    From: "Paweł Furman" <bezspamesrswa!_szept1@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Ma??e?stwo, a zgoda od biskupa..
    Date: Mon, 15 Sep 2003 12:31:42 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@213.199.198.179

    Użytkownik Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:t...@d...ists.pwr.wroc.pl...

    > według mnie fair by było gdyby w umowie z katolikami zostało zaznaczone,
    > że ślub cywilny można przenieść na kościelny bez tej całej zabawy
    > i obrządku.

    No cóż, ale w ślubie koscielnym właśnie o ów obrządek chodzi, o złożenie
    przysięgi.
    Ślub kościelny ma się nijak do aktów prawnych i odwrotnie, nie zależą one od
    siebie w żaden sposób (poza wymogiem zawarcia cywilnego przed kościelnym).

    > w przypadku jednak gdy uzgodnię ślub li tylko cywilny
    > to po stronie kościoła taki związek nie jest ważny i nigdzie nie jest
    > notowany.
    >
    > dla mnie jest to utworzenie sytuacji, w której kościół jest
    > uprzywilejowany.

    W jaki sposób?
    Żeby móc korzystać z usłóg Kościoła trzeba do niego należeć.
    Jak juz tu mówiono w księgach parafialnych ni ezapisuje się dzieci nie
    chrzszczonych bo niby z jakiej racji, ewidencję ludności prowadzi USC.
    Na tej samej zasadzie inne kościoły nie prowadzą ewidencji katolików (no
    chyba że to mormoni, bo ci to mają wszystkich w bazie danych)

    > i nie chodzi o przyjmowanie kogokolwiek w szeregii kościoła..
    > nie poto z niego się wyniosłem żeby nagle uznać, że mi wtedy odbiło
    > i błąd zrobiłem..

    Skąd wiesz, wtedy wznałeś że błędem była przynalezność, kto wie do jakich
    wniosków możesz jeszcze dojść :)

    > mam jednak nadzieję, że jasno określiłem mój pogląd..
    >
    > ceremonia ślubu kościelnego to może i miłe wspomnienie lub jego brak dla
    > mnie i mojej żony.
    > ale oprócz tej ceremoni to jest zestaw informacji i dokumentów, które
    > według mnie powinny być uaktualnione na podstawie dokumentów z USC.

    Niby dlaczego? Co Kościół obchodzą ateiści, czy innowiercy.
    Zapewne jest rzesza takich, którzy wręcz nie życzyli by sobie by ich
    uwzględniac w księgach parafialnych.

    Paweł