  • 1. Data: 2003-03-19 12:37:48
    Temat: Pr. pracy - fundusz socjalny
    Od: "le Roi" <d...@p...fm>

    Pracodawca zatrudnia ok 200 pracownikow.
    W mysl ustawy o zakl. fun. swiadczen socjalnych ma obowiazek utworzenia
    funduszu. Ale jednoczenie ma prawo (w regulaminie wynagradzania) wylaczyc
    tworzenie funduszu, a nawet wylaczyc obowiazek placenia w zamian swiadczenia
    urlopowego - za zgoda przedtawieciela zalogi.

    Czyli - w taki zakladzie moze nie byc ani funduszu ani swiadczen (zaklad
    pracy moze wiec bardzo swobodnie ksztaltowac tresc regulacji)

    Moje pytanie odnosi sie do tego, czy mozna w ramach wyplat ze swiadczen z
    funduszu, przyznawac bony emitowane przez stowarzyszenie handlowe (obejmuje
    kilka najwiekszych marektow w miescie) - w jakims stopniu bedzie to
    naruszenie zasad konkurencji (posrednio zmusza pracownikow /konsumentow do
    wyboru okreslonych sklepow - ale moim zdaniem to problem tych marketow) -
    chodzi mi o to czy takie postanowienie zawarte w tresci regulaminu funduszu
    bedzie zgodne z prawem; bo wydaje mi sie ze skoro za obopulna zgoda mozna
    zupelnie wylaczyc tworzenie funduszu i obowiazku placenia swiadczen, to
    rownie dobrze mozna ustalic tresc ze beda pryznawane bony na zakup w
    okreslonych sklepach (argumentum a maiori ad minus).

    Co sadzicie?

    pozdrawiam
    le Roi