  • 1. Data: 2002-10-17 18:09:35
    Temat: Prawna POMOC potrzebna ! ! ! ! ! ! Pilne
    Od: Bogdan Ł. <B...@W...hossa.pl>

    Witam !!
    Jak wygląda od strony prawnej zdarzenie:
    Osoba pełnoletnia (29lat-Kobieta) zostaje przemocą i wbrew
    swojej woli (siłą) umieszczona w zakładzie zamkniętym.
    Działania te podjęte zostały przez byłego Męża oraz Rodziców tej Kobiety.
    Cel ?? - Przygotowanie 'zaplecza' pod wniosek do Sądu o odebranie praw
    Rodzicielskich. Zaznaczam że jeden z Lekarzy to znajomy Rodziców tej Pani.
    Czy działania te zostały podjęte zgodnie z Polskim Prawem. ???
    Podkreślam że Osoba ta jest jak najbardziej normalna (opinia wydana przez
    Psychologa tego szpitala [cytat:Osoba zdrowa psychcznie])
    Jakie kroki wypada podjąć w celu wydostania się z tej "matni".

    Proszę o poradę i pomoc w imieniu Tej Osoby.
    ps.Pani ta ma kategoryczny _zakaz_ wychodzenia
    nawet na dziedziniec / do parku w tym szpitalu.

  • 2. Data: 2002-10-17 18:46:20
    Temat: Odp: Prawna POMOC potrzebna ! ! ! ! ! ! Pilne
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Bogdan Ł. <B...@W...hossa.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aomuk5$h7p$...@n...tpi.pl...
    > Czy działania te zostały podjęte zgodnie z Polskim Prawem. ???
    być moze tak ale prosze odpowiedzieć mi na poniższe pytania

    > Podkreślam że Osoba ta jest jak najbardziej normalna (opinia wydana przez
    > Psychologa tego szpitala [cytat:Osoba zdrowa psychcznie])

    skąd taka informacja?

    > Jakie kroki wypada podjąć w celu wydostania się z tej "matni".
    >
    > Proszę o poradę i pomoc w imieniu Tej Osoby.
    > ps.Pani ta ma kategoryczny _zakaz_ wychodzenia
    > nawet na dziedziniec / do parku w tym szpitalu.

    czy panie ta dalej przebywa w szpitalu ?

    Sandra

  • 3. Data: 2002-10-17 19:09:50
    Temat: Re: Prawna POMOC potrzebna ! ! ! ! ! ! Pilne
    Od: Bogdan Ł. <B...@W...hossa.pl>

    Użytkownik "Sandra" napisał/a:
    > być moze tak ale prosze odpowiedzieć mi na poniższe pytania
    > skąd taka informacja?
    Jedyne co może, to dzwonić z aparatu który jest na korytarzu
    i w rozmowie przeprowadzonej dzisiaj Pani ta powiedziała Mi że
    była wczoraj badana przez jakiegoś lekarza psychologa i ten
    powiedział że jest zdrowa. Może kłamał aby Ją uspokoić-nie wiem.

    > czy panie ta dalej przebywa w szpitalu ?
    Tak przebywa i w rozmowie poinformowała Mnie że będzie tam jeszcze
    coś koło tygodnia.

    Pozdrawiam:Bogdan

  • 4. Data: 2002-10-17 20:16:51
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Bogdan Ł. <B...@W...hossa.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aon253$5df$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > była wczoraj badana przez jakiegoś lekarza psychologa i ten
    > powiedział że jest zdrowa. Może kłamał aby Ją uspokoić-nie wiem.

    Być może w celu uspokojenia pacjenta.

    > Tak przebywa i w rozmowie poinformowała Mnie że będzie tam jeszcze
    > coś koło tygodnia.

    Więc spróbuje to wyjaśnic ustawa o ochronie zdrowia psychicznego , są dwa
    tryby umieszczania chorych w szpitalu ...
    tryb nagły i tryb wnioskowy...z tego wynika,że odbyło się to w trybie nagłym
    a polega na tym,że umieszcza się chorego,który zagraża bezpośrednio sobie
    lub innym, szpital wystapił prawdopodobnie do sądu o zatwierdzenie tego
    zatrzymania i zezwolenie na leczenie chorej , oczywiście sąd wszczyna
    postępowanie w trybie pilnym a następnie przeprowadzi rozmowę z chorą
    osobiście a powołani biegli sie wypowiedzą co do stanu chorej...i te
    wszystkie czynności zadecydują o pobycie bez wyrażonej zgody chorego na
    leczenie.

    W trybie wnioskowym natomiast występuje rodzina bądź istytucja do tego
    uprawnione i sad wszczyna sprawę na wniosek również powołując biegłych do
    przebadania chorej.

    Sandra