  • 21. Data: 2018-09-05 18:53:35
    Temat: Re: Odległość stojaków na motocykle od budynku
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.09.2018 o 12:53, Tomasz pisze:

    > Już o nocnych wyścigach po ulicach miast nie wspomnę. Mam tylko nadzieję,
    > że to się wkrótce skończy, w sposób naturalny.

    Ściagają się wokół stojaków?

    Shrek

  • 22. Data: 2018-09-05 19:01:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jakbyś chciał coś z tym zrobić, to musiałbyś wykazać istotną
    > uciążliwość. Samo ustawienie stojaka takiej uciążliwości nie powoduje.
    > Sam jeżdżę na codzień motorem i nie wiem, jak przy normalnym uzytkowaniu
    > miałoby to być uciążliwe. A jak jeszcze ten stojak jest zamontowany
    > zgodnie z podstawową logiką dla jednośladów, czyli przód motoru do
    > frontu bloku to już w ogóle.

    No akurat mogą być uciążliwe nawet przy normalnym użytkowaniu. Część
    dzbanów robi puste wydechy.

    Z drugiej strony masz takich dzbanów, co jak zaparkujesz w garaży to
    mają problem, że sobie w boczku stoisz (garaż ma pojebnaną sytuację
    prawną - jest częścią wspólną wszystkich, nawet tych nie "posiadających"
    miejsc, natomiast niektórzy mają prawo do "wyłacznego korzystania z
    miesca AX". Za utrzymanie płacą wszyscy. No więc im przeszkadza, bo inni
    też będą chcieli (a nimby czemy mają nie chcieć skoro to ich
    wpsółwasnośc i za to płacą). Jak zaparkujesz na zewnątrz, to im
    przeszkadza bo hałasuje zanim odjedziesz.

    Shrek

  • 23. Data: 2018-09-05 21:20:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Jest rozporządzenie dot. warunków technicznych budynków i ich
    > usytułowania, które reguluje precyzyjnie tę kwestię dla samochodów.

    Jeżeli masz na myśli ten przepis, że ma być x miejsc parkingowych 7
    metrów od budynku, y miejsc 10 metrów od budynku etc, to nie ma on
    absolutnie nic wspólnego z odległością, w jakiej w praktyce się parkuje.
    Nie wiem do czego ten przepis jest i chętnie się dowiem.

    MJ

  • 24. Data: 2018-09-05 21:50:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.09.2018 o 11:19, Tomasz pisze:
    > Szukam przepisów oraz historii postępowań dotyczących
    > minimalnej odległości stawianych stojaków na motocykle
    > od okien budynku mieszkalnego.
    A tolerancja gdzie?
    Tolerujesz muzułmanów, innych "uchodźców", LGBT, itd. to czegoś się
    motocyklistów czepił?
    Ja rozumiem, że zawór bezpieczeństwa musi być, żeby gdzieś nadmiar
    ciśnienia upuścić, ale dlaczego akurat motocykliści?
    Jacek
    PS
    kup motocykl - zmienisz podejście do tematu

  • 25. Data: 2018-09-06 03:15:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-05, Tomasz <t...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> napisał w wiadomości

    > Szkoda, bo motory są bardziej uciążliwe niż samochody.
    > Miejsca dla samochodow są wydzielone na jezdni, a od budynku
    > dzieli je szerokość chodnika. Miejsca dla motorow są na chodniku,
    > pod oknami.
    > Ponadto wystarczy chwilę posłuchać ruchu ulicznego. Co najbardziej
    > słychać? - nie samochody, a właśnie motory. Chyba niektóre są
    > celowo tak przerabiane żeby wszyscy słyszeli, że gość MA motor.

    Bo jest grupa pacanów, która faktycznie ma potrzebę, ale to nie ejst
    normalne uzytkowanie motoru.

    > Stojaki to są boczne ramy przykręcone do podłoża. W żaden sposób
    > nie wymuszają parkowania przodem do budynku. Co więcej, część

    Jesteś pewien? Z ciekawości, masz gdzieś jakies zdjęcie, jak to Twoje
    konkretnie wygląda? Dla części motorów pewnie tak, ale zwykle przód jest
    bardziej ujednolicony konstrukcyjnie i ma większe mozliwośći
    unieruchomienia koła.

    > kierujących od raz przestawia motor tyłem do budynku, tak żeby potem
    > łatwiej im było wyjechać. Co ich obchodzi, że mieszkający na parterze
    > będą mieli cały ich smród w mieszkaniu. Oni mieszkają wyżej lub mają
    > okna z drugiej strony budynku.

    To niech wspólnota/spóldzielnia wywiesi tablice, że parkowanie tylko
    przodem. Nie trzeba zakładac złej woli. Można brak wyobraźni.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2018-09-06 03:27:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No akurat mogą być uciążliwe nawet przy normalnym użytkowaniu. Część
    > dzbanów robi puste wydechy.

    Taka obsadzona ławka przed blokiem często bywa dużo bardziej uciążliwa,
    a chyba jeszcze nikt nie zapytał w jakiej minimalnej odległości można
    ławki stawiać :)

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2018-09-06 04:26:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-05, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

> [...]
    > absolutnie nic wspólnego z odległością, w jakiej w praktyce się parkuje.
    > Nie wiem do czego ten przepis jest i chętnie się dowiem.

    Zgadza się, ale wątkotwórca pytał o stojak, czyli miejsce postojowe.
    Wspomniana ustawa właśnie to reguluje dla samochodów. Jaka jest praktyka
    kierowców to wiadomo, ze inna bajka.

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2018-09-06 06:21:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Taka obsadzona ławka przed blokiem często bywa dużo bardziej uciążliwa,
    > a chyba jeszcze nikt nie zapytał w jakiej minimalnej odległości można
    > ławki stawiać :)

    "Ławka" jest 7 metrów dalej (albo bilżej patrząć z punktu widzenia
    innego budynku). Jest po prostu grupa ludzi, która nie widzi dalej niż
    koniec własnego nosa i nie rozumie na czym polega życie w mieście. To
    zbliżony typ do tych, co ogrodzą "swoje" nie zostawiając przejścia, a
    samo łażą i parkują po sąsiadach. Albo ci co wycinają bebechy z wydechów.

    Shrek

  • 29. Data: 2018-09-06 06:26:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > zbliżony typ do tych, co ogrodzą "swoje" nie zostawiając przejścia, a
    > samo łażą i parkują po sąsiadach. Albo ci co wycinają bebechy z wydechów.

    No własnie. Czyli udowodniliśmy, że problem nie w ławce i stojaku a
    ryrających w ten czy inny sposób pacanach. Można przeciez i podjechac i
    ruszyć bez ryrania. Tym bardziej w Polsce, gdzie w przypadku motocykli
    odpada ryranie mrozowe.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2018-09-06 06:31:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > ryrających w ten czy inny sposób pacanach. Można przeciez i podjechac i
    > ruszyć bez ryrania. Tym bardziej w Polsce, gdzie w przypadku motocykli

    Przecież nikt rozsądny nie pałuje moto na zimno. Wydechy mam fabryczne,
    odpalam, zakładam rękawice mnie nie ma. Tam nawet okien na parterze nie
    ma. Tak obiektywnie to pewnie najbardziej upiardliwe jest, że muszę
    postać kilkanaście sekund zanim się włącze do ruchu.

    Shrek