    From: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmiana znaku zastrzeżonego
    Date: Fri, 18 Sep 2009 10:06:42 +0200

    Pepik wrote:

    > Dzięki za zainteresowanie i odpowiedź. Chyba jednak źle mnie
    > zrozumiałeś. Nie chodziło mi o ten konkretnie przypadek - tak jak to
    > zaznaczyłem jest to tylko przykład i nie ma on nic wspólnego z moją
    > działalnością. Pytanie które zadałem na końcu mojego postu brzmi: Czy
    > zastosowanie odmiany gramatycznej
    > uniemożliwi skuteczne roszczenia praw włascicielowi znaku?

    Znak towarowy, bo chyba o tym mówimy, służy do ochrony własności
    przedsiębiorcy w zakresie obrotu towarowego. Jednak - co ważne i o czym
    mało kto pamięta - zgłoszenia ZT dokonuje się dla konkrentnych wyrobów
    czy grup wyrobów.

    Jeżeli znakiem towarowym byłby napis "jajo prosto od kury", to - w moim
    przekonaniu - można odmówić rejestracji napisu "jaja prosto od kur".
    Jednka, jeżeli posiadacz tego ZT zastrzegł go jedynie dla artykułów
    spożywczych, to bez problemu (choć z paroma ograniczeniami) można
    wydawać gazetę "Miłośnicy jaja prosto od kury" czy emitować w tv serial
    "Jajo prosto od kury".

    Krok pierwszy - na www.uprp.pl sprawdzić, jaki jest zakres ochrony

    M.