  • 1. Data: 2004-10-21 07:16:40
    Temat: Gwarancja "door to door"
    Od: grzech <g...@o...pl>

    Witam.

    Nie wiem czy na dobrą grupę wysyłam ten post, ale z archiwum widzę że
    tematy reklamacji są tu poruszane..
    Jestem "szczęśliwym" posiadaczem monitora LG (915FTplus). Monitor jest
    jeszcze na gwarancji. Od jakiegoś czasu zaczął się sypać (nie trzyma
    ustawień obrazu). Był już dwa razy w serwisie(2x ~1mc [sic!]).
    W karcie gwar. mam wbite tylko pieczątki i jakieś numerki..
    Lecz nadal to samo. Więc dzwoniłem do serwisu głównego i mam go tam
    przesłać firmą kurierska.

    Mam dostarczyć dowód zakupu, opis usterki i gwarancje.
    I tu mam pytanie..
    Czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę?
    Czy mam się jakoś zabezpieczyć przed "ignorancją" kolejnego serwisanta?
    Czy mam jakieś prawo odzyskania kasy (czy jest to realne)?

    Z tego co zdążyłem wygooglować to ten model tak już ma i nie można tego
    naprawić. A serwisy kombinują jak mogą...

    PS Przepraszam ale naprawdę nie mam zbyt wiele czasu na sprawdzanie
    archiwum, a chcę go wysłać jak najszybciej.

    pozdrawiam grzech

    --
    Co popieli i co niszczy, całe życie czarnych zgliszczy,
    co samotnie kluczyć każe, w strasznej śmierci.. pełnej marzeń.

  • 2. Data: 2004-10-21 11:27:09
    Temat: Re: Gwarancja "door to door"
    Od: "usenetuser" <u...@p...onet.pl>

    Witam,
    Niestety nie pomoge w Twojej sprawie, ale mam podobna sytuacje z serwisem
    NEC-a, monitor juz czwarty raz w okresie ok. dwoch miesiecy pojechal do
    serwisu i z tego co widze, sprawa sie na tym nie skonczy...

    Stad moje pytanie, czy istnieja jakies regulacje prawne dotyczace takich
    sytuacji?
    Ile razy trzeba wyslac monitor do serwisu, by wkoncu zostal wymieniony,
    jezeli gwarancja tego nie precyzuje?

    Pozddrawiam,
    Rojbert

  • 3. Data: 2004-10-21 14:05:32
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    usenetuser wrote:
    > Ile razy trzeba wyslac monitor do serwisu, by wkoncu zostal wymieniony,
    > jezeli gwarancja tego nie precyzuje?

    gwarancja może w ogóle nie przewidywać wymiany

    KG

  • 4. Data: 2004-10-21 14:27:24
    Od: Grzegorz Górnisiewicz <g...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > gwarancja może w ogóle nie przewidywać wymiany
    >
    > KG

    gwarancja nie, ale czy jakieś inne prawo tego nie gwarantuje? nie wiem
    np. prawa konsumenta etc. albo wymiana na zasadzie domniemania wady
    fabrycznej albo coś podobnego ?

    Pozdrawiam
    Grzesiek

  • 5. Data: 2004-10-21 17:58:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "grzech" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Mam dostarczyć dowód zakupu, opis usterki i gwarancje.
    > I tu mam pytanie..
    > Czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę?

    Wykonać kserokopie wysyłanych im dokumentów, bo mogą zginąć.

    > Czy mam się jakoś zabezpieczyć przed "ignorancją" kolejnego serwisanta?

    Chyba się nie da.

    > Czy mam jakieś prawo odzyskania kasy (czy jest to realne)?

    > Z tego co zdążyłem wygooglować to ten model tak już ma i nie można tego
    > naprawić. A serwisy kombinują jak mogą...

    Ja bym wydrukował te wyniki googlowania i do rzecznika konsumentów się
    przeszedł. Być może uda się to uznać za wadę towaru, więc zwrot pieniędzy
    byłby realny. Ale podejrzewam, że dobrowolnie tego nie zrobią. Przeszedł bym
    się do rzecznika, zanim wyślesz na Twoim miejscu.

  • 6. Data: 2004-10-21 20:24:06
    Temat: Odp: Gwarancja "door to door"
    Od: "NEW" <n...@w...pl>

    Użytkownik Grzegorz Górnisiewicz <g...@n...pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:cl8guh$ich$...@n...news.tpi.pl...

    > gwarancja nie, ale czy jakieś inne prawo tego nie gwarantuje? nie wiem
    > np. prawa konsumenta etc. albo wymiana na zasadzie domniemania wady
    > fabrycznej albo coś podobnego ?

    ustawa o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej (pogogluj)

    jesli nie minelo 2 lata..
    pozd
    mdr

  • 7. Data: 2004-10-21 21:34:53
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2004 16:27:24 +0200, Grzegorz Górnisiewicz naskrobał(a):

    > gwarancja nie, ale czy jakieś inne prawo tego nie gwarantuje? nie wiem
    > np. prawa konsumenta etc. albo wymiana na zasadzie domniemania wady
    > fabrycznej albo coś podobnego ?

    jak już ktoś wspomniał ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiem - z tym że należy się na nią powołać a nie na gwarancję i
    spełnić określone warunki zapisane w ustawie.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 8. Data: 2004-10-27 07:43:16
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    usenetuser wrote:
> [...]
    > takich sytuacji?
    > Ile razy trzeba wyslac monitor do serwisu, by wkoncu zostal
    > wymieniony, jezeli gwarancja tego nie precyzuje?

    sprawdz w gwarancji czy przysluguje cio cos z tytulu oddania 3-4 razu
    monitora do naprawy w zwiazku z ta sama usterka.
    jesli tego nei precyzuje to moze byc wymieniany az dop bolu.

  • 9. Data: 2004-10-27 07:44:05
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    usenetuser wrote:

    > Stad moje pytanie, czy istnieja jakies regulacje prawne dotyczace
    > takich sytuacji?
    > Ile razy trzeba wyslac monitor do serwisu, by wkoncu zostal
    > wymieniony, jezeli gwarancja tego nie precyzuje?

    az do bolu moga naprawiac a wymieniac nie musza.

  • 10. Data: 2004-10-27 15:17:23
    Od: grzech <g...@o...pl>

    Dzięki za odzew :)

    Byłem w Klubie Federacji Konsumentów i tam poradzono mi abym oprócz:
    - dowodu zakupu
    - gwarancji
    - opisu usterki
    dołączył jeszcze swoje żądanie np: w przypadku niemożliwości naprawienia
    zwrot kosztów, oraz zaznaczył że powiadomiłem o tym FK przekazując
    kopie wszystkich przesłanych dokumentów.

    Ja jeszcze planuję wysłać CD z uwiecznioną wadą monitora w pliku *.avi,
    ponieważ wada uwidacznia się okresowo..

    Pan z serwisu powiedział, że w gwarancji mogą być wbite tylko ich
    symbole, bez żadnych dat..
    Ale podobno gwarancja jest przedłużana o okres pobytu w serwisie i skąd
    ja mam znać teraz dokładną datę? :(

    "Nabywcy przysługuje prawo wymiany sprzętu na nowy lub zwrot kwoty ceny
    zakupu, jeżeli w okresie gwarancji ASS dokona czterech napraw, a sprzęt
    będzie nadal wykazywał wady uniemożliwiające jego użytkowanie zgodnie z
    przeznaczeniem."
    To cytat z Karty gwarancyjnej. Czy mogę w tej sytuacji *żądać* zwrotu
    kasy? Czy *muszą* mi ja wtedy zwrócić? Czy to od Nich zależy co zrobią
    (wymiana/zwrot)?

    Czy mogę się jeszcze powoływać na: "Ustawę o szczególnych warunkach
    sprzedaży" jeśli pierwsza naprawa w serwisie była w czasie krótszym niż
    dwa lata od chwili zakupu, a teraz już ten termin jest przekroczony?

    pozdrawiam grzech