  • 1. Data: 2004-07-05 14:07:43
    Temat: Odebranie korespondencji od komornika
    Od: "Martin Tupper" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Znajoma, która pracuje w sekretariacie odebrała wraz z korespondencją (za
    pokwitowaniem) pismo od komornika do właścicielki firmy, w której pracuje.
    Właściecielka nie odpowiedziała na pismo do tej pory. Komornik oświadczył,
    że jeśli nie otrzyma odpowiedzi w terminie nałoży na znajomą (do której ta
    poczta nie była adresowana osobiście) karę w wysokości 1000PLN.
    Czy ma do tego prawo?

    Pozdrawiam
    Martin Tupper

  • 2. Data: 2004-07-05 15:43:36
    Temat: Re: Odebranie korespondencji od komornika
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 5 Jul 2004 16:07:43 +0200, Martin Tupper naskrobał(a):

    ma prawo - chyba max 500 zł

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-07-05 16:17:26
    Od: "Martin Tupper" <m...@p...onet.pl>

    > ma prawo - chyba max 500 zł

    Jakie jest uzasadnienie takiego prawa? Czy znajoma ma odpowiadać, za to, że
    ktoś inny (nad którym nie sprawuje kontroli) nie odpowiada na listy? Jak
    można uniknąć nałożenia kary? (Pomińmy wariant zmuszenia siłą adresatki do
    odpowiedzi na list :) ) A może znajoma powinna odpowiedzieć na ten list np.
    jednym zdaniem : "Nie wiem o co chodzi" (jest to jedyne co może na niego
    odpowiedzieć) i wysłać go za potwierdzeniem zwrotnie.
    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam
    Martin Tupper

  • 4. Data: 2004-07-05 17:01:21
    Od: "andrzej" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Martin Tupper" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ccbuuo$9e2$1@news.onet.pl...

    > Jakie jest uzasadnienie takiego prawa? Czy znajoma ma odpowiadać, za to,
    że

    Do kogo ten list był adresowany? Do znajomej czy jej szefowej? Jak sie
    podpisała na potwierdzeniu? Swoim nazwiskiem, nazwą firmy, czy podrobiła
    podpis szefowej?

    andrzej

  • 5. Data: 2004-07-05 17:26:00
    Od: "Martin Tupper" <m...@p...onet.pl>

    > Do kogo ten list był adresowany? Do znajomej czy jej szefowej? Jak sie
    > podpisała na potwierdzeniu? Swoim nazwiskiem, nazwą firmy, czy podrobiła
    > podpis szefowej?

    Wysłany na adres firmy (znajoma nie pamięta czy przed adresem na kopercie
    było nazwisko szefowej czy nazwa firmy).
    Treść wewnątrz koperty (czyli listu) była skierowana do szefowej.
    Na potwierdzeniu podpisała się swoim nazwiskiem (robi tak zawsze przy
    odbiorze korespondencji dla firmy).

    Pozdrawiam
    Martin Tupper

  • 6. Data: 2004-07-05 18:13:31
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 5 Jul 2004 18:17:26 +0200, Martin Tupper naskrobał(a):

> [...]
    > jednym zdaniem : "Nie wiem o co chodzi" (jest to jedyne co może na niego
    > odpowiedzieć) i wysłać go za potwierdzeniem zwrotnie.

    Nie doczytałem do końca - IMO znajomej nic nie grozi ponieważ nie jest
    prowadzona przeciwko niej egzekucja. To na dłużniku leży ten obowiązek.
    Znajoma pokwitowała odbiór ale przecież nie musiała w ogóle otwierać listu
    który nie jest adresowany do niej.
    Jeżeli komornik będzie uparty należy poprosić go aby na piśmie dostarczył
    JEJ wezwanie do złożenia wyjaśnień wraz z postawą prawną. Jeżeli tego nie
    zrobi powinna złożyć skargę na czynności komornika do sądu cywilnego -
    niech on sie tam tłumaczy.