  • 1. Data: 2003-12-14 16:22:35
    Temat: Jak wymeldować osoby z odziedziczonego mieszkania?
    Od: "Adam" <f...@p...onet.pl>

    Moja żona otrzymała zapisem testamentowym mieszkanie po śmierci swojej
    matki, jest więc jedynym właścicielem tego mieszkania. Teraz żona chce
    sprzedać to mieszkanie. Jest jednak pewien problem - w mieszkaniu są
    zameldowane jeszcze 3 osoby, siostry żony i córka jednej z nich, ta z córką
    mieszka od 5 lat w Niemczech, gdzie wyszła za mąż i jest zameldowana na
    stałe, druga otrzymała od matki mieszkanie w Poznaniu (mieszkanie to
    wynajmuje) a mieszka w Niemczech także od kilku lat. Obie siostrzyczki nie
    chcą się wymeldować dobrowolnie - licząc na kasę. Co zrobić i czy da się to
    zrobić szybko - powiedzmy 2-3 miesiące. Wiadoma sprawa za mieszkanie trzeba
    płacić (mieszkanie spółdzielcze własnościowe).

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za rady.

  • 2. Data: 2003-12-14 19:15:32
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Informacja niepełna.
    Należy się udać do Urzędu Meldunkowego i rozpocząć proces wymeldowania
    osób nie przebywających w tym mieszkaniu .Należy okazać akt własności
    mieszkania i złożyć oświadczenie , że osoby zameldowane przebywają w
    Niemczech
    od 5 lat i jako nowa właścicielka chcesz je wymeldować . Od tego momentu
    biegnie okres 6 miesięcy po których może nastąpić ich wymeldowanie .
    Powodzenia.

  • 3. Data: 2003-12-14 19:41:29
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "bubu" <j...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:brid02$dut$2@atlantis.news.tpi.pl

    > Informacja niepełna.

    Faktycznie. :)

> [...]
    > mieszkania i złożyć oświadczenie , że osoby zameldowane przebywają w
    > Niemczech od 5 lat i jako nowa właścicielka chcesz je wymeldować .

    Należy się udać do Urzędu Ewidencji Ludności
    i złożyć wniosek o wymeldowanie osób które
    nie przebywają w miejscu zameldowania przez
    okres dłuższy niż 6 miesięcy. Należy wskazać
    dwóch świadków którzy potwierdzą powyższe.

    > Od tego momentu
    > biegnie okres 6 miesięcy po których może nastąpić ich wymeldowanie .

    Nie prawda. "Machina Urzędnicza" rusza od razu.
    Nawet szybko, zależnie od "obłożenia pracą",
    zgłosi się komisja na wizję lokalną. Oczywiście
    zainteresowany nie będzie wiedział kiedy i do
    których sąsiadów pójdą. "Oni" też będą robili
    to losowo. Jeśli wniosek będzie uzasadniony to
    nastąpi wymeldowanie tych osób/osoby.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Można bardzo dużo zauważyć gdy się patrzy."

  • 4. Data: 2003-12-14 19:48:34
    Od: "Adam" <f...@p...onet.pl>

    No to porażka - teraz przez 6 miesięcy muszę bulić po 350 zł/m-c. Nie
    rozumiem tego. Po co te 6 miesięcy. To właściciel powinien decydować kto ma
    być zameldowany a kto nie. Nasze prawo jest chore.

    Dziękuje z odpowiedź
    i pozdrawiam.

  • 5. Data: 2003-12-14 19:50:06
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Adam" <f...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:briep1$ku9$1@atlantis.news.tpi.pl

    > No to porażka - teraz przez 6 miesięcy muszę bulić po 350 zł/m-c. Nie
    > rozumiem tego. Po co te 6 miesięcy. To właściciel powinien decydować
    > kto ma być zameldowany a kto nie. Nasze prawo jest chore.

    Nie będzie to trwało 6 miesięcy, ale na 2 to
    się psychicznie nastaw.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Tanie wina są dobre gdyż są tanie i dobre."

  • 6. Data: 2003-12-14 19:50:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Sprawę normuje USTAWA z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych.

    Art. 15. 2. Organ gminy wydaje na wniosek strony lub z urzędu decyzję w
    sprawie wymeldowania osoby, która utraciła uprawnienie wymienione w art. 9
    ust. 2 i bez wymeldowania się opuściła dotychczasowe miejsce pobytu
    stałego, albo osoby, która bez wymeldowania się opuściła dotychczasowe
    miejsce pobytu stałego i nie przebywa w nim co najmniej przez okres 6
    miesięcy, a nowego miejsca jej pobytu nie można ustalić.

    Teraz trzeba udowodnić, że osoby tam zameldowane nie zamieszkują tam od 6
    miesięcy. W tej sytuacji, to pewnie trzeba będzie znaleźć jakiś świadków.
    Szczegółów dowiesz się w Biurze Ewidencji Ludności, ponieważ nie wiem, w
    jaki sposób dokładnie odbywa się ta procedura. W każdym razie podstawa
    prawna na wymeldowanie tych osób jest.

  • 7. Data: 2003-12-14 20:59:51
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Andrzej_K. wrote:
> [...]

    A niby dlaczego właściciel ma decydować?

    > Nasze prawo jest chore.

    Jesteś pewien że płacisz od zameldowanego? Nie składasz oświadczenia o
    liczbie osób przebywających w lokalu?

    KG

  • 8. Data: 2003-12-14 21:00:04
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w
    wiadomości news:briio3$ro0$2@inews.gazeta.pl

    > A niby dlaczego właściciel ma decydować?

    > Jesteś pewien że płacisz od zameldowanego? Nie składasz oświadczenia o
    > liczbie osób przebywających w lokalu?

    "Wkładasz mi w usta" nie moje słowa. :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    O niektórych mówią, że myślą, a oni się tylko namyślają.

  • 9. Data: 2003-12-14 21:04:23
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > sprawie wymeldowania osoby, która utraciła uprawnienie wymienione w art. 9
    > ust. 2 i bez wymeldowania się opuściła dotychczasowe miejsce pobytu

    Art. 9 ust.2 został uchylony przez TK, więc jak interpretować ten przepis?

    > albo osoby, która bez wymeldowania się opuściła dotychczasowe
    > miejsce pobytu stałego i nie przebywa w nim co najmniej przez okres 6
    > miesięcy, a nowego miejsca jej pobytu nie można ustalić.

    miejsce pobytu można ustalić... zdaje się, że lepiej się do tego nie
    przyznawać, bo nie będzie podstawy wymeldowania...

    Czyżby dziura? Im bardziej wczytuje się w tą ustawę tym mniej widzę
    sensu i spójności w jej przepisach.

    KG

  • 10. Data: 2003-12-14 21:07:02
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

> [...]
    ma
    > być zameldowany a kto nie. Nasze prawo jest chore.

    Meldunek meldunkiem, ale czy te osoby mają tytuł prawny aby w mieszkaniu
    zamieszkiwać (umowa najmu)?
    Rozumiem, że nie tak że możesz poprosić o dobrowolne opuszczenie mieszkania.
    Jeżeli tego nie zrobią będziesz mógł żądać wyrównania powstałej szkody,
    czyli np wysokość czynszu jaki ściągnąłbyś z osoby trzeciej

    Bronek