  • 1. Data: 2002-06-14 18:52:05
    Temat: gsm na nieletniego (16latka)
    Od: <n...@p...onet.pl>

    czy szesnastolatek może podpisać umowe nowa idea optima 15
    jeżeli:
    - to będzie sama aktywacja bez telefonu.
    - podpisze upoważnienie na obciążanie karty płatniczej (za rachunek)
    - przedstawi wyciąg z banku za ostatni miesiąc
    ?

  • 2. Data: 2002-06-14 19:31:30
    Temat: Re: gsm na nieletniego (16latka)
    Od: "Yig" <y...@S...waw.pl>

    Użytkownik <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - podpisze upoważnienie na obciążanie karty płatniczej (za rachunek)
    > - przedstawi wyciąg z banku za ostatni miesiąc

    nie moze bez zgody przedstawiciela ustawowego (rodzica lub opiekuna). art 17
    kc

    --
    Cinis sum, cinis terra est, terra dea est...
    ergo mortuus non sum.

  • 3. Data: 2002-06-14 19:48:26
    Od: <n...@p...onet.pl>

    > nie moze bez zgody przedstawiciela ustawowego (rodzica lub opiekuna). art 17
    > kc

    czy ta zgoda musi być notarialna czy wystarczy numer dowodu i podpis czy
    konieczna jest obecność na miejscu w placówce idea?
    jak to się robi w idea?

  • 4. Data: 2002-06-14 21:12:32
    Od: "skrzypas" <s...@p...onet.pl>

    > czy ta zgoda musi być notarialna czy wystarczy numer dowodu i podpis czy
    > konieczna jest obecność na miejscu w placówce idea?
    > jak to się robi w idea?
    .
    Nie tylko w idei , ale wszedzie..
    ważne jest tylko upoważnienie notarialne. Swoja droga, ani razu nie
    sprzedałem aktywacji osobie niepełnoletniej.
    ZTCW osoba poniżej 18 roku zycia nie posiada zdolności prawnych, a więc nie
    moze podpisywać żadnych umów.
    Pozdr.
    Skrzypas

  • 5. Data: 2002-06-14 21:15:38
    Od: <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > sprzedałem aktywacji osobie niepełnoletniej.
    > ZTCW osoba poniżej 18 roku zycia nie posiada zdolności prawnych, a więc nie

    czyki co robić? (prosto i wyraźnie:)) )

  • 6. Data: 2002-06-14 21:16:40
    Od: <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > sprzedałem aktywacji osobie niepełnoletniej.
    > ZTCW osoba poniżej 18 roku zycia nie posiada zdolności prawnych, a więc nie

    a w inteligo od 13 roku życia podpisuje się

  • 7. Data: 2002-06-14 21:27:23
    Od: "Yig" <y...@S...waw.pl>

    Użytkownik "skrzypas" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprzedałem aktywacji osobie niepełnoletniej.
    > ZTCW osoba poniżej 18 roku zycia nie posiada zdolności prawnych, a więc

    Osoba maloletnia ma zdolnosc prawna, za to ma ograniczona zdolnosc do
    czynnosci prawnych. Co do zasady moze zaciagac zobowiazania lub rozporzadzac
    swoimi prawami (np. w drodze umowy), ale za zgoda jej przedstawiciela
    ustawowego. (z wyjatkami - 20, 21, 22 kc). W przypadku zawierania umow z
    operatorem sieci gsm nalezalo by przede wszystkim wziac pod uwage regulamin,
    stanowiacy o zasadach na jakich zawierane sa te umowy i o warunkach jakie
    musi spelniac osoba fizyczna chcaca taka umowe zawrzec.

    Y.

  • 8. Data: 2002-06-14 21:43:59
    Od: <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > stanowiacy o zasadach na jakich zawierane sa te umowy i o warunkach jakie
    > musi spelniac osoba fizyczna chcaca taka umowe zawrzec.

    § 4

    Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
    (...)
    3. "abonent" - osoba, którą wiąże z PTK Centertel Sp. z o.o. umowa o
    świadczenie usług telekomunikacyjnych określona w Rozdziale V;
    (...)
    6. "osoba" - osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca
    osobowości prawnej, utworzona i działająca zgodnie z przepisami prawa
    (...)

    § 14
    Warunki zawarcia

    1. Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych może być zawarta po
    udokumentowaniu przez daną osobę tożsamości i aktualnego dokładnego miejsca
    zamieszkania lub siedziby.
    2. Osoba zainteresowana zawarciem umowy o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych, lub jej przedstawiciel, zobowiązuje się udokumentować
    okoliczności określone w punkcie 1. niniejszego paragrafu poprzez okazanie
    ważnych oryginałów lub poświadczonych kopii następujących dokumentów:
    2.1. w przypadku osób fizycznych: 2.1.1. dowód osobisty albo paszport
    zagraniczny; oraz
    2.1.2. dodatkowy dokument ze zdjęciem i adresem danej osoby;
    2.2. w przypadku innych osób: aktualne dokumenty odpowiednie dla statusu
    prawnego danej osoby zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz dokumenty
    przedstawiciela, tak jak w przypadku osób fizycznych.;
    3. Z okazywanych stron dokumentów zawierających dane niezbędne do zawarcia
    umowy PTK Centertel Sp. z o.o. sporządza kserokopie. Osoba ma prawo nie wyrazić
    zgody na sporządzenie kserokopii jej dokumentów. W takim przypadku PTK
    Centertel Sp. z o.o. sporządza odpis z okazywanych przez osobę dokumentów.
    4. PTK Centertel Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do żądania dodatkowych
    dokumentów i wyjaśnień przed zawarciem umowy o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych:
    4.1. jeżeli okazywane dokumenty są zniszczone lub budzą wątpliwości co do ich
    autentyczności; lub
    4.2. w przypadku wątpliwości co do tytułu prawnego do posiadanej przez osobę
    karty SIM lub jej statusu prawnego
    5. Do przeniesienia praw i obowiązków wynikających z zawartej umowy o
    świadczenie usług telekomunikacyjnych wymagana jest pisemna uprzednia zgoda PTK
    Centertel Sp. z o.o. oraz uregulowanie wszystkich należności dotychczasowego
    abonenta wobec PTK Centertel Sp. z o.o.;
    6. PTK Centertel Sp. z o.o. może uzależnić dostęp abonenta do sieci cyfrowej
    lub poszczególnych usług od okazania dodatkowych dokumentów uwiarygodniających
    zdolność finansową abonenta do regulowania rachunków telefonicznych albo
    złożenia depozytu lub/i zaliczki na poczet kolejnych rachunków telefonicznych w
    wysokości do kwoty będącej równowartością do 10 krotnego najniższego
    miesięcznego wynagrodzenia publikowanego w Monitorze Polskim zarządzeniem
    Ministra Pracy i Polityki Socjalnej;
    7. PTK Centertel Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do ustalenia, w chwili
    zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych lub w trakcie jej
    wykonywania limitu należności, którego przekroczenie uprawniać będzie PTK
    Centertel do żądania wpłaty zaliczki na poczet świadczonych usług
    telekomunikacyjnych lub zawieszenia możliwości inicjowania połączeń
    wychodzących i świadczenia usługi roamingu, na zasadach określonych w pkt. 8 i
    9 poniżej.
    8. W przypadku przekroczenia limitu, o którym mowa w pkt. 7, PTK Centertel Sp.
    z o.o. informuje o tym abonenta i wzywa go do wpłaty zaliczki na poczet
    kolejnych rachunków telefonicznych w wysokości do kwoty będącej równowartością
    10 krotnego najniższego miesięcznego wynagrodzenia publikowanego w Monitorze
    Polskim zarządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej.
    9. W razie przekroczenia limitu , o którym mowa w pkt. 7 o więcej niż 10 % jego
    wysokości , do czasu zapłacenia przez abonenta zaliczki, o której mowa w pkt 8,
    PTK Centertel Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zawieszenia możliwości
    inicjowania połączeń wychodzących oraz świadczenia usługi roamingu .

  • 9. Data: 2002-06-15 14:43:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    n...@p...onet.pl wrote:

    > a w inteligo od 13 roku życia podpisuje się

    Za pewne za zgoda rodzica.
    13-to latek zdaje sie nawet jak cos podpisze to odpowiadaja za to i tak
    jego rodzice.

  • 10. Data: 2002-06-15 14:53:53
    Od: <n...@p...onet.pl>

    > Za pewne za zgoda rodzica.
    > 13-to latek zdaje sie nawet jak cos podpisze to odpowiadaja za to i tak
    > jego rodzice.

    za pisemną (nienotarialną) zgodą rodziców. w idea też tak mogłobybyć