  • 11. Data: 2004-10-27 22:46:34
    Temat: Re: Gwarancja "door to door"
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    grzech wrote:
    > Dzięki za odzew :)
    >
    > Byłem w Klubie Federacji Konsumentów i tam poradzono mi abym oprócz:
    > - dowodu zakupu
    > - gwarancji
    > - opisu usterki
    > dołączył jeszcze swoje żądanie np: w przypadku niemożliwości
    > naprawienia zwrot kosztów, oraz zaznaczył że powiadomiłem o tym FK
    > przekazując kopie wszystkich przesłanych dokumentów.

    akurat to czego zadasz to nie ma znaczenia bo na gwarancji to serwis
    decuduje o wszystkim i jak mu sie spodoba to moze sie z tym o co prosisz
    zgodzic.
    Wez pod uwage to ze w FK pracuja tez ludzie ktorzy nei do konca wiedza czase
    mco gadaja :) a niestety poznalem sie o tym na wlasnej skorze.

    > Ja jeszcze planuję wysłać CD z uwiecznioną wadą monitora w pliku
    > *.avi, ponieważ wada uwidacznia się okresowo..

    bardzo dobry pomysl.

    > Pan z serwisu powiedział, że w gwarancji mogą być wbite tylko ich
    > symbole, bez żadnych dat..
    > Ale podobno gwarancja jest przedłużana o okres pobytu w serwisie i
    > skąd ja mam znać teraz dokładną datę? :(

    powinna byc udokumentowana data przyjecia do naprawy oraz odbioru. nie musi
    byc koniecznie na karcie gwarancyjnej, moze byc na osobnym formularzu
    zgloszenia / odbioru sprzetu.

    > "Nabywcy przysługuje prawo wymiany sprzętu na nowy lub zwrot kwoty
    > ceny zakupu, jeżeli w okresie gwarancji ASS dokona czterech napraw, a
    > sprzęt będzie nadal wykazywał wady uniemożliwiające jego użytkowanie
    > zgodnie z przeznaczeniem."
    > To cytat z Karty gwarancyjnej. Czy mogę w tej sytuacji *żądać* zwrotu
    > kasy? Czy *muszą* mi ja wtedy zwrócić? Czy to od Nich zależy co zrobią
    > (wymiana/zwrot)?

    to oni decyduja, bo jest tu "lub" i to do nich nalezy ktora droge wybiora.

    > Czy mogę się jeszcze powoływać na: "Ustawę o szczególnych warunkach
    > sprzedaży" jeśli pierwsza naprawa w serwisie była w czasie krótszym
    > niż dwa lata od chwili zakupu, a teraz już ten termin jest
    > przekroczony? ....

    nie.
    Gwarancja tyczy sie gwaranta (producenta) a niezgodnosc towaru z umowa
    sprzedawcy. Tak wiec tu nie mozesz sie juz powolywac na niezgodnosc poniewaz
    termin (2lata) jest przekroczony. Pozostaje jedynie droga gwarancyjna.

    --
    fi5h

  • 12. Data: 2004-10-28 06:30:48
    Od: grzech <g...@o...pl>

    fi5h napisał(a):

    > powinna byc udokumentowana data przyjecia do naprawy oraz odbioru. nie musi
    > byc koniecznie na karcie gwarancyjnej, moze byc na osobnym formularzu
    > zgloszenia / odbioru sprzetu.

    No tak, ale ja mam tylko karte gwarancyjną a ten "osobny formularz" jest
    to Ich (serwisu) dokumentacja..

    > to oni decyduja, bo jest tu "lub" i to do nich nalezy ktora droge wybiora.

    Tak też podejrzewałem :(
    Mam tylko nadzieje że po czwartej naprawie nie będą robić kłopotów z
    wymianą lub zwrotem kasy..

    Lecz załóżmy że chcą mi oddać kasę.. A ja mam na dowodzie zakupu cenę
    całego zestawu. I CO TERAZ? ! ? ! ?

> [...]
    > termin (2lata) jest przekroczony. Pozostaje jedynie droga gwarancyjna.

    Nawet wtedy gdy ujawniona wada była zgłoszona PRZED upływem dwóch lat?

    grzech

    --
    Co popieli i co niszczy, całe życie czarnych zgliszczy,
    co samotnie kluczyć każe, w strasznej śmierci.. pełnej marzeń.

  • 13. Data: 2004-10-28 06:39:02
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    fi5h wrote:
    > akurat to czego zadasz to nie ma znaczenia bo na gwarancji to serwis
    > decuduje o wszystkim

    jak ja lubię Twoje ogólne stwierdzenia... gwarancje są różne, nie raz
    staraliśmy się to wytłumaczyć...

    > to oni decyduja, bo jest tu "lub" i to do nich nalezy ktora droge wybiora.

    uzasadnij :)

> [...]
    > sprzedawcy. Tak wiec tu nie mozesz sie juz powolywac na niezgodnosc poniewaz

    Pomijając powyższe, to jesli w tej chwili dwuletni termin został
    przekroczony, to ustawa w ogóle nie ma zastosowania, bo zakup był w 2002 r.

    KG

  • 14. Data: 2004-10-28 06:56:56
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    kam wrote:

    > jak ja lubię Twoje ogólne stwierdzenia... gwarancje są różne, nie raz
    > staraliśmy się to wytłumaczyć...

    :) ale akurat tutaj nie ma co tlumaczyc bo gwarancja nie jest konkretnie
    ustawami regulowana tylko tym jak ustali gwarant :)

    > uzasadnij :)

    a co tu uzasadniac ? wczesniej byl cytat jest wyraznie napisane zwrot kasy
    _lub_ wymiana.
    Mysle ze ten zapis sam w sobie jest uzasadnieniem.

    > Pomijając powyższe, to jesli w tej chwili dwuletni termin został
    > przekroczony, to ustawa w ogóle nie ma zastosowania, bo zakup był w
    > 2002 r.

    No oczywiscie pomijajac ten fakt ze w chwili zakupu takowej ustawy nie bylo.
    Zapomnialem dodac :)

    --
    fi5h