  • 1. Data: 2002-06-14 21:00:00
    Temat: Co zrobic z takim adwokatem?
    Od: "Jacek P. U." <j...@p...fm>

    Witam,

    Znana i ceniona firma adwokacka grubo skasowala za
    poprowadzenie 2 procesow cywilnych.
    Napisala w zw. z tym wniosek o zabezpieczenie
    powodztwa (wygrana, a jakze, 100%-owa), który został
    odrzucony po wczesniejszym wypelnieniu zarzadzen sedziego.
    Napisala wiec zazalenie, a Sad zazyczyl sobie, zgodnie zreszta z prawem,
    kolejnej oplaty. Na pierwsza (~1500 zl) i na adwokata (7500) jakos
    uzbieralem,
    chociaz bylo ciezko. Liczylem na efekty.
    Na druga nie bylo mnie stac, wiec na zyczenie p. mecenasa
    przeslalem Mu oswiadczenie o stanie majatkowym.
    Tymczasem tenze napisal krotko i bez konkretow
    wniosek o zwolnienie z kosztow, nie dolaczajac w/w oswiadczenia.
    I wlasnie brak konkretnych danych spowodowal, ze nie
    uzyskalem zwolnienia. Wynika to jasno z uzasadnienia,
    z ktorym dzisiaj sie zapoznalem i krew mnie zalala.
    Pan twierdzi, ze wyslal z wnioskiem i dodaje, ze poczta...,
    a ja widze w aktach, ze nie ma.
    Co mam z tym zrobic?
    Wychodze z zalozenia, ze to blad kancelarii i chcialbym,
    aby polkneli te zabe i ewentualnie oplacili koszty, z ktorych bylbym
    najprawdopodobniej zwolniony, gdyby nie zaniedbania.
    Czy mi sie to moze udac?

    pozdawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2002-06-14 21:44:11
    Temat: Re: Co zrobic z takim adwokatem?
    Od: "[ piotr sut ]" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek P. U." <j...@p...fm> napisał w wiadomości

    | ewentualnie oplacili koszty, z ktorych bylbym
    | najprawdopodobniej zwolniony, gdyby nie zaniedbania.

    Chcialbym miec taka zdolnosc przewidywania, kiedy sad zwolni z kosztow:-)
    To, ze masz zaswiadczenie, jeszcze nie swiadczy o tym, ze zostaniesz od
    tych kosztow zwolniony. Slyszales o instytucji zwolnienia od kosztow ponad
    pewna kwote? Albo o argumentacji sadu, ze miales czas i mogles nalezycie
    przygotowac sie finansowo do procesu?

    pozdrowienia
    ->piotr

  • 3. Data: 2002-06-14 21:50:36
    Od: "mars" <m...@i...net.pl>

    [ piotr sut ]" napisał w wiadomości:

    > . . . . . . . . . . . . Slyszales o instytucji zwolnienia od kosztow ponad
    > pewna kwote?

    Czy moge prosic o wyjasnienie tego pojecia ?
    Maciek

  • 4. Data: 2002-06-14 21:53:03
    Temat: Odp: Co zrobic z takim adwokatem?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik [ piotr sut ] <p...@t...pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:aedo3q$krb$...@n...tpi.pl...
    .

    > Chcialbym miec taka zdolnosc przewidywania, kiedy sad zwolni z kosztow:-)
    > To, ze masz zaswiadczenie, jeszcze nie swiadczy o tym, ze zostaniesz od
    > tych kosztow zwolniony.
    Wyraźnie pisze,że nie ma tego zaświadczenia w aktach !!!

    Slyszales o instytucji zwolnienia od kosztow ponad
    > pewna kwote?
    To nie powód by adwokat partaczył sprawe.

    Albo o argumentacji sadu, ze miales czas i mogles nalezycie
    > przygotowac sie finansowo do procesu?

    Nie słyszałam,żeby któraś z koleżanek miała taki tok myślenia.

    Sandra

  • 5. Data: 2002-06-14 22:02:43
    Od: "[ piotr sut ]" <p...@t...pl>

    Użytkownik "mars" <m...@i...net.pl> napisał w wiadomości

    | Czy moge prosic o wyjasnienie tego pojecia ?

    koszty: 2 tys., sad zwalnia od kosztow ponad kwote 800 zl, tzn. musisz
    zaplacic 800 zl, z reszty sad zwalnia.

    ->piotr

  • 6. Data: 2002-06-14 22:11:30
    Od: "[ piotr sut ]" <p...@t...pl>

    | To nie powód by adwokat partaczył sprawe.

    Tego nie twierdze. Niech zlozy zazalenie.

    | Nie słyszałam,żeby któraś z koleżanek miała taki tok myślenia.

    A ja slyszalem, choc to nie moi koledzy. Widocznie na prowincji maja inny
    tok myslenia, a moze ja przez 2 miesiace pisalem glupoty:-p

    ->piotr

  • 7. Data: 2002-06-14 22:22:31
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article <aedoi4$srf$1@absinth.dialog.net.pl>, d...@w...pl says...

    > Nie słyszałam,żeby któraś z koleżanek miała taki tok myślenia.

    O rany, znowu :-). Moze kolezanki protokolantki nie mysla o takich
    rzeczach.

    Przepraszam, ale ktorys raz z kolei nie moglem sie juz powstrzymac.

    Ja natomiast czytalem niedawno uzasadnienie postanowienia Sądu
    Okręgowego (nie kolegów :-)) - no chyba, ze Sandry), w którym to sad
    przytoczył argumentacje, ze skoro strona prowadzi dzialalnosc
    gospodarcza to winna liczyc sie z ryzykiem ewentualnej koniecznosci
    dochodzenia roszczen przed sadem i powinna byla zgromadzic na ten cel
    wystarczajace srodki finansowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel

  • 8. Data: 2002-06-14 23:35:47
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik [ piotr sut ] <p...@t...pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:aedpfr$18a$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik "Sandra" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A ja slyszalem, choc to nie moi koledzy. Widocznie na prowincji maja inny
    > tok myslenia, a moze ja przez 2 miesiace pisalem glupoty:-p

    Przepraszam bardzo przepraszam nie wiedziałam,że Wrocław jest prowincją
    Teraz juz wiem .
    Sandra

  • 9. Data: 2002-06-14 23:48:36
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Daniel <d...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:M...@n...tpi.pl...
    > In article <aedoi4$srf$1@absinth.dialog.net.pl>, d...@w...pl says...
    >
    > O rany, znowu :-). Moze kolezanki protokolantki nie mysla o takich
    > rzeczach.
    O rany a nie wiesz o tym,że protokolant nie ma prawa mysleć ;-) ma wykonać
    zarządzenie wydane przez sędziego eh :-))

    > Przepraszam, ale ktorys raz z kolei nie moglem sie juz powstrzymac.
    I dobrze,że dałeś upust swojej złości :-) to zdrowe :-)

> [...]
    > gospodarcza to winna liczyc sie z ryzykiem ewentualnej koniecznosci
    > dochodzenia roszczen przed sadem i powinna byla zgromadzic na ten cel
    Super,że czytałes nie neguje tego. Sandra ma na myśli osoby,których dochód
    zezwala na takie zwolnienie . Zainteresowany napisał wyraźnie jakąs
    nazbierałem .Adwokat nie przedłożył zaświadczenia do akt. Możecie sie
    wściekać macie swoje racje a ja nie toleruje zaniedbań .

    Serdeczne pozdrowienia

  • 10. Data: 2002-06-15 06:20:07
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article <aedvap$227$1@absinth.dialog.net.pl>, d...@w...pl says...

    .
    > I dobrze,że dałeś upust swojej złości :-) to zdrowe :-)

    To nie byla zlosc tylko rozbawienie, ale to tez zdrowe - dzieki za
    troske :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel