  • 1. Data: 2004-07-05 13:03:02
    Temat: Prawo autorskie ????
    Od: "darek" <t...@a...pl>

    Mam problem tego rodzaju jestem producentem pewnego przedmiotu projekt i
    wykonanie jest mojego autorstwa jak i zastosowana technologia , od pewnego
    czasu pojawil sie gosc ktory robi idealne kopie mojego produktu i podszywa
    sie nawet podemnie oferujac go moim klientom jako moj produkt czy jest jakis
    szybki sposob na tego cwaniaczka ?

  • 2. Data: 2004-07-05 14:26:28
    Temat: Re: Prawo autorskie ????
    Od: Michał Szklarski <m...@w...pl>

    Użytkownik darek napisał:

> [...]
    > sie nawet podemnie oferujac go moim klientom jako moj produkt czy jest jakis

    Pozew o zaprzestanie naruszania dobra osobistego (w tym wypadku
    twórczości) na podstawie art. 24 kodeksu cywilnego. Na tej samej podstawie
    możesz też żądać usunięcia skutków naruszenia. Ponadto na podstawie art.
    448 k.c. możesz żądać zadośćuczynienia za doznaną krzywdę (moralną) oraz
    zapłaty "odpowiedniej sumy" na cel społeczny. Na zasadach ogólnych, to
    znaczy na podstawie art. 415 k.c. możesz żądać naprawienia wyrządzonej
    szkody (materialnej).

    --
    @ @ Michał Szklarski o-o