporowe (matematyka,
    > wytrzymałość materiałów, mechanika, czasem fizyka).

    Nie wiem na której uczelni ta wytrzymałość niby taka trudna, ale w
    zeszłym roku rozwiązałem w godzinę zadania egzaminacyjne, na które były
    bodajże 2 godziny przewidziane.

    A fizyki ostatni raz się uczyłem 18 lat temu, w 3 klasie liceum.

    Anyway, na każdych studiach są przedmioty "zaporowe", choć nie zawsze
    na pierwszych latach. Inna sprawa że ich "zaporowość" czasem jest
    efektem lenistwa/tępoty studentów.
    Rozumiem że ktoś farmakologię uważa za zaporową, bo rzeczywiście -
    materiału jest tyle, że zwyczajnie niewykonalne jest jego opanowanie,
    nie ma człowieka który by to wszystko spamiętał na egzamin, jak się po
    3 miesiącach intensywnego rycia dochodzi do połowy materiału, zapomina
    się początek. Trzeba trochę szczęścia albo wyczucia jak kombinują
    wykładowcy, tzn. klucz wg którego pytają.

    Ale coś co wystarczy zrozumieć?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 4. Data: 2011-06-14 13:28:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:

    > W tyma na quasi-prawniczych (jak komornicy gdzie są znacznie
    > skuteczniejsi od prawników (co pokazują nawet badania Min.Sp.).

    A to ciekawe, bo komornik musi być prawnikiem. Skąd MS wzięła tych
    inżynierów komorników ??

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 5. Data: 2011-06-14 14:21:12
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Do niedawna nie musiał.
    Uprawnienia nabyte.

    -----

  • 6. Data: 2011-06-14 14:48:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Do niedawna nie musiał.
    > Uprawnienia nabyte.

    Niedawna?
    5 lata temu. MS bada jakieś starocie ?

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 7. Data: 2011-06-14 17:17:48
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    A co ma badać?
    Z pracy wyrzucać??

    -----

  • 8. Data: 2011-06-14 18:21:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:

    > A co ma badać?

    A czytać umiemy? To się dowiemy co bada.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 9. Data: 2011-06-14 21:56:21
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    To się nauczmy, że z rewirów nie wyrzucali za bycie inżynierem.

    -----

  • 10. Data: 2011-06-15 03:53:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > To się nauczmy, że z rewirów nie wyrzucali za bycie inżynierem.

    Zgodnie z przepisami przejściowymi musieli skończyć prawo. Więc teraz
    inżynierowi są również prawnikami. Ale to rzecz drugorzędna.

    Chodzi tylko to na co (na jakie badania) MS wyrzuca pieniądze.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU