    From: "Natalia" <n...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odkupienie praw do spadku
    Date: Wed, 19 Mar 2003 16:34:25 +0100

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b5a28v$c9b$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Wedlug mnie prawo do spadku jako takie jest prawem niezbywalnym. Mozna
    > zobowiazac sie do zbycia swojego udzialu w spadku. Nie móglby przeciez sad
    > stwierdzic nabycia spadku przez osobe nie bedaca spadkobierca, prawda?

    Z tego, co ja wiem, można przyjąć spadek w całości albo się go zrzec w
    całości. W tym ostatnim przypadku nie na korzyść jakiejś innej osoby, tylko
    po prostu tak jakby "przestać być spadkobiercą", tzn. część przypadająca na
    tę osobę jest dzielona pomiędzy pozostałych spadkobierców. Tyle pamiętam ze
    sprawy spadkowej w mojej rodzinie.

    Natalia