  • 1. Data: 2003-03-19 11:57:40
    Temat: Odkupienie praw do spadku
    Od: s...@p...com

    Chce odkupic od pewnej osoby prawo do jego spadku po zmarlych rodzicach.
    Chcialbym ujac to w formie nastepujacej umowy:

    "Niniejszym Jan X. zrzeka sie na korzysc Tomasz S. swoich praw do spadku, w
    czesci dotyczacej nieruchomosci polozonej w XXXX, w zamian za odstepne w
    wysokosci X zl platne w momencie podpisania umowy"

    Albo cos w tym stylu. Bylbym wdzieczny za opinie dotyczace tak sformulowanej
    umowy.

    Z pozdrowieniami
    Tomasz Serwin
    s...@p...com

  • 2. Data: 2003-03-19 12:20:22
    Temat: Re: Odkupienie praw do spadku
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik <s...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wysokosci X zl platne w momencie podpisania umowy"
    >
    > Albo cos w tym stylu. Bylbym wdzieczny za opinie dotyczace tak

    Mysle, ze jesli juz zmarli, to zrzec sie nie mozna...

    Ale pozostaje sprzedaz. norlmalna sprzedaz..

    Natomiast jesli rodzice jeszcze zyja, to co innego

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-03-19 15:32:34
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Wedlug mnie prawo do spadku jako takie jest prawem niezbywalnym. Mozna
    zobowiazac sie do zbycia swojego udzialu w spadku. Nie móglby przeciez sad
    stwierdzic nabycia spadku przez osobe nie bedaca spadkobierca, prawda?

    Depi.

  • 4. Data: 2003-03-19 15:34:25
    Od: "Natalia" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Wedlug mnie prawo do spadku jako takie jest prawem niezbywalnym. Mozna
    > zobowiazac sie do zbycia swojego udzialu w spadku. Nie móglby przeciez sad
    > stwierdzic nabycia spadku przez osobe nie bedaca spadkobierca, prawda?

    Z tego, co ja wiem, można przyjąć spadek w całości albo się go zrzec w
    całości. W tym ostatnim przypadku nie na korzyść jakiejś innej osoby, tylko
    po prostu tak jakby "przestać być spadkobiercą", tzn. część przypadająca na
    tę osobę jest dzielona pomiędzy pozostałych spadkobierców. Tyle pamiętam ze
    sprawy spadkowej w mojej rodzinie.

    Natalia

  • 5. Data: 2003-03-19 21:22:05
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    <s...@p...com> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > czesci dotyczacej nieruchomosci polozonej w XXXX, w zamian za odstepne w
    > wysokosci X zl platne w momencie podpisania umowy"

    Mowisz "zmarlych rodzicach", czyli juz niezyja?
    Osoba ta moze Ci zbyc w formie aktu notarialnego swoj udzial w spadku, badz
    czesc tego udzialu, o ile spadek ten przyjela.
    Wazne: nabywajac taki udzial w spadku lub czesc udzialu nie nabywasz praw do
    okreslonych przedmiotow z masy spadkowej, tylko wlasnie udzial w tej masie,
    ktora moze tez zawierac zobowiazania. Jestes "udzialowcem" masy spadkowej
    wraz z pozostalymi spadkobiercami (1051-1057 kc).
    Jesli rodzice zyja, to taka umowa nie jest mozliwa (art. 1047 kc).
    Umowa o zrzeczenie sie spadku zas moze byc zawarta wylacznie miedzy
    przyszlym spadkobierca ustawowym i spadkodawca (art. 1048 kc).

    pozdrawiam
    Przemek

  • 6. Data: 2003-03-19 22:10:25
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "Marcin Olender" <d...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Wedlug mnie prawo do spadku jako takie jest prawem niezbywalnym.

    To sie zgadza.

    Mozna
    > zobowiazac sie do zbycia swojego udzialu w spadku.

    Jestes pewien?
    To przeczytaj art. 1047 kc.

    pozdr
    Przemek

  • 7. Data: 2003-03-20 21:37:41
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl> wrote in message

    > "Marcin Olender" <d...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
    >
    > To sie zgadza.
    >
    > Mozna
    >
    > Jestes pewien?
    > To przeczytaj art. 1047 kc.

    A kto powiedzial, ze jeszcze zyja? Art 1051 wprost mówi o tym, ze spadek lub
    udzila w nim mozna zbyc po nabyciu.

    Depi.

  • 8. Data: 2003-03-20 22:13:43
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    > A kto powiedzial, ze jeszcze zyja? Art 1051 wprost mówi o tym, ze spadek
    lub
    > udzila w nim mozna zbyc po nabyciu.

    No to teraz przeczytaj sobie art. 1051 kc jeszcze raz a potem sie popraw.
    Poza tym nie zrozumiales mojej sugestii - nie zakladam tu wcale, ze zyja.

    pozdr
    Przemek

  • 9. Data: 2003-03-21 12:27:21
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    > A kto powiedzial, ze jeszcze zyja? Art 1051 wprost mówi o tym, ze spadek
> [...]

    Jesli sie nie chcesz sam poprawic, to ja to zrobie:
    Art. 1051 kc. Spadkobierca, ktory spadek p r z y j a l, moze n spadek zbyc
    w calosci lub w czesci. To samo dotyczy zbycia udzialu spadkowego.

    Widzisz juz roznice?

    pozdr
    Przemek