    From: "Emka" <e...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odmowa podania nazwy producenta
    Date: Wed, 1 Jul 2009 10:36:06 +0200

    Witam,

    czy sprzedawca ma prawo odmówić podania nazwy producenta danego towaru?
    Konkretnie chodzi mi o salon łazienkowy sprzedający płytki ceramiczne
    różnych producentów. Na ekspozycji podane są jedynie - nazwa płytki, wymiar,
    cena i nr katalogowy wewnętrzny tegoż salonu. Na pytanie "Kto jest
    producentem danych płytek" sprzedawcy odmawiają odpowiedzi twierdząc, że nie
    powinno mieć to dla mnie żadnego znaczenia (akurat ma, bo znając producenta
    mogę sobie spróbować kupić bezpośrednio u niego i to znacznie taniej :), a
    oni nie mają takiego obowiązku. Przy zamawianiu posługiwać się mogę nazwą
    płytki i numerem katologowym. Jedyne, co mogą ich zdaniem ujawnić, to kraj
    producenta.
    Nie spotkałam się wcześniej z taką sytuacją i nie wydaje mi się właściwa.
    Moim zdaniem mam prawo znać producenta, choćby z tego względu, że mogę nie
    zechcieć kupować produktów konkretnej marki, bo np. uważam, że są wadliwe. Z
    kolei nie wiem, jakie prawa w tej kwestii mają handlowcy. Czy faktycznie
    mogą kategorycznie odmówic podania nazwy producenta?

    E.