  • 31. Data: 2002-07-18 13:21:19
    Temat: Re: Czy mogę się odwołać do Starburga?
    Od: "Stanisław Salamaga" <s...@h...pl>

    Mogą zginąć akta, nigdy nie może zginąć Twoja "możliwość odwołania się do
    wyższej instancji".
    W każdej sprawie liczą się tylko fakty.
    Z tego, co przeczytałem wnioskuję, że była sprawa sądowa z Twoim udziałem.
    Sąd wydał wyrok.
    Skąd wiesz, że zaraz przyjdzie komornik ?
    I teraz :
    - jeżeli złożyłeś - w terminie siedmiu ( 7 ) dni od daty ogłoszenia wyroku
    - wniosek o sporządzenie uzasadnienia i doręczenie wypisu wyroku wraz z
    uzasadnieniem ;
    - jeżeli masz - na swojej kopii wniosku - prezentatę biura podawczego Sądu
    co do tego faktu, względnie pocztowy dowód doręczenia ( nie nadania ) tego
    wniosku do Sądu ;
    - jeżeli złożyłeś - w terminie 14 dni od daty doręczenia wypisu wyroku wraz
    z uzasadnieniem - apelację od wyroku Sądu Rejonowego ;
    to miej wszystko w d... i czekaj.
    Chyba, że :
    - Sąd Rejonowy nadal wyrokowi - w jakimś jego punkcie - klauzulę
    natychmiastowej wykonalności.
    Wtedy może przyjść komornik.
    Ale ty nadal miej wszystko w d...
    Jeżeli prawidłowo złożyłeś apelację, a później zginęły akta, to za taki
    stan rzeczy - nierozpoznanie Twojej apelacji - odpowie Skarb Państwa -
    Prezes Sądu Rejonowego.
    I odpowie na skutek Twojej skargi do Trybunału w Strasburgu, która - w
    przypadku spełnienia przez Ciebie warunków jak wyżej - będzie Ci
    przysługiwać.
    Z tym, że :
    - będzie Ci przysługiwać, ale nie przysługuje Ci już teraz.
    Będzie Ci ona przysługiwać z tytułu uniemożliwienia dostępu do sądu oraz
    sprawiedliwego - i w rozsądnym terminie - rozpoznania Twojej sprawy.
    Ponadto, jeżeli mimo wszystko przyjdzie komornik :
    - w terminie siedmiu ( 7 ) dni od daty doręczenia Ci Zawiadomienia o
    wszczęciu postępowania egzekucyjnego przysługuje Ci zażalenie na
    postanowienie Sądu co do nadania klauzuli wykonalności.
    Taka jest technologia i wszystko.
    Chyba, że .... coś przepuściłeś.
    Stanisław.

    RZ <r...@g...pl> napisał(a) w artykule <ah3kie$crh$1@news2.tpi.pl>...

  • 32. Data: 2002-07-18 13:43:20
    Temat: Odp: Czy mogę się odwołać do Starburga?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin <s...@f...id.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@f...id.pl...

    > a w jakiej nie będzie? jeszcze nie widzialem, zeby nie byl,
    > nawet przy pozwie z weksla.

    Wcześniej zaznaczyłam ,że nie śledziłam wątku więc tu nie wypowiadam się :-)
    oddaje mądrzejszym pałeczke :-)
    Sandra