  • 1. Data: 2006-03-08 15:49:54
    Temat: Odholowanie pojazdu bez badania technicznego
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Witam
    Takie pytanko: zostalem zatrzymany do kontroli drogowej i policjant
    zobaczyl, ze nie mam stempla z aktualnym badaniem technicznym w dowodzie
    rejestracyjnym (jestem w trakcie przerejestrowywania auta z ciezarowego na
    osobowy - nie mialem stempla, mialem kwit, o ktorym policjant wstepnie nie
    wiedzial). Powiedzial, ze wzywa lawete. Czy mial prawo? Przeciez jak mam
    zrobic badania techniczne, skoro zabierze mi auto? Bez sensu. Nie powinien
    dac jakiegos kwitu, ze zabral mi dowod i tam, ze tyle i tyle dni na
    zrobienie badan?
    Pozdr. Dulek

  • 2. Data: 2006-03-08 16:00:41
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Faktycznie bez sensu. Mi zawsze dawali kwit zwykle na 1-3 dni. Mógłby wezwać
    lawetę, gdyby auto nie nadawało sie do jazdy,albo stwarzało zagrożenie
    wykluczające dalsza jazdę, ale z powodu braku stempla? Jakis niedouczony
    albo miał jakiś udział od laweciarza.

    I jak to sie skończyło? Gdzie Ci odholowali auto? Nie powiesz przecież, ze
    na parking, z którego można zabrać auto tylko na podstawie aktualnego dowodu
    rej. :)))

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 3. Data: 2006-03-08 17:40:06
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    A czy to na pewno byl policjant? Byl sam jeden, czy z kolega? Ot tak sobie
    stali, czy byl radiowoz? ;-) Smieje sie, ale moze to w ogole nie byli
    policjanci, a Ty oddales grzecznie na lawete samochod z dowodem rej.
    zlodziejom... i jeszcze pewnie w szoku nie spisales ani jednego nazwiska,
    numeru, rejestracji, ani nic....

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 4. Data: 2006-03-08 23:19:16
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Tiger:
> [...]
    >policjanci, a Ty oddales grzecznie na lawete samochod z dowodem rej.
    >zlodziejom... i jeszcze pewnie w szoku nie spisales ani jednego nazwiska,

    No. I stara w tym czasie dala mi rogi z Chuckiem Norrisem. Masz wyobraznie,
    chlopie. Wyjalem kwit ze stacji obslugi i sprawa znikla. Ale nie
    odpowiedziales mi na pytanie, czy kolo mogl zlecic odholowanie pojazdu na
    podstawie niewaznego badania technicznego.
    Pozdr. Dulek

  • 5. Data: 2006-03-13 23:29:09
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Dulek:
> [...]
    > zrobic badania techniczne, skoro zabierze mi auto? Bez sensu. Nie powinien
    > dac jakiegos kwitu, ze zabral mi dowod i tam, ze tyle i tyle dni na

    No cóż, odpowiem sobie sam, jeszcze raz pytając: czy policjant ma prawo
    zalawetować trzyletnie auto, nie budzace zastrzezen, nie majace jednak
    aktualnego badania technicznego? Prosze o odpowiedz, jesli prawo jakos
    scisle to ujmuje.
    Pozdr. Dulek