  • 1. Data: 2004-10-04 20:21:20
    Temat: Prośba o informacj
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    Witam.Od jakiegoś czasu zajmuję się pomaganiem ludziom uwikłanym w
    sekty.Ponieważ byłem swego czasu świadkiem Jehowy więc z oczywistych względów
    moja działalność dotyczy w szczególności tej sekty.Przeglądając strony
    internetowe natknąłem się na szereg informacji demaskujących jehowitów więc
    postanowiłem drukować niektóre interesujące artykuły (oczywiście za zgodą ich
    autorów) i dostarczać znajomym mi świadkom jak również ludziom będacych
    sympatykami ich religii.Reakcja ze strony przywódców lokalnego zboru zaskoczyła
    mnie totalnie,zagrozili mi sprawą sądową jeżeli nie przestanę tego
    robić.Podkreślam,że wszystko co robię to drukowanie artykułów z oficjalnych
    serwerów internetowych oraz ich rozpowszechnianie.Chciałbym uzyskać informację
    na temat stanu prawnego takiej działalności:Czy może ona podlegać jakimkolwiek
    sankcjom prawnym?Co można a czego nie można robić w tym temacie chcąc pozostać
    w zgodzie z prawem?Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 2. Data: 2004-10-04 21:31:37
    Temat: Re: Prośba o informacj
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    To zależy co owe materiały zawierają. Na oficjalnym serwerze - cokolwiek pod
    tą nazwą się nie kryje mogą się również znajdować materiały obrażające tę
    religię lub jej wyznawców. Rozpowszechniając coś takiego narażasz się na
    odpowiedzialność karną i cywilną. Może podaj link do takiego materiału, a
    spróbujemy ocenić. W ciemno ciężko zająć stanowisko.

  • 3. Data: 2004-10-05 05:32:56
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Wojtek napisał(a) w wiadomości
    > Witam.Od jakiegoś czasu zajmuję się pomaganiem ludziom uwikłanym w
    > sekty.Ponieważ byłem swego czasu świadkiem Jehowy więc z oczywistych względów
    > moja działalność dotyczy w szczególności tej sekty.

    Czemu twierdzisz że to sekta? Jaką stosujesz definicję? Wszystko co nie
    katolickie to sekta?

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-10-05 07:20:32
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

> [...]
    > odpowiedzialność karną i cywilną. Może podaj link do takiego materiału, a
    > spróbujemy ocenić. W ciemno ciężko zająć stanowisko.

    Na przykład:

    http://www.kulty.info/swiat/art.php?id=34

    http://www.kulty.info/swiat/art.php?id=41

  • 5. Data: 2004-10-05 07:25:19
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Czemu twierdzisz że to sekta? Jaką stosujesz definicję? Wszystko co nie
    > katolickie to sekta?

    moze czyta Ola Kwasniaka posty :-)

    P.

    --
    Jestes samotny? Internetowe Biuro Miłości zaprasza:
    http://tiny.pl/r48 ->oferty bez logowania, blog, milosne forum i chat z

  • 6. Data: 2004-10-05 07:52:08
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Witam.Od jakiegoś czasu zajmuję się pomaganiem ludziom uwikłanym w
    > sekty.Ponieważ byłem swego czasu świadkiem Jehowy

    Ściągnij sobie marcowy biuletyn Instytutu Pamięci Narodowej:

    http://www.ipn.gov.pl/biuletyn3_38.html

    http://www.ipn.gov.pl/biuletyn3_38.pdf

    A dopiero potem wygłaszaj tak odważne opinie.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 7. Data: 2004-10-05 19:45:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    Przejrzałem i moim zdaniem nic niestosownego tutaj nie ma. Co najwyżej drugi
    z linków wskazuje na kretyński wywód. Co ma fakt, że rodzina sprawcy była
    takiego, czy innego wyznania z zabiciem dzieci, to tego już nie wiem.
    Wychodząc z takiego założenia, to u nas powinno się zakazać wiary
    katolickiej, bo przerażająca większość sprawców przestępstw i ich rodzin
    jest tego wyznania - co jest oczywiście bzdurnym pomysłem.

    Moim zdaniem, jeśli w społeczeństwie jest załóżmy 10% złych ludzi, to nie ma
    żadnego powodu teoretycznego, by ten stosunek z takim czy innym stopniu nie
    przenosił się na jakieś wyodrębnione grupy z tego społeczeństwa. 10% będzie
    w każdym z kościołów, 10% będzie w Policji, 10% będzie w Sądach - itd.
    Oczywiście niektóre grupy dopracowały się takich, czy innych mechanizmów
    mających na celu odsiew plew, ale w wypadku kościoła, to akurat tego
    zastosować się raczej nie da. Wszak misją kościoła jest pomaganie w
    zbliżeniu się do Boga - jakkolwiek rozumianym - a nie wstępna segregacja.

    Nie znam dokładnie założeń Świadków Jehowy. Z tego co się pobieżnie
    orientuję, to przyjęli oni dosłownie słowa Chrystusa by nauczać innych i
    wcielają je w życie. Dokąd działają w tym zakresie, to raczej nie widzę
    żadnego niebezpieczeństwa. Wiara jest taką gałęzią naszego życia, że nie da
    się moim zdaniem powiedzieć, że jakaś wiara jest lepsza, a jakaś gorsza. Nie
    da, ponieważ nikt nie wie jak jest naprawdę. Zresztą czyniąc założenie, że
    jest tylko jedna istota najwyższa, w większości religii nosząca nazwę Boga,
    to wychodzi na to, że wszyscy wierzymy w jednego Boga, tylko różnimy się w
    sposobie tej służby. Czy warto z tym walczyć? Moim zdaniem nie.

    Nie, przynajmniej do momentu, gdy sposób celebry nie zaczyna naruszać
    ogólnie przyjętych norm społecznych. No i w tym zakresie mogą być odrębności
    w zależności od kultury.

    Ad rem, to nie widzę niczego niestosownego w Twoim działaniu. pod warunkiem,
    że przy rozpowszechnianiu informujesz osoby, że jest to historia wyczytana z
    Internetu, tak aby sam mógł sobie wyrobić opinię o jej wiarygodności.