  • 21. Data: 2002-07-17 16:29:05
    Temat: Re: Czy mogę się odwołać do Starburga?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Jul 2002, RZ wrote:
    [...]
    >+ Wyrok wydano, potem akta zgninęły wraz z moją możliwością
    >+ odwołania się do wyższej instancji.

    Wydawało mi się, że wyrok wydany w 1. instancji nie ma
    mocy prawnej jeśli strona odwołuje się w terminie.
    Jeśli się odwołałaś - to jak on owej mocy nabrał, że
    komornik zabiera się do roboty ??

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 22. Data: 2002-07-18 00:01:04
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article <ah3ii3$63g$1@news.tpi.pl>, r...@g...pl says...

    > Nie ma możliwości odwoływania się dalej. Sąd Rejonowy zgubił akta.
    > Ale wyrok zapadł i komornik zjawi się lada dzień.
    >
    > R.

    Cos mi tu nie pasuje. Skoro zaginely akta to Sad nie powinien nadac
    klauzuli wykonalnosci. Komornik nie powinien wszaczac wobec tego
    egzekucji, chyba ze to zabezpieczenie np. w oparciu o nakaz w post nak.
    Poza tym nizej piszesz, ze wniosles odwolanie co z kolei skutkuje tym, ze
    wyrok nie jhest prawomocny i co do zasady nie jest wykonalny. Wyjatkiem
    jest np. nakaz wydany w oparciu o weksel lub natychmiastowa wykonalnosc
    wyroku. jednak orzeczenia te i tak musza miec nadana przez sad klauzule
    wykonalnosci. Napisz wiecej szczegolow. Ciekawe!

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel

  • 23. Data: 2002-07-18 05:41:59
    Od: "RZ" <r...@g...pl>

    > Wydawało mi się, że wyrok wydany w 1. instancji nie ma
    > mocy prawnej jeśli strona odwołuje się w terminie.
    > Jeśli się odwołałaś - to jak on owej mocy nabrał, że
    > komornik zabiera się do roboty ??

    Odwołanie zostało złożone w terminie, ale "zaginęło" tak jak akta.
    Mam stosowne poświadczenie. Po prostu mój wniosek też przepadł.

    R.

  • 24. Data: 2002-07-18 06:21:27
    Temat: Odp: Czy mogęsięodwołać do Starburga?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik RZ <r...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ah3q5g$hhj$...@n...tpi.pl...

    > Odwołanie zostało złożone w sądzie osobiście!
    > Niestety mój wniosek zaginął! Ale ja mam potwierdzenie!
    > I co ty na to?
    > Giną akta, wnioski...
    > W kielceckim sądzie zginęły akta w 62 sprawach....

    W przypadku zaginięcia akt jeśli zależy ci na wzglednie szybkim załatwieniu
    sprawy złożyć wniosek o odtworzenie akt spraw jesli jesteś wnioskodawcą lub
    powodem w danej sprawie doł. do tego wszystkie możliwe dokumenty jakie masz
    ,które składałes do sprawy. To na pewno przyspieszy ich odtworzenie w innym
    przypadku będzie to trwało dłużej ale w ostateczności zostaną odtworzone.
    Natomiast osoba ,która wyżej opisywała,że dostała wyrok mimo ,że akta
    zginęły i owszem niekiedy może być taka możliwość np. gdy była sprawa
    powodzi takie odpisy za pomoca USC np. ,które pracowały ściśle z sądami i
    pomagały w realizacji wniosków o odpisy niezbędne ludziom .

    Sandra

  • 25. Data: 2002-07-18 10:37:42
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik RZ <r...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ah5keb$apm$...@n...tpi.pl...

    > Odwołanie zostało złożone w terminie, ale "zaginęło" tak jak akta.
    > Mam stosowne poświadczenie. Po prostu mój wniosek też przepadł.

    Bardzo istotna sprawa składać wnioski i wszelkie pisma potwierdzając je na
    kopii a ponadto jest możliwość odnalezienia wzmianki o tym ,że składałes na
    biurze podawczym .Przejdź sie do pań i powinny to nadanie odszukać w swoich
    ksiegach chyba ,że nadałes listem poleconym to powinieneś przekopać w domciu
    .Ale to ty wiesz najlepiej.
    I wtedy gdy będzie takie potwierdzenie zwrócić sie do sądu o wstrzymanie
    egzekucji natychmiastowo.
    Sandra

  • 26. Data: 2002-07-18 11:50:36
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    Sandra oznajmiła:

    > I wtedy gdy będzie takie potwierdzenie zwrócić sie do sądu o wstrzymanie
    > egzekucji natychmiastowo.

    ja się nie znam, więc czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, jako można było
    wszcząć egzekucję w sytuacji, gdy wyrok nie był prawomocny???

    Z poprzednich postów wnioskuję, że akta zaginęły po złożeniu apelacji od
    wyroku (wniosku o doręczenie z uzasadnieniem?).
    Nie wiem czy Sąd wezwał do uiszczenia wpisu od apelacji,
    ale w każdym razie sprawa nie została prawomocnie zakończona.

    Jakos się to wszystko "kupy nie trzyma" :)

    Ale może zrozumiem po wyjasnieniach, jeśli mi takowe udzielone zostaną

    pozdrawiam oczekująco

    marcin

  • 27. Data: 2002-07-18 12:23:45
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin <s...@f...id.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@f...id.pl...
> [...]
    >
    > Z poprzednich postów wnioskuję, że akta zaginęły po złożeniu apelacji od
    > wyroku (wniosku o doręczenie z uzasadnieniem?).

    Nie śledziłam o co jest konkretnie sprawa ale mogę tylko stwierdzić,że mogło
    tak sie stać gdy wyrokowi nadano rygor natychmiastowej wykonalności wtedy
    złożenie wniosku o uzasadnienie czy apelacja nie wstrzymuje egzekucji.

    Sandra

  • 28. Data: 2002-07-18 12:36:19
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    Sandra oznajmił::

> [...]
    > tak sie stać gdy wyrokowi nadano rygor natychmiastowej wykonalności wtedy
    > złożenie wniosku o uzasadnienie czy apelacja nie wstrzymuje egzekucji.

    hmm, właśnie,
    czego własciwie dotyczy ta sprawa?

    ten rygor natychmiastowej wykonalności nie jest przecież znowu taki
    powszechny, a i wniosek o wstrzymanie można złożyc :)

  • 29. Data: 2002-07-18 12:48:34
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    > ten rygor natychmiastowej wykonalności nie jest przecież znowu taki
    > powszechny, a i wniosek o wstrzymanie można złożyc :)

    Nie w każdej sytuacji będzie taki wniosek uwzględniony :-)

    Sandra

  • 30. Data: 2002-07-18 13:20:11
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    Sandra oznajmił::
    > Użytkownik Marcin <s...@f...id.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:3...@f...id.pl...

    > Nie w każdej sytuacji będzie taki wniosek uwzględniony :-)

    a w jakiej nie będzie? jeszcze nie widzialem, zeby nie byl,
    nawet przy pozwie z weksla.