eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 24

  • 21. Data: 2015-09-08 11:00:20
    Temat: Re: Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-08 o 10:55, ????? pisze:
    > Nieuszkodzony.

    Ale podobno będzie uszkodzony po zwrocie.

    --
    Liwiusz


  • 22. Data: 2015-09-08 11:05:43
    Temat: Re: Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    No właśnie takiej kolejnej nieuczciwości sprzedawcy konsument się obawia -
    jak się przed nią zabezpieczyć?


    -----
    > Ale podobno będzie uszkodzony po zwrocie.



  • 23. Data: 2015-09-21 14:12:45
    Temat: Re: Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Sep 2015, n...@t...net.pl wrote:

    > W dniu poniedziałek, 7 września 2015 16:54:42 UTC+2 użytkownik ˙˙ćęłńó˙˙Ľż napisał:
    >> Żartujesz, prawda?
    >> No i wiesz, nieuczciwy sprzedawca zrobi notatkę z 8 świadkami, przecież
    >> zależy im na robocie.
    [...]
    >
    > Po co 8 świadków jak wystarczy jeden - doręczyciel,
    > który bierze z powrotem pudełko i przesyła do nadawcy
    > wraz tą notatką. Jeśli ktoś nie sprawdzi przy nim
    > to wychodzą z takiego zachowania problemy.

    Dodatkowym problemem jest tu odpowiedź na pytanie: problemy
    dla kogo i dlaczego u tego, kto ma pieniądze w kasie? ;>

    > Oczywiście, że jest prawo zwrotu w ciągu 14 dni ale
    > rzecz musi być sprawna i nadająca się do sprzedaży

    I o tym pisze pytający - odbiera pracownik, twierdzi że nie
    ma uprawnienia do otwierania przesyłek, odłożył na stos, szef
    przyszedł, otwarli... i którym przepisem dasz mu po głowie,
    twierdząc że sam sobie winien, jak nie otwarł przy kurierze?

    Żeby taka teza była słuszna, odbiorca powinien się ZGODZIĆ na
    nią przed przesyłką.
    Czy istnieje przepis, że "sprzedawca jest zobowiązany stosować
    do siebie wszystkie umowne wymagania, których żądał od klienta
    we właśnej ofercie", bo nie znam? (a rozwiązałby ten problem :>)

    pzdr, Gotfryd


  • 24. Data: 2015-09-22 08:40:15
    Temat: Re: Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu poniedziałek, 21 września 2015 14:26:44 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:
    > On Mon, 7 Sep 2015, n...@t...net.pl wrote:
    >
    > > W dniu poniedziałek, 7 września 2015 16:54:42 UTC+2 użytkownik ˙˙ćęłńó˙˙Ľż
    napisał:
    > >> Żartujesz, prawda?
    > >> No i wiesz, nieuczciwy sprzedawca zrobi notatkę z 8 świadkami, przecież
    > >> zależy im na robocie.
    > [...]
    > >
    > > Po co 8 świadków jak wystarczy jeden - doręczyciel,
    > > który bierze z powrotem pudełko i przesyła do nadawcy
    > > wraz tą notatką. Jeśli ktoś nie sprawdzi przy nim
    > > to wychodzą z takiego zachowania problemy.
    >
    > Dodatkowym problemem jest tu odpowiedź na pytanie: problemy
    > dla kogo i dlaczego u tego, kto ma pieniądze w kasie? ;>
    >
    > > Oczywiście, że jest prawo zwrotu w ciągu 14 dni ale
    > > rzecz musi być sprawna i nadająca się do sprzedaży
    >
    > I o tym pisze pytający - odbiera pracownik, twierdzi że nie
    > ma uprawnienia do otwierania przesyłek, odłożył na stos, szef
    > przyszedł, otwarli... i którym przepisem dasz mu po głowie,
    > twierdząc że sam sobie winien, jak nie otwarł przy kurierze?
    >
    > Żeby taka teza była słuszna, odbiorca powinien się ZGODZIĆ na
    > nią przed przesyłką.
    > Czy istnieje przepis, że "sprzedawca jest zobowiązany stosować
    > do siebie wszystkie umowne wymagania, których żądał od klienta
    > we właśnej ofercie", bo nie znam? (a rozwiązałby ten problem :>)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Ja zaproponowałem aby każda strona stała się magazynierem.
    Czyli, przychodzi towar do klienta wówczas klient tak jak magazynier
    musi sprawdzić co jest w pudełku, a tym bardziej dotyczy to sklepu
    internetowego, który z racji bycia podmiotem gospodarczym
    powinien wręcz zadbać o prawidłową procedurę przyjęcia towaru
    na magazyn (świadkiem jest dostawca bez ponoszenia dodatkowych
    kosztów bo taka jest procedura przyjmowania towarów na magazyn).

    Wiem, że są inne systemy sprzedażowe/przesyłkowe np. Inpost
    gdzie towar jest przekazywany przez skrytki, i tu jest problem
    bo nie ma świadka przyjęcia/odbioru towaru i całe ryzyko
    (bo jest to ryzyko) przeniesione jest na odbiorcę,
    który w tym momencie, w razie sporu, na ogół jest stroną przegraną.

    Oczywiście na usnecie zabieram głos w dyskusji nie jako prawnik.

    Andrzej.

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1