  • 1. Data: 2003-03-19 10:13:00
    Temat: Umowa zlecenie wykonywana w nocy??
    Od: "mYglanc" <e...@g...pl>

    Witam serdecznie wszystkich grupowiczów
    Czy ktoś z Was moze mi odpowiedzieć na pytanie-
    "czy mozliwe jest wykonywanie pracy na umowę zlecenie,
    lub umowe o dzieło w godzinach nocnych tj.22-6 rano"?
    Konkretny przykład to wykładanie towaru(umowa zlecenie),
    dla jednej z firm,w markecie wielko-powierzchniowym.
    Market ten wymaga,aby pracownicy tacy(merchandiserowie)
    przychodzili wykladać towar tylko w godz.22-6.
    Czy to jest zgodne z prawem?
    Dzieki za odpowiedz
    Pozdrawiam
    e...@g...pl

  • 2. Data: 2003-03-19 11:00:57
    Temat: Re: Umowa zlecenie wykonywana w nocy??
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 19-03-2003 11:13, Użytkownik mYglanc napisał:
> [...]
    > Market ten wymaga,aby pracownicy tacy(merchandiserowie)
    > przychodzili wykladać towar tylko w godz.22-6.

    Jako zleceniobiorca zawierasz z klientem umowę cywilno-prawną, jeżeli
    zgodziłes sie umowie na takie a nie inne warunki to musisz ich przestrzegać.

    Ale - praca w miejscu i czasie wyznaczonym przez zleceniobiorce może
    zostac uznana za prace na podst. umowy o pracę, a nie zlecenia,
    zwłaszcza jeżeli wykonywana jest pod nadzorem (np. kierownik sklepu mówi
    gdzie co kłaść).
    Jednak samo okreslenie terminu mgło być spowodowane takimi a mie innymi
    okolicznościami - np. zleceniodawca nie chce żeby w czasie otwarcia
    sklepu kręcili sie klientom pod nogami ludzie rozkładający towar (swoja
    drogą ja jako klient wole żeby towar był juz wyłozony jak przyjde do
    sklepu).

    Ale reasumując - odpisales umowe, zgodziles sie na warunki.
    Co najwyżej może próbowac przekszałcic ta umowe w stosunek pracy -ale i
    wtedy pracodawca może kazać Ci pracowac w nocy, jeżeli wymaga tego cykl
    pracy sklepu.

    Co do umowy o dzieło - z zasady w umowie o dzieło liczy sie efekt, a
    więc zleceniodawcy nie powinno interesowac kiedy i jaki wykonasz
    przedmniot umowy, o ile umowa zostanie wykonana na czas a efekt będzie
    zgodny z tym okreslonym w umowie.
    Nie bardzo widzę mozliwośc podciagnięcia rozkladania towarów na półkach
    pod umowe o dzieło.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk